نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

میلیاردر خجالتی به‌دنبال خرید یونایتد

  • کد خبر: ۱۴۶۲۳۷
  • ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
میلیاردر خجالتی به‌دنبال خرید یونایتد
یک هوادار قدیمی می‌خواهد شیاطین را به روز‌های اوجش برگرداند

به گزارش شهرآرانیوز؛ اگرچه این فرایند زمان‌بر بود، درنهایت بنر‌های اعتراضی به شیوه اداره باشگاه توسط گلیزرها، راهپیمایی‌های شهر منچستر و مداومت هواداران شیاطین سرخ در پس‌گرفتن باشگاه محبوبشان از مالکان آمریکایی ظاهرا جواب داده است. خانواده گلیزر عزم فروش باشگاه بزرگ خود را دارند و اکنون مدتی پس از انتشار این خبر، یک شایعه بزرگ به واقعیت بدل شده است. سرجیم رتکلیف، مرد ثروتمند بریتانیایی، رسما اعلام کرده است در فرایند خرید باشگاه منچستریونایتد شرکت می‌کند و در بین همه مشتریان بزرگ یونایتد خبر‌های مربوط به شرکت تحت هدایت رتکلیف پیشتازی می‌کند. شرکت اینئوس اولین پیشنهاد رسمی خرید را در بانکی که گلیزر‌ها در آن فعالیت می‌کنند، ثبت کرده است.

رتکلیف؛ هوادار قدیمی منچستر

او سال ۲۰۱۸ با دارایی به‌ارزش بیش از ۲۱ میلیارد پوند به‌عنوان ثروتمندترین فرد بریتانیا شناخته شد، اما آنچه مشتری بزرگ و جدید منچستر را متمایز می‌کند، نوع شخصیت او و نگاهش به پروژه خرید باشگاه است. رتکلیف را به‌عنوان میلیاردر خجالتی می‌شناسند و او چهره خبرساز و پرحاشیه‌ای نیست. این میلیاردر انگلیسی یک شرکت بزرگ تجاری را اداره می‌کند که گردش مالی آن در سال ۲۰۲۱ حدود ۶۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است. رتکلیف خودش را هوادار قدیمی منچستریونایتد می‌داند و این تیم را باشگاه محبوب دوران کودکی‌اش برمی‌شمرد. مشتری هفتادساله شیاطین سرخ در ورزش هم کاملا فعال است و در صورت خرید باشگاه، این اولین فعالیت او در عرصه فوتبال و ورزش نخواهد بود. تیم مرسدس در مسابقات فرمول‌یک و تیم فوتبال نیس در لیگ فرانسه با مالکیت رتکلیف کار می‌کنند و او در زمینه راگبی و دوچرخه‌سواری هم تجربیات تجاری و مدیریتی دارد. پیش از این، شایعه‌ای مبنی بر علاقه او برای خرید چلسی و همین‌طور تمایلش برای سرمایه‌گذاری در باشگاه وستهام‌یونایتد به گوش می‌رسید، اما خبر علاقه او به منچستر از دیگر خبر‌های پیرامون این تاجر سرشناس جدی‌تر دنبال می‌شود.

خرید باشگاه محبوب دوران کودکی

«من یک هوادار قدیمی منچستریونایتد هستم. در آن بازی فوق‌العاده در سال ۱۹۹۹ در بارسلون حضور داشتم و خاطره آن در ذهنم حک شده است.» این جملات، صریح‌ترین ابراز علاقه مشتری جدید باشگاه منچستری درباره تیمی است که او ادعا می‌کند از کودکی هوادار آن بوده است. رتکلیف به‌طور رسمی وارد پروژه خرید باشگاهی شده است که گفته می‌شود برای او دست‌کم ۵ میلیارد پوند آب می‌خورد. منچستریونایتد مشتریان دست‌به‌نقد دیگری هم دارد و ظاهرا همه پیشنهاد‌های این خریداران در ماه آینده بررسی خواهد شد. آن‌ها قرار است در این ماه اسناد محرمانه باشگاه را ببینند و برای خرید منچستریونایتد اقدام کنند. رتکلیف برای تصدی مالکیت تیم محبوبش رقبایی از خاورمیانه، ایالات‌متحده و چین خواهد داشت و باید دید تا چه اندازه حاضر است برای تیم محبوبش با رقبای ثروتمند دیگر به رقابت بپردازد. عزم رفتن گلیزر‌ها روزبه‌روز جدی‌تر می‌شود و شاید هواداران منچستر تا ماه‌های آینده مالکان و سرمایه‌گذاران بعدی خود را بشناسند. احتمالا آن‌ها ترجیح می‌دهند یک هوادار قدیمی انگلیسی باشگاه را بخرند و انتظار می‌رود رتکلیف از حمایت هواداران هم برخوردار باشد.

تیمی در آستانه دگرگونی

شیاطین سرخ از لحاظ فنی با هدایت اریک تنهاخ چهره جدیدی را ارئه کرده و در بازی‌های گذشته در قامت یک مدعی ظاهر شده‌اند. سبک بازی منچستر هم درحال بهبود و تغییر کیفی است. آن‌ها برای ورود به عصر جدید خود فقط یک مالک جدید با سیاست جدید برای اداره باشگاه را کم داشتند که با ورود رسمی رتکلیف این موضوع هم در آستانه تحقق قرار دارد. منچستر از پایه و ریشه در مسیر یک دگرگونی بزرگ و احتمالا مثبت قرار گرفته است و بارقه‌های امید بازهم به سکو‌های اولدترافورد لبخند می‌زند. حالا باید منتظر ماند و دید در صورت محقق‌شدن این اتفاق، بار دیگر شیاطین سرخ می‌توانند به دوران پرشکوهشان در فوتبال جزیره و اروپا برگردند و مانند زمانی که با سرالکس فرگوسن در انگلیس یکه‌تاز بودند، باز هم به یک مدعی جدی در انگلیس تبدیل شوند یا نه.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->