اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

کال تنباکوچی مشهد در مسیر سامان‌دهی

  • کد خبر: ۱۴۶۴۰۰
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
کال تنباکوچی مشهد در مسیر سامان‌دهی
عملیات مسیل‌سازی تنباکوچی در بوستان طرق با اعتباری حدود ۲۵ میلیارد تومان تا ۱۸ ماه آینده به پایان می‌رسد.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛  پس از تصویب اجرای طرح‌های زودبازده در شورای شهر و جمع‌آوری دیدگاه‌های مردم در محلات هدف بازآفرینی و حاشیه شهر، ۵۱ پروژه زودبازده در سطح منطقه ۷ براساس همان دیدگاه‌های مردمی، تعریف و وارد فاز اجرایی شد؛ پروژه‌هایی که شهرداری نزدیک به ۱۱۸ میلیارد تومان برای آن‌ها اعتبار صرف کرد. رفع‌ورجوع مشکلات کال تنباکوچی و بهسازی آن، یکی از چندصد درخواست مردمی در جریان نظرخواهی از مردم این منطقه برای اجرای پروژه‌های زودبازده بود؛ به همین دلیل نیز عملیات بهسازی این مسیل که پیش از این در فهرست بلندوبالای پروژه‌های بزرگ منطقه ۷ قرار داشت، با سرعت بیشتری وارد فاز اجرا شد؛ پروژه‌ای که شهردار منطقه ۷ می‌گوید تا هجده ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

کال تنباکوچی مشکل بزرگ اهالی دو شهرک انقلاب و عسکریه بود؛ بوی بد ناشی از رکود و تجمع گنداب‌ها در کال، مشکلات بهداشتی بی‌شمار و به خطر افتادن امنیت مردم به‌دلیل وجود مار و عقرب و... فقط بخشی از معضلات و مشکلاتی بود که این مسیل بهسازی‌نشده برای مردم به‌وجود آورده بود و به همین دلیل، رسیدگی به وضعیت نامناسب این کال، مدت‌ها در صدر درخواست‌های مردم شهرک انقلاب از شهرداری قرار داشت.
اردیبهشت امسال پس از بازدید رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر از این شهرک، اهالی این‌بار در حضور ایمان فرهمندی درخواستشان را مطرح کردند و شهردار وقت منطقه ۷ در آن جلسه از تفویض اعتبار مناسب برای اجرای بهسازی کال تنباکوچی خبر و وعده داد که این پروژه، هفده‌هجده ماهه به سرانجام می‌رسد.

پروژه‌ای که اعتبار گرفت و بالاخره آغاز شد

شهردار منطقه ۷ در گفتگو با شهرآرا، با اشاره به آخرین جزئیات پروژه گفت: بهسازی و ساخت مسیل تنباکوچی، یکی از پروژه‌های بزرگ عمرانی منطقه ۷ و ترکیبی از پروژه‌های مصوب و زودبازده است. بهسازی این کال از درخواست‌های مهم مردم شهرک انقلاب بود که با اختصاص بودجه ازسوی شهرداری در سال جاری آغاز شد.

۱۸ ماه دیگر پروژه تمام می‌شود

وحید برجسته‌نژاد ادامه داد: عملیات مسیل‌سازی تنباکوچی در بوستان طرق با هدف جمع‌آوری آب‌های سطحی و دفع فاضلاب سطحی تعریف شده و اعتباری که برای آن پیش‌بینی شده است، حدود ۲۵ میلیارد تومان است. پروژه تا امروز ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس پیش‌بینی‌ها تا هجده ماه آینده به پایان می‌رسد. وی افزود: پروژه بزرگ مسیل تنباکوچی با طول حدود دو کیلومتر درحال اجراست و اجرای آن ۹هزار مترمکعب خاک‌برداری و پی‌کنی به‌دنبال دارد و به بیش از ۴ هزارو ۱۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی نیازمند است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->