خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند
سرخط خبرها

پارلمان اروپا، تعلیق برجام را رای‌گیری خواهد کرد؟

  • کد خبر: ۱۴۶۱۸۸
  • ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
پارلمان اروپا، تعلیق برجام را رای‌گیری خواهد کرد؟
برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند پارلمان اروپا قرار است طرحی برای تعلیق برجام را به رأی بگذارد.

به گزارش شهرآرانیوز، برخی رسانه‌ها با استناد به پیام یک نماینده پارلمان اروپا در توییتر مدعی شده‌اند این مجلس بعد از تصویب طرحی که خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» است فردا در خصوص تعلیق برجام هم رأی‌گیری کند.

استناد این رسانه‌ها به توییتی از «چارلی ویمرز»، نماینده پارلمان اروپا و نائب رئیس «گروه محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان اروپا» (ECR) در این مجلس است که ساعتی قبل‌تر ضمن اعلام خبر تصویب متمم پیشنهادی گروه خود ابراز امیدواری کرده بود که متمم پیشنهادی دیگر آن با موضوع تعلیق برجام هم فردا به رأی گذاشته شود. 

ویمرز نوشت: «اتحادیه اروپا امروز به طرحی رأی داد تا از اتحادیه اروپا و اعضای آن درخواست کند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا قرار گیرد. متمم گروه من با اکثریت قاطع به تصویب رسید. امیدوارم فردا اعضا گام بعدی را بردارند و خواستار تعلیق برجام شوند.»

مصوبه امروز که با ۵۹۸ رأی مثبت به تصویب رسید متمم مورد نظر را به قطعنامه‌ای با عنوان «پاسخ اتحادیه اروپا به تظاهرات‌ها و اعدام‌ها در ایران» اضافه می‌کند. این قطعنامه فردا به رأی گذاشته خواهد شد و در صورت تصویب، متمم مذکور هم تصویب‌شده تلقی خواهد شد. 

ویمرز دو روز پیش‌تر در توییتی مشخص کرده که اعضای گروه او ۲ متمم برای اضافه شدن به قطعنامه مذکور پیشنهاد کرده‌اند: یک طرح مربوط به قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی است و طرح دیگر به تعلیق برجام مربوط می‌شود. 

با وجود این، بر خلاف آنچه برخی رسانه‌ها ادعا کرده‌اند قطعیتی درباره اینکه متمم مربوط به برجام فردا به رأی گذاشته شود وجود ندارد. او در واقع در توییتی که نوشته ابراز امیدواری کرده که متمم دوم هم به رأی‌ گذاشته شود. 

حتی اگر این متمم به رأی گذاشته شده و رأی هم بیاورد در حکم پیشنهاد به شورای اروپا خواهد بود و احتمال آنکه به اجرا گذاشته شود اندک است، چرا که مقام‌های اتحادیه اروپا اخیراً حمایت خود را از برجام اعلام کرده‌اند. 

همین امروز جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گزارشی به پارلمان اروپا تأکید کرده بود که لازم است اتحادیه اروپا کانال‌های ارتباطی با ایران  را باز نگاه دارد و تمامی اقدامات لازم برای نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران را از طریق برجام انجام دهد. 

پیتر استانو،  یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا هم چند روز پیش تأکید کرد که توافق هسته‌ای با ایران پابرجا است و مذاکرات در این خصوص همچنان ادامه دارند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->