علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

در زمستان حجامت نکنید

  • کد خبر: ۱۴۶۱۹
  • ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
در زمستان حجامت نکنید
یک متخصص طب ایرانی گفت: در متون طب ایرانی، حجامت در روز‌های سردِ فصل زمستان نهی شده و موجب ضعف بدن و نیرو‌های حیاتی شمرده شده است.

به گزارش شهرآرا نیوز، مجید انوشیروانی، دکترای تخصصی طب ایرانی خاطرنشان کرد: حجامت در هوای سرد بویژه برای سالمندان یا افراد کم‌گوشت زیان‌بارتر است همچنین حجامت زمستانی در عصر یا بعد از افول خورشید بسیار زیان‌آورتر شمرده شده است.

وی افزود: در کتب حکیمان بزرگ، حجامت در هنگام سردی هوا بی‌فایده یا مضرّ دانسته شده، زیرا از سویی گرایش مواد چگال و سنگین در هوای سرد به سطح بدن بسیار کمتر است و از سوی دیگر مجاری و منافذ سطحی بدن گشاده نیستند و توزیع خون در عروق مویرگی نیز کمتر از اوقات گرم سال است.

متخصص طب ایرانی گفت: اصولا در فصل زمستان، بطور طبیعی تحریک اخلاط گرم بسیار کم می‌شود و شدت بیماری‌های ناشی از اخلاط و رطوبات گرم و نیاز به حجامت از این جهت بسیار کاسته می‌شود.

انوشیروانی خاطرنشان کرد: کسانی هم که دچار غلظت خون هستند نباید فکر کنند که تنها راه بهبودشان، حجامت یا فصد است. در واقع بجز شرایط اضطراری، در سایر موارد باید از راه اصلاح تغذیه، اخلاط داخل عروق را به اندازه متعادل برگرداند.

وی گفت: افراد دچار غلظت خون، باید در زمستان از خوردن تخم‌مرغ، شیرینی‌های چسبنده، گوشت قرمز بخصوص بصورت کباب، و غذا‌های خمیری بیشتر پرهیز کنند و خورش‌هایی از جمله خورش کرفس، قرمه‌سبزی و بامیه همراه لیموعمانی کامل میل کنند و برنج را هم بصورت زرشک‌پلو با قدری زیره بخورند.

این متخصص طب ایرانی افزود: حجامت در زمستان و هوای سرد هرگز نباید بدون ضرورت قطعی انجام شود. تشخیص این ضرورت برعهده پزشک متخصص طب ایرانی است و لازمه آن تامل در مبانی علاج و اصول درمان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->