«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها
در محاصره کولاک و برف

نجات مادر باردار از میان کولاک

  • کد خبر: ۱۴۵۱۰
  • ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
نجات مادر باردار از میان کولاک
هم زمان با بارش برف و کولاک، اطرافیان یک زن باردار هنگام انتقال او با خودروی شخصی در میان کولاک و برف با راه بسته روستایی مواجه شده و در تماس تلفنی با اورژانس درخواست کمک می‌کنند.
محمدجواد ابوعطا - مشهد و ۱۴ شهرستان دیگر استان از روز شنبه تا غروب دیروز، به تماشای یک زمستان تماشایی نشستند. زمستانی که همه را روسفید کرد و دل شهروندان را شاد. طبق آمار‌های منتشر شده ۱۵ شهرستان خراسان رضوی شاهد بارش برف و باران بودند و فریمان با ۷۸ سانتی متر برف و ۵۰ میلی متر باران رکورددار این بارش‌ها بود. پس از آن منطقه تربت حیدریه با ۲۰ سانتی متر برف و ۳۲ میلی متر بارندگی در رتبه دوم بود. در این میان سهم مشهدی‌ها از برف ۱۴ سانتی متر و از باران ۲۲ میلی متر بود.
در کنار تمام زیبایی‌های زمستان، این بارندگی‌ها خسارت‌هایی نیز در پی داشت. یکی از مهم‌ترین حاشیه‌ها زمین گیر شدن هواپیما‌ها در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به دلیل بارش برف و نامساعد شدن شرایط جوی و کاهش دید افقی بود، مشکلی که تا عصر دیروز پس از فروکش کردن بارش‌ها در مشهد مرتفع شد.

بسته شدن راه‌های روستایی
یکی از مشکلات همیشگی برف‌های زمستانی راهبندان‌های مرتبط با آن است. از شامگاه شنبه تا شب گذشته این مشکل خود را در نقاط مختلف استان نشان داد.
خوشاب یکی از این شهرستان‌ها بود و راه‌های ارتباطی سه روستای درفک، دیواندر و رودسرا واقع در بخش نوده انقلاب این شهرستان بسته شد که راهداران برای کمک به اهالی این روستا‌ها شتافتند و عملیات برف روبی را آغاز کردند. محور‌های ۳۸ روستای تایباد نیز از شامگاه شنبه براثر بارش برف و کولاک بسته شد که تلاش راهداران برای بازگشایی این محور تا روز گذشته ادامه یافت و این محور‌ها بازگشایی
شد.
البته این معضل در فریمان با توجه به حجم بالای بارندگی بیشتر خودنمایی کرد، تا جایی که راه‌های مواصلاتی ۳۴ روستای بزرگ و ۱۲۰ روستای کوچک و کم جمعیت این شهرستان بسته شد. تلاش راهداران برای حل این مشکل تا ظهر دیروز منجر به بازگشایی مسیر‌های منتهی به روستا‌های بزرگ شد و در ادامه تلاش‌ها برای گشوده شدن راه‌های روستا‌های کوچک آغاز شد. البته راهداران در شهرستان سبزوار نیز توانستند راه‌های ارتباطی ۱۹ روستا را بازگشایی کنند، در همین مدت نیز امدادگران هلال احمر به ۲۱۰ مسافر گرفتار در برف و کولاک در محور‌های سبزوار امدادرسانی کردند. گذشته از راه‌های روستایی، به علت بارش شدید برف، بامداد یکشنبه به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و ایمنی مسافران، جاده مشهد - فریمان -تربت جام و چندین محور اصلی دیگر در استان مسدود شد.

نجات مادر باردار از میان کولاک
هم زمان با بارش برف و کولاک، اطرافیان یک زن باردار مجبور می‌شوند که او را از روستای ریزه به شهرستان تایباد برسانند، اما هنگام انتقال با خودروی شخصی در میان کولاک و برف با راه بسته روستایی مواجه شده و در تماس تلفنی با اورژانس درخواست کمک می‌کنند.
با اعلام این گزارش، بلافاصله گروه فوریت‌های پزشکی و امداد راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تایباد عازم منطقه‌ای شدند که خودروی حامل این زن باردار در آن گرفتار کولاک و برف شده بود. راه سخت گذر این روستا واقع در ۳۵ کیلومتری شرق تایباد با تلاش راهداران برف روبی و باز شد و امدادگران و اورژانس پس از ۳ ساعت زن جوان باردار را از میان برف و کولاک نجات داده و به بیمارستان خاتم الانبیا تایباد منتقل کردند. این زن باردار در سلامت کامل موفق به زایمان طبیعی شد و حال مادر و نوزاد پسرش مساعد گزارش شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->