تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران
سرخط خبرها

نگاهی به عملکرد بازیکنان غیرایرانی حاضر در لیگ‌برتر| خارجی‌ها زیر ذره‌بین

  • کد خبر: ۱۴۶۰۶۷
  • ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
نگاهی به عملکرد بازیکنان غیرایرانی حاضر در لیگ‌برتر| خارجی‌ها زیر ذره‌بین
بیست‌ودومین دوره لیگ‌برتر فوتبال ایران از حیث حضور بازیکنان خارجی درحال رکوردشکنی است، به‌طوری‌که در نیم‌فصل نخست فقط تیم‌های ملوان بندرانزلی، نفت مسجدسلیمان و هوادار بازیکن خارجی در فهرست خود نداشتند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بیست‌ودومین دوره لیگ‌برتر فوتبال ایران از حیث حضور بازیکنان خارجی درحال رکوردشکنی است، به‌طوری‌که در نیم‌فصل نخست فقط تیم‌های ملوان بندرانزلی، نفت مسجدسلیمان و هوادار بازیکن خارجی در فهرست خود نداشتند و در سیزده تیم دیگر لیگ، ۳۲ بازیکن خارجی به میدان رفتند که عملکردی متفاوت داشتند.

کریستوفر کنت تنها دروازه‌بان خارجی نیم‌فصل نخست لیگ‌برتر فوتبال ایران بود و موسی کولیبالی، رافائل سیلوا، گیورگی گولسیانی، وحدت هنانوف، رناتو داسیلویرا، نیلسون جونیور و جفرسون باهیا هم هفت مدافع خارجی بودند که در نیم‌فصل اول لیگ بیست‌ودوم به میدان رفتند. وسلی گومز، آیاندا پاتوسی، مانوئل فرناندز، احسان پنجشنبه، گوستاوو واگنین، ریکاردو آلوز، صفا هادی، عزیزبک آمانوف و بورا نوگیرا ۹ هافبک خارجی بودند که در نیم‌فصل نخست فرصت بازی در لیگ‌برتر فوتبال ایران را به‌دست آوردند که حضور سه بازیکن از تیم تراکتور در نوع خودش جالب‌توجه است.

۱۰ تیم لیگ‌برتری هم برای خط حمله خود برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشتند و با جذب مهاجمان خارجی به‌دنبال تغییر سرنوشت تیم خود بودند که البته نگاهی به آماروارقام نشان می‌دهد بیشتر بازیکنان خارجی نتوانسته‌اند در حدواندازه نامشان عملکرد خوبی داشته باشند. والنتینو یوئل، هانسل زاپاتا، کوین یامگا، شرزود تمیروف، شیخ دیاباته، یورگن لوکادیا، تیتو اوکلو، دارکو بیدوف، شیرالدین بابایف، الویس کامسوبا، اریک باگناما، کی‌روش استنلی، گادوین منشا، لوسیانو پریرا و آداما نیان پانزده مهاجمی بودند که در نیم‌فصل اول لیگ بیست‌ودوم به میدان رفتند، اما درمجموع شانزده گل به‌ثمر رساندند که نقش اصلی را دو ستاره سرخابی، یعنی یامگا و لوکادیا، ایفا کردند.

گولسیانی موفق‌ترین مدافع خارجی

گیورگی گولسیانی در میان هفت مدافع خارجی که در نیم‌فصل نخست حضور داشتند، بهترین عملکرد را داشت. او توانست هم در 10کلین‌شیت تیمش در نیم‌فصل اول نقش کلیدی را ایفا کند و رهبری خط دفاعی سرخ‌پوشان پایتخت را برعهده داشته باشد و هم در فاز تهاجمی به کمک تیمش بیاید و در مسابقه حساسی مانند دربی بتواند دوبار در نقش گل‌زن بدرخشد و در دیدار با نساجی هم از روی نقطه پنالتی موفق به گل‌زنی شد و با درخشش او، برتری پرگل شاگردان یحیی گل‌محمدی آغاز شد.

شاهکار آلوز در تراکتور

در میان ۹ هافبک خارجی شاغل در لیگ بیست‌ودوم، به‌جز صفا هادی از تراکتور و بورا نوگیرا از مس کرمان، هفت بازیکن دیگر وظیفه اصلی‌شان ساخت موقعیت گل‌زنی بود که در میان این بازیکنان، ریکاردو آلوز با عملکردی رؤیایی توانست بهترین هافبک خارجی نیم‌فصل نخست شود. آلوز که در سیزده بازی برای سرخ‌پوشان تبریزی به میدان رفت، توانست هفت پاس گل به‌ثبت برساند تا با رکوردی ویژه صاحب عنوان برترین گل‌ساز نیم‌فصل نخست شود و امیدوار است در پایان فصل بتواند با حفظ روند خوبش، صاحب عنوان برترین پاسور لیگ بیست‌ودوم شود.

گل‌زنان سرخابی

کوین یامگا و یورگن لوکادیا توانستند در نقش فرشته نجات سرخابی‌های پایتخت در نیم‌فصل نخست عمل کنند. یامگا با وجود بازی در دو پست متفاوت و حضوری فعال در سمت راست خط دفاع و سمت راست خط حمله آبی‌پوشان پایتخت، توانست بهترین بازیکن استقلال در گل‌زنی در نیم‌فصل نخست باشد. او چهاربار در نقش گل‌زن درخشید و یک‌بار هم برای تیمش گل ساخت. البته به‌جز درخشش در لیگ‌برتر، یامگا در جام‌حذفی هم فرشته نجات آبی‌ها شد و با دو گلش توانست آبی‌ها را به جمع شانزده تیم برتر جام برساند تا یکی از بهترین خارجی‌های لیگ بیست‌ودوم قلمداد شود.

یورگن لوکادیا هم حضوری دوماهه را در فوتبال ایران تجربه کرد، اما او در دو ماه، ۹ بار در ترکیب پرسپولیس به میدان رفت و شش گل زد که عملکردی خوب برای این مهاجم هلندی به شمار می‌رود. عملکرد خوب لوکادیا در مدتی کوتاه که در فوتبال ایران حضور داشت، باعث شد او همچنان صدرنشین جدول گل‌زنان لیگ بیست‌ودوم باشد، اما بدون شک در نیم‌فصل دوم این عنوان از دسترس مهاجم سابق پرسپولیس خارج خواهد شد؛ اما با وجود این نمی‌توان او را جزو برترین بازیکنان خارجی لیگ‌برتر در دوره بیست‌ودوم برنشمرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->