راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

۱۰ هزار زوج مشهدی؛ هم‌سفر گام نخست باشگاه اجتماعی «باهم»

  • کد خبر: ۱۴۶۰۳۳
  • ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
۱۰ هزار زوج مشهدی؛ هم‌سفر گام نخست باشگاه اجتماعی «باهم»
مدیر فرهنگ‌سرای خانواده‌وجمعیت مشهد، از هدف‌گذاری باشگاه باهم برای اصلاح ۵ خطای ارتباطی زوجین در سال‌های ابتدایی زندگی زناشویی می‌گوید.

ذوالفقاری | شهرآرانیوز؛  به‌نظر می‌رسد اگر جوانان بتوانند به درک درستی از نحوه ارتباط مؤثر و توانایی کنترل زندگی مشترک برسند، می‌توانند عملکرد بهتری دربرابر چالش‌های زندگی زناشویی داشته باشند، بنابراین با سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ‌سازی و آموزش صحیح برخی مبانی، می‌توان بسیاری از مشکلات زوج‌ها را برطرف کرد.

این خلأ جدی و ورود کم‌اثر یا مقطعی متولیان فرهنگی به این حوزه موجب شد سازمان فرهنگی شهرداری مشهد به‌منظور تحکیم بنیان خانواده و کاهش نرخ طلاق در میان جوانان، با اجرای ایده تشکیل باشگاه اجتماعی همسران یا همان باشگاه «باهم» در مشهد، به شکل متمرکز برای تقویت روابط زوجین در سال‌های ابتدایی زندگی زناشویی ورود کند.
برای جویا شدن از جزئیات فعالیت‌های باشگاه به‌سراغ عباس نظافت، مدیر فرهنگ‌سرای خانواده‌وجمعیت سازمان فرهنگی‌و‌اجتماعی شهرداری مشهد، رفته‌ایم.

عباس نظافت، از هدف‌گذاری باشگاه «باهم» برای اصلاح پنج خطای ارتباطی زوج‌های جوان در سال‌های ابتدایی زندگی زناشویی خبر داد و گفت: روند افزایشی طلاق در میان زوج‌های جوان و سر گرفتن زندگی‌های ناپایدار به‌دلیل کمبود آگاهی ازراهکار‌های تشکیل زندگی موفق زناشویی، جزو چالش‌های مهم این روز‌های جامعه است.

این روند افزایشی طلاق با صرف‌نظر از مشکلات اقتصادی امروز که گریبان‌گیر نسل جوان هم شده است، دارای دلایل مهم‌تری نیز هست که ریشه در مباحث اجتماعی، تربیتی و فرهنگی برای برقراری ارتباط زوج‌ها با یکدیگر دارد. متولی باشگاه اجتماعی همسران مشهدی با بیان اینکه باشگاه باهم پس از گذر از مراحل پژوهشی و علمی بی‌شمار به مرحله اجرا رسیده است، اظهار کرد: با هدف تحکیم‌بخشی به بنیاد خانواده و کیفیت‌بخشی به زندگی زوج‌های مشهدی، پژوهشی را محققان دانشگاه فردوسی مشهد انجام دادند تا دلایل و عوامل مؤثر بر افزایش طلاق در میان زوج‌های مشهدی را بررسی کنند.

هدف‌گذاری برای اصلاح ۵ خطای ارتباطی

وی با اشاره به پنج باور ارتباطی غیرمنطقی درمیان زوج‌ها و اهمیت اصلاح آن‌ها در تحکیم زندگی زوج‌های جوان گفت: سازمان فرهنگی شهرداری مشهد نیز در راستای اصلاح این پنج باور، تصمیم به برگزاری سلسله‌همایش‌ها، کارگاه‌ها، اردو‌ها و حتی برنامه‌هایی نظیر سینما درقالب باشگاه «باهم» گرفت. این باشگاه اجتماعی، یک برنامه آموزشی ۹ ماهه است که از مباحث اولیه در بنیان‌های ارتباطی زن و مرد شروع می‌شود و درنهایت زوج‌ها را به‌سمت فرزندآوری سوق می‌دهد و نقش آن در تقویت نهاد خانواده را تفهیم می‌کند.

مشارکت ۱۰ هزار زوج در گام نخست باشگاه باهم

مدیر فرهنگ‌سرای خانواده‌وجمعیت سازمان فرهنگی‌واجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در نخستین گام، ۶ هزار زوج مشهدی در این باشگاه پذیرش شدند، تصریح کرد: باشگاه، تیرماه امسال افتتاح شد و از ابتدای آبان، فعالیت باشگاه و همیاران آن در مناطق سیزده‌گانه مشهد آغاز شد. نظافت افزود: تاکنون ۹ همایش برای بیش از ۱۰ هزار نفر از زوج‌ها در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد برگزار شده است که مفاهیم و باور‌هایی همچون بنیان‌های روانی زن و مرد، مفهوم زوجیت و تفاوت زن و مرد در آن‌ها تفهیم و تشریح شده است.

آغاز سال دوم باشگاه باهم برای ۸ هزار زوج دیگر مشهدی

نظافت با بیان اینکه هدف فاز دوم طرح، تشریح دیگر باور‌های غیرمنطقی در روابط زوج‌ها خواهد بود، افزود: در فاز دوم تصمیم گرفته‌ایم دیگر باور‌های غلط در روابط زناشویی را در همایش‌هایی همچون «ارتباط مؤثر و روابط زناشویی» به زوجین آموزش دهیم. همچنین ۲۰ بهمن امسال، دومین مرحله طرح برای ۸ هزار زوج دیگر اجرا خواهد شد.

وی در زمینه نحوه اطلاع‌رسانی و راه‌های ارتباطی برای شرکت در این طرح، توضیح داد: این باشگاه برای عموم شهروندان برنامه‌ریزی شده است و برای شرکت در دوره‌های آن از طریق بیلبورد‌های شهری و همیارانی که در مناطق سیزده‌گانه مشهد درحال فعالیت هستند، اطلاع‌رسانی می‌شود. علاوه‌بر این، زوج‌ها می‌توانند با ارسال عدد ۸ به سرشماره ۱۰۰۱۰۸ برای عضویت در باشگاه اعلام آمادگی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->