آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟
سرخط خبرها

کدامیک از نمایندگان فعلی مجلس رد صلاحیت شدند؟ /۸ نماینده خراسان رضوی تایید نشده‌اند

  • کد خبر: ۱۴۴۵۴
  • ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
  • ۱
کدامیک از نمایندگان فعلی مجلس رد صلاحیت شدند؟ /۸ نماینده خراسان رضوی تایید نشده‌اند
برخی از نمایندگان فعلی مجلس که برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌نام کرده بودند، با اعلام نظر نهایی هیات نظارت بر انتخابات، رد صلاحیت شدند.
به گزارش شهرآرانیوز، امروز عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: رسیدگی به پرونده ۱۶ هزار داوطلب، دیشب با تلاش شبانه‎روزی هیئت‌های نظارت پایان یافت.  

از این رو تعدادی از نمایندگان فعلی مجلس، خبر‌هایی از مبنی بر عدم تایید خود بیان کرده‌اند. اظهار نظر این نماییندگان به شرح زیر است:

بهرام پارسایی اظهار کرد: من پیش از این از سوی هیات اجرایی انتخابات رد صلاحیت شده بودم و از روز گذشته که نتایج هیات‌های نظارت اعلام شده خبری مبنی بر تایید صلاحیت هم دریافت نکردم.

وی اضافه کرد که موضوع بررسی صلاحیتش را دنبال نمی‌کند.

به گفته پارسایی در حال حاضر و با توجه به وقایع اخیر کشور تایید یا رد صلاحیت نمایندگان اولویت مردم نیست.

محمد دامادی گفت که رد صلاحیت شده است.

همچنین جلیل رحیمی جهان آبادی، رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس نیز به دلیل آنچه عدم التزام به اسلام عنوان شده رد صلاحیت شده است.

همچنین بهروز نعمتی درباره انتشار اخباری مبنی بر رد صلاحیتش گفت: تا این لحظه خبری مبنی بر رد صلاحیت به دست من نرسیده است.

منصور مرادی نماینده قروه و معصومه آقاپور نماینده شبستر نیز از دیگر نمایندگانبی بودند که عنوان رد صلاحیت شده‌اند.

احمد همتی نماینده سمنان نیز  از رد صلاحیت خود در هیات‌های نظارت در انتخابات خبر داد.

سیدحسین نقوی حسینی نیز  گفت که علی رغم انتشار اخباری مبنی بر رد صلاحیت وی چنین چیزی به او ابلاغ نشده است.

در بین چهره‌های شاخص سیاسی از میان تایید صلاحیت‌ شده‌ها نام افرادی همچون مجید انصاری، مسعود پزشکیان، الهام امین‌زاده، مصطفی کواکبیان، سهیلا جلودارزاده، احمد مازنی، پروانه مافی، محمدرضا بادامچی، سیدفرید موسوی، فریده اولاد قباد، ابوالفضل سروش، علیرضا رحیمی، محمدباقر قالیباف، الیاس نادران، حمیدرضا حاجی‌بابایی، مجتبی ذوالنوری، علیرضا محجوب و الهه راستگو به چشم می‌خورد.

همچنین پیگیری‌ها حکایت از این دارد که نادر قاضی‌پور، غلامرضا کاتب و محمدرضا تابش هم ردصلاحیت شده‌اند.

همچنین محمدعلی پورمختار، محسن کوهکن و محمد فیضی هم نامشان در ردصلاحیت شده‌ها دیده می‌شود.

«قاسم میرزایی نکو» نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی از رد صلاحیت حدود ۱۰ نماینده کنونی مجلس از استان تهران خبر داد و گفت: علی مطهری، محمود صادقی، غلامرضا حیدری، فاطمه سعیدی، طیبه سیاوشی، و تعدادی دیگر رد صلاحیت شدند. 


صلاحیت ۸نماینده خراسان رضوی تایید نشد

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان خراسان رضوی گفت: از بین نمایندگان فعلی استان که برای مجلس یازدهم نیز کاندید شده اند، ۸ نفر صلاحیت آن‌ها از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

یست نتایج بررسی صلاحیت کاندید‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اختیار فرمانداران و بخشداران استان خراسان رضوی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: فرمانداران و بخشداران نتایج را به افراد اعلام کرده اند و افرادی که صلاحیت آن‌ها احراز نشده است از امروز به مدت ۵ روز فرصت دارند دفاعیه خود را ارائه دهند.

وی افزود: از بین ۱۸نماینده فعلی استان که برای  مجلس یازدهم نیز کاندید شده اند، ۸ نفر صلاحیت آن‌ها از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.
 
سروی‌ها ادامه داد: ۴نماینده مشهد نیزکه برای انتخابات پیش رو مجددا از حوزه انتخابیه مشهد و کلات نیز ثبت‌نام کرده‌اند صلاحیت آن‌ها از سوی شورای نگهبان تایید شده است./قدس آنلاین
 
کدخدایی: آمار تایید و رد صلاحیت‌ها تا ظهر اعلام می‌شود
 
سخنگوی شورای نگهبان گفت: آمار تایید یا رد صلاحیت‌ها را تا ظهر امروز اعلام می‌کنیم.

عباسعلی کدخدایی روز درباره روند اعلام تایید یا ردصلاحیت‌ها به داوطلبان انتخابات مجلس اظهار داشت: طبق قانون هیات نظارت استان آمار را به فرمانداری‌ها اعلام می‌کند و فرمانداری‌ها به صورت مکتوب آن را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند.

وی افزود: شیوه اعلام تایید یا ردصلاحیت‌ها به داوطلبان از سوی فرمانداری‌ها مشخص می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: ما صبح امروز اسامی تایید و ردصلاحیت‌ها را به فرمانداری‌ها اعلام کردیم و به مرور درحال دریافت شکایت‌ها هستیم.

کدخدایی اضافه کرد: شکایت‌ها در تهران در ورزشگاه تختی و در استان‌ها به دفاتر شورای نظارت نگهبان ارائه می‌شود./ایرنا
 
وی افزود: نامزد‌های احراز صلاحیت نشده ۵ روز فرصت دارند برای اعتراض به دفاتر استانی شورای نگهبان مراجعه کنند.
 
 
تایید صلاحیت نامزدهای مجلس به تفکیک استان‌ها
 
کدامیک از نمایندگان فعلی مجلس رد صلاحیت شدند؟ /۸ نماینده خراسان رضوی تایید نشده‌اند
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
0
0
سلام کاشکی جناب گرمابی وجناب سبحانی نیاجزو افراد ردصلاحیت بودند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->