خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند
سرخط خبرها

آیا حکم کشف حجاب ۱۰ سال حبس است؟

  • کد خبر: ۱۴۶۴۷۳
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
آیا حکم کشف حجاب ۱۰ سال حبس است؟
در شبکه‌های اجتماعی پس از اعلام حکم قاتل منا حیدری که توسط شوهرش کشته و سرش بریده شد، این شبهه در حال انتشار است که اگر کسی روسری بردارد به ۱۰ سال زندان محکوم می‌شود.  

به گزارش شهرآرانیوز، در شبکه‌های اجتماعی پس از اعلام حکم قاتل منا حیدری که توسط شوهرش کشته و سرش بریده شد و به ۸ سال حبس محکوم شد، در حال انتشار این شبهه زرد هستند که اگر کسی در جمهوری اسلامی سر دیگری را ببرد به ۸ سال زندان و اگر روسری بردارد به ۱۰ سال زندان محکوم می‌شود.  

۱. طبق ماده ۳۸۱ قانون مجازات اسلامی حکم بریدن سر انسان، چه زن و چه مرد باشد (هر نوع قتل عمد) قصاص است، مگر اولیای دم رضایت دهند. در واقع در حقوق ایران برای قتل عمد، درجه‌های مختلفی قائل نشده‌اند و همه انواع آن بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های ناشی از وسایل کشتن، انگیزه، نحوه، هویت طرفین و ... دارای مجازاتی واحد است و آن قصاص می‌باشد.  

۲. اگر مَجنی علیه (اولیای دم) رضایت دهند، فردِ قاتل، قصاص نمی‌شود، ولی علاوه بر پرداخت دیه، به ۳ تا ۱۰ سال حبس محکوم خواهد شد و دیه را ظرف یکسال باید پرداخت کند.  

۳. اما دقت کنیم حکم کشف حجاب حداکثر دو ماه حبس است نه ۸ یا ۱۰ سال، مگر اینکه آن فرد، همراه با کشف حجاب، جرم یا جرائم دیگری مرتکب شده باشد. مثلا کشف حجاب همراه با اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی کشور و ... که طبعاً ممکن است به ۱۰ سال حبس محکوم شود، اما نه صرفاً به خاطر کشف حجاب.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->