علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

درمان ویژه بیماران دچار سکته قلبی در مشهد

  • کد خبر: ۱۴۵۶۱
  • ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
درمان ویژه بیماران دچار سکته قلبی در مشهد
بر اساس آمار‌های بهداشت و درمان میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران نسبت به کل موارد فوت در کشور، از میانگین جهانی بیشتر است که هشداری جدی برای سلامت جامعه به شمار می‌رود.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان بهداشت جهانی بیماری‌های قلبی و عروقی را شایع‌ترین علت مرگ و میر‌ها معرفی کرده است که بیش از یک سوم از کل مرگ‌ها را شامل می‌شود درحالی که در ایران این آمار بین ۴۰ تا ۴۵ درصد از کل مرگ‌ها گزارش و اعلام شده که شیوع آن در بین مردان و جوانان کشور در حال گسترش است.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: طی سال‌های گذشته، سرعت پیش روی ابتلا به بیماری‌های قلبی در جهان بیش از پیش بینی‌ها رشد داشته است چرا که تخمین زده می‌شد که تا سال ۲۰۳۰ بیماری‌های قلبی و عروقی نخستین دلیل مرگ ومیر‌ها باشد درحالی که هم اکنون به این آمار دست یافته ایم.


دکتر مصطفی داستانی افزود: ابتلای به بیماری‌های قلبی که بیشترین مرگ و میر و ناتوانی را به همراه دارد در مردان از سن ۵۵ سالگی به بعد و در زنان از ۶۵ سالگی به بعد رو به افزایش است.


این متخصص قلب و عروق تصریح کرد: با کمال تاسف، آمار بیماری‌های قلبی و سکته‌های قلبی در سنین پایین رو به افزایش است به طوری که هم اکنون مشاهده می‌شود که بیماران جوانی که دهه سوم زندگی خود را سپری می‌کنند و با علائم سکته قلبی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.


دکتر داستانی افزود: فشار خون بالا، قند و چربی خون بالا، مصرف دخانیات، سابقه بیماری قلبی و کم تحرکی از جمله فاکتور‌های خطر ایجاد بیماری‌های قلبی به شمار می‌رود.


وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم از رژیم اصیل ایرانی که بیشتر تاکید بر مصرف غذا‌های آب پز بوده دور شده اند افزود: سبک ناسالم زندگی، مصرف غذا‌های چرب و استفاده از اسید‌های چرب ترانس بالا، استرس و کم تحرکی ابتلای به بیماری‌های قلبی در بین مردم به ویژه جوانان را افزایش داده است.


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزی ۳۰ دقیقه پیاده روی، دوری از دخانیات و کنترل فشار خون، قند و چربی نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی دارد.


درمان ویژه بیماران دچار سکته قلبی در مشهد


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: در قالب کد‌های ۲۴۷ و ۷۲۴ وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی که از چند سال گذشته فعال شده است بیماران دچار سکته قلبی یا مغزی به سرعت توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان‌های تعیین شده در مشهد هدایت شده و به طور ویژه درمان می‌شوند.


دکتر شاپور بدیعی افزود: پوشش برخورداری بیماران دچار سکته قلبی و یا مغزی که به طور ویژه در مشهد درمان می‌شوند هم اکنون به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است که تحول بزرگی در درمان سریع این گونه بیماران محسوب می‌شود.


وی تصریح کرد: در ابتدای اجرای این طرح، میزان برخورداری مبتلایان به سکته قلبی و مغزی از درمان‌های ویژه حدود ۱۵ درصد بود که با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی جامعه با همکاری رسانه‌ها این میزان اکنون رشد چشمگیری یافته است.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون بیمارستان‌های امام رضا (ع)، قائم (عج) و هاشمی نژاد که زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و یک بیمارستان خصوصی در مشهد در قالب کد‌های ۲۴۷ و ۷۲۴ وزارت بهداشت به بیماران سکته قلبی و مغزی طی مدت هفت روز به طور شبانه‌روزی خدمات درمانی ارائه می‌دهند.


دکتر بدیعی افزود: در این طرح، بیماران دچار سکته قلبی یا مغزی به سرعت توسط اورژانس به این بیمارستان‌ها انتقال یافته و برای پیشگیری از عوارض در صورت نیاز طی زمان ۲۰ دقیقه برای باز کردن رگ‌های آنان اقدام می‌شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->