تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است
سرخط خبرها

آیا الهام مدرسی از دسترسی به پزشک در زندان محروم است؟+ شرط آزادی و آخرین جزئیات پرونده

  • کد خبر: ۱۴۶۰۱۷
  • ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
آیا الهام مدرسی از دسترسی به پزشک در زندان محروم است؟+ شرط آزادی و آخرین جزئیات پرونده
رئیس‌کل دادگستری استان البرز آخرین جزئیات از پرونده الهام مدرسی را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در هفته‌های اخیر رسانه‌های معاند با انتشار اخبار کذب در مورد فردی به نام الهام مدرسی ادعا‌های بی اساسی را در مورد این فرد مطرح کرده اند. این رسانه‌ها مدعی شده اند که الهام مدرسی علی‌رغم بیماری ژنتیکی کبد از دسترسی به پزشک محروم بوده و شرایط جسمی مناسبی ندارد.

حسین فاضلی هریکندی در رابطه با پرونده الهام مدرسی و ادعا‌های مطرح شده در مورد این فرد اظهار کرد: در تاریخ ۲۵ آبان ماه فردی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تهیه و ساخت کوکتل  مولوتوف تحت تعقیب  قرار می‌گیرد که در تحقیقات مقدماتی  اعلام می‌کند به اتفاق ۲ نفر دیگر و به در خواست الهام مدرسی اقدام به ساخت کوکتل مولوتوف اقدام کرده اند.

وی افزود: متهم دستگیر شده در تحقیقات اعلام کرده است که در محل خواربارفروشی دارد به واسطه شغل خود با الهام مدرسی که ساکن فردیس است، آشنا بوده است و ایشان در روز‌های اغتشاشات از طریق واتساپ اخبار اغتشاشات را برایم ارسال می‌کرد و می‌گفت  باید حرکتی انجام دهیم. متهم در اظهاراتش گفته است که به همراه ۲ نفر از دوستانش ۱۰ عدد کوکتل مولوتوف ساخته و تحویل الهام مدرسی داده است.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز بیان کرد: هر سه متهم در اقرارشان اعلام کرده‌اند که الهام مدرسی به آن‌ها گفته است که باید نارنجک و اسلحه نیز تهیه کنیم و برای این موضوع باید پول تهیه کنیم، همچنین در شب آتش گرفتن زندان اوین به سمت تهران رفتیم، اما به دلیل ترافیک به زندان اوین نرسیدیم و خانم مدرسی به آن‌ها گفته است که با توجه به آتش گرفتن اوین قصد انتقال زندانیان را به زندان رجایی شهر دارند باید جلوی زندان رجایی شهر را شلوغ کنیم.

فاضلی هریکندی بیان کرد: علاوه بر ادله دیگر موجود در پرونده، خود الهام مدرسی بعد از دستگیری موارد اعلام شده توسط متهمان دیگر پرونده را پذیرفته و در اقرار خود اعلام کرده که عضو یک گروه تلگرامی و تحت تعالیم آن گروه بوده و به این گروه عکس نیرو‌های بسیجی و موقعیت پایگاه بسیج را برای آن‌ها ارسال کرده و همچنین اعلام کرده است می‌دانسته که انگیزه آن‌ها از داشتن عکس نیرو‌های بسیجی قتل آن‌ها و پایگاه بسیج آتش‌زدن آن بوده است.

وی تصریح کرد: بازپرس پرونده برای متهم الهام مدرسی مطابق مقررات پس از تفهیم اتهامات به وی و با توجه به نوع جرم و مجازات، قرار بازداشت موقت صادر و دستورات مقتضی جهت انجام تحقیقات لازم و تکمیل پرونده صادر کرده است.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز گفت: با توجه به اینکه الهام مدرسی پس از بازداشت اعلام کرد که از سال‌های قبل نوعی بیماری ژنتیکی و مزمن کبد دارد و تحت درمان است، در حین انجام تحقیقات پرونده، ضمن در اختیار قرارگرفتن دارو‌هایی که مصرف می‌کرده، کلیه اقدامات درمانی لازم از قبیل حضور پزشک متخصص در زندان، همچنین اعزام وی به خارج از زندان نزد پزشکان متخصص جهت معاینه و ادامه روند معمول درمان و حتی بستری در بیمارستان برای انجام معاینات بیشتر صورت گرفته و تاکنون هم پیگیری روند درمان وی ادامه دارد.

فاضلی هریکندی افزود: با توجه به بازداشت بودن متهم دستورات لازم برای تکمیل تحقیقات پرونده صادر و در نهایت پس از خاتمه تحقیقات مقدماتی، قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست پرونده الهام مدرسی از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس صادر شد و جهت رسیدگی و صدور رای به دادگاه ارسال شد.

وی تصریح کرد: دادگاه انقلاب استان البرز ضمن تعیین وقت رسیدگی، با توجه به تکمیل تحقیقات پرونده در دادسرا و با لحاظ وضعیت متهم، طبق مقررات با فک قرار بازداشت موقت و تخفیف آن، برای الهام مدرسی قرار تامین وثیقه صادر کرد و متهم نیز در صورت معرفی وثیقه آزاد خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->