دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود
سرخط خبرها

تنها ۳ درصد ایرانی‌ها o منفی هستند

  • کد خبر: ۱۴۲۱۵
  • ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
تنها ۳ درصد ایرانی‌ها o منفی هستند
مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور گفت: تنها ۳ درصد ایرانی‌ها دارای گروه خونی o منفی هستند.

به گزارش شهرآرا نیوز، پیمان عشقی، در مراسم روز ملی خون‌های نادر، ضمن برشمردن مزایای گسترش برنامه ملی اهدای خون نادر، افزود: ایران تنها کشور مسلمان است که فناوری و دانش شناسایی و ذخیره سازی خون نادر را دارا است.

وی، نجات جان یک نفر را مانند نجات جان تمام انسان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: این ما را دلگرم می‌کند که در مسیری قرار گرفته‌ایم که نجات بخش جان هموطنانمان است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به باور اغلب مردم به اینکه گروه خون o منفی نادر به حساب می‌آید، گفت: ۳ درصد مردم کشور دارای این گروه خونی هستند اما گروه‌های خون نادر در یک هزار تا ۵ هزار نفر جمعیت مشاهده می‌شوند و گروه‌های بسیار نادر نیز بین ۵ تا ۱۰ هزار نفر جمعیت یک مورد قابل مشاهده است.

وی تاکید کرد: در کشورمان کسانی هستند که تنها از گروه خونی خودشان می‌توانند استفاده کنند و به این منظور خون خود را باید ذخیره کنند و این خدمتی است که سازمان انتقال خون انجام می‌دهد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، راه اندازی آزمایشگاه سرولوژی و رفرانس و تشکیل تیم تخصصی قوی که در این رابطه شکل گرفته است را لازمه این سیستم دانست که کاری دشوار به حساب می‌آید.

وی با تاکید به برتری علمی ایران در زمینه خون نادر و سرولوژی اختصاصی گفت: ایران هم اکنون مرجع کشورهایی به شمار می‌رود که با ما قطع رابطه کرده‌اند یا کشورهایی در منطقه که به سختی زیر پرچم برتری علمی ایران قرار می‌گیرند اما در این زمینه ناچار به مکاتبه، مراوده و درخواست نمونه شده‌اند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->