دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند آمریکا: حمله هوایی به سوریه کار ما نبود آمریکا: همکاری گازی پاکستان با ایران خطرناک است حمله پهپادی مقاومت عراق به اسرائیل
سرخط خبرها
روحانی در دیدار وزیر خارجه پاکستان:

باید برای کاهش تنش در منطقه با یکدیگر همکاری کنیم

  • کد خبر: ۱۴۵۴۷
  • ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
باید برای کاهش تنش در منطقه با یکدیگر همکاری کنیم
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران علاقمند است با همه کشور‌های منطقه روابط نزدیک و دوستانه داشته باشند، اظهار داشت: معتقدیم اختلاف و جدایی در امت اسلامی به نفع هیچ‌کس نیست و در این راستا کاملا از تلاش‌های پاکستان برای گسترش صلح و ثبات در منطقه استقبال می‌کنیم.
به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار شاه محمود قریشی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی پاکستان با اشاره به شرایط حساس منطقه گفت: در شرایط کنونی همه باید برای صلح و ثبات در منطقه تلاش کنیم و همه باید برای کاهش تنش در منطقه با یکدیگر همکاری کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بروز جنگ و تنش در منطقه می‌تواند بسیار خطرناک باشد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن آمادگی کامل برای دفاع از منافع خود، هرگز به دنبال شعله‌ور کردن جنگ در منطقه نیست از این رو در جریان عملیاتی که علیه پایگاه آمریکایی داشتیم در واقع پاسخ به اقدام جنایتکارانه آمریکا بود.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز همه باید به این هدف معتقد باشیم که گفتگو و همکاری نزدیک ملت‌ها و دولت‌های مسلمان منطقه به نفع همه است و از هرگونه فاصله، اختلاف و جنگ همه زیان می‌بینند.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت گسترش و تعمیق روابط تهران- اسلام آباد اظهار داشت: مرز‌های ایران و پاکستان باید مرز‌های صلح و دوستی باشد و نباید اجازه دهیم که برخی گروهک‌ها مرز‌های ما را ناامن کنند.

روحانی با بیان اینکه کاملا آمادگی داریم که روابط صمیمانه خود را با پاکستان در همه زمینه‌ها توسعه دهیم، اظهار داشت: روابط با پاکستان برای ایران بسیار پر اهمیت بوده و برای گسترش روابط با این کشور اهمیت زیادی قائل هستیم و همواره ملت‌های دو کشور در روز‌های سخت در کنار پاکستان بوده اند.

رئیس جمهور در ادامه با قدردانی از ابراز همدردی دولت پاکستان نسبت به شهادت سپهبد سلیمانی همچنین حادثه سقوط هواپیمای مسافربری گفت: این دو تراژدی دردناکی که رخ داد مخصوص ایران نبود و در این غم کشور‌های دیگر هم سهیم بودند.

روحانی خاطرنشان کرد: سردمداران آمریکا و کاخ سفید و همچنین رژیم صهیونیستی در کنار سران تروریست‌های دنیا از جمله داعش دو گروهی بودند که از ترور سردار سلیمانی خوشحال شدند و در مقابل مردمی که به دنبال صلح و ثبات در منطقه هستند غمگین و اندوهناک گردیدند.

رئیس جمهور تصریح کرد: انتظار داریم همه کشور‌ها با لحنی قاطع تروریسم دولتی آمریکا را محکوم کنند.

شاه محمود قریشی نیز در این دیدار با تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی و حادثه سقوط هواپیمای مسافربری گفت: حادثه ترور شهید سلیمانی بسیار غیرمنتظره و شوک برانگیز بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، وزیر خارجه پاکستان با تاکید بر اینکه کشورش اجازه نمی‌دهد که از خاک آن برای تهدیدسایر کشور‌ها به ویژه ایران استفاده شود، گفت: پاکستان خود را شریک صلح و ثبات برای جمهوری اسلامی ایران می‌داند و به هیچ عنوان نمی‌خواهد شریک مناقشه‌ای باشد که به منطقه و مخصوصا ایران آسیب برساند.

شاه محمود قریشی تصریح کرد: معتقدیم مرز‌های پاکستان و ایران مرز‌های صلح و دوستی است و باید به همین شکل باقی بماند و مصمم هستیم با خرابکارانی که تلاش می‌کنند در این زمینه خدشه وارد کنند مقابله کنیم.
 
منبع: میزان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->