پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

۵۰۰۰ خودرو بلاتکلیف در گمرک

  • کد خبر: ۱۴۱۹۴
  • ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
۵۰۰۰ خودرو بلاتکلیف در گمرک
معاون وزیر کشور عنوان کرد: در راستای برنامه توسعه ۲ ساله استان ها، عملیاتی کردن راه آهن بوشهر-شیراز و منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر و همچنین طرح منطقه ویژه اقتصادی شمال استان، ۳ طرح اولویت دار استان بوشهر اعلام شده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ بابک دین پرست ظهر امروز در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: استان بوشهر شجاعانه آمار واحد‌های فعال و غیر فعال خود را ارائه کرده و تلاش خوبی نیز در حل مشکلات این واحد‌ها و رونق تولید داشته است.

وی ادامه داد: دیدید که جنگ اقتصادی چقدر سخت است و ما باید با اشتغال و تولید پشتیبانی لازم را از رزمندگان این جنگ داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به برنامه توسعه ۲ ساله استان بوشهر تاکید کرد: در دیدار ۳۰ مرداد امسال هیئت دولت با مقام معظم رهبری چند موضوع مهم ابلاغ شد که به عنوان سند راهبردی دولت و نصب العین همه مدیران دولتی جهت تحقق قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان بوشهر به درستی احیاء واحد‌های راکد و غیر فعال را در دستور کار خود قرار داده است.

دین پرست اظهار کرد: عینا در نامه رئیس جمهور به وزیر کشور نوشته شده است که اولویت بندی مسائل اصلی کشور و پیگیری آنان بدون پرداختن به حواشی در مدت ۲ ساله باقی مانده از دولت، و رفع مشکلات تولیدکنندگان به عنوان رزمندگان جنگ اقتصادی با جدیت دنبال شود.

وی یادآور شد: توجه به عدالت اجتماعی و ریشه کنی فقر اهمیت بسیار بالایی دارد، زیرا هدف تنها تولید ثروت نیست بلکه توزیع عادلانه آن نیز مدنظر است.

این مسئول بیان کرد: رئیس جمهور محترم تکلیف کرده که استانداری‌ها بایست با ارائه برنامه‌های دو ساله خود طرح‌های اولویت داری که مطالبه واقعی مردم هستند را تدوین نماید که این طرح‌ها باید تا پایان عمر دولت حتما تحقق یابند.

معاون وزیر کشور گفت: استان بوشهر برنامه‌های خوبی را در مدت مقرر ارائه داده و ۳ طرح اولویت دار این استان عملیاتی کردن راه آهن بوشهر-شیراز، عملیاتی شدن منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر و همچنین طرح منطقه ویژه اقتصادی شمال استان را اعلام شده است.

بابک دین پرست افزود: تعداد واحد‌های مشکل دار کشور تا پایان شهریور ماه سال جاری، یک هزار و ۲۸۱ واحد بوده است که از سال ۹۱ این آمار را از حدود یک هزار و ۹۳۱ و با وجود تحریم‌های ظالمانه‌ای که برای هدف قرار دادن اقتصاد ما ایجاد شده است به یک هزار و ۲۸۱ واحد رسانده ایم.

این مقام مسئول عنوان کرد: از حیث برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی در سال ۹۸ استان بوشهر از نظر تعداد جلسات رتبه دوم و از حیث مصوبه‌ها نیز رتبه اول را داشته است.

وی اظهار کرد: سال گذشته پس از پاره‌ای اتفاقات در نامه‌ای به رئیس جمهور اعلام کردیم که لازم است با شکستن برخی از انحصار‌ها همه بنادر کشور فعال شوند تا مردم از مزایای آن که رونق اقتصادی و اشتغال است بهره‌مند شوند.

معاون امور اقتصادی وزیر کشور با اشاره به خودرو‌هایی که در گمرک رسوب کرده اند، گفت: در گزارشی اعلام شد که ۵ هزار خودرو در گمرکات کشور وجود دارد که دستور بررسی این موضوع ابلاغ شد و پس از انجام بررسی و برگزاری جلسات پیشنهاد نهایی این بود که حدود ۵ هزار خودرو بلاتکلیف در گمرک با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط ساماندهی شود.

دین پرست با اشاره به موضوع کشتی بوشهر- قطر و نیاز به رسیدگی این موضوع عنوان کرد: این کشتی در هر سفر نیاز به ۱۰۰ تن سوخت دارد. در این موارد واقعا آدم دلش می‌سوزد و باید وضعیت آن معلوم شود، چون سرمایه گذاری شده، کشتی گرندفری از خرداد ماه در بوشهر پهلو گرفته و نیاز به رسیدگی عاجل دارد. لازم است که فکری برای حل این مشکل شود و با در نظر گرفتن تمام مستندات قانونی، پیشنهاداتی برای حل مشکل و بررسی امکان بهره برداری از آن ارائه شود.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور با تاکید بر گسترش ارتباط استانداران با نخبگان اجتماعی، اقشار مختلف دانشگاه ها، فعالان اقتصادی و رسانه‌ها خواسته است تا از همه این ظرفیت‌ها برای شناسایی بهتر مسائل و کمبود‌ها و راه حل‌ها و همچنین افزایش امید و انسجام اجتماعی، شناسایی راهکار‌های مبارزه با رانت و فساد، بهبود مدیریت اقتصادی و افزایش تاب آوری اجتماعی و اقتصادی در برابر تحریم‌ها استفاده شود.

معاون وزیر کشور با تسلیت شهادت ناجوانمردانه فرزند برومند این مرزوبوم، سردار سلیمانی گفت: بسیاری از مردم این کره خاکی امنیت امروز خود را قطعا مدیون جانفشانی‌ها و رشادت‌های این مرد بزرگ هستند.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->