جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

درباره «رج»، آغاز نخستین رویداد شتاب دهی به رسانه‌های اجتماعی و محله‌ای

  • کد خبر: ۱۴۶۶۲۸
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
درباره «رج»، آغاز نخستین رویداد شتاب دهی به رسانه‌های اجتماعی و محله‌ای
رونمایی از رویداد «رج»، نخستین رویداد شتاب دهی به رسانه‌های اجتماعی و محله‌ای در مؤسسه شهرآرا رقم خورد.

به گزارش شهرآرانیوز، رج حاصل پیوند «رسانه و جامعه» است. رج رویدادی آموزشی، مشاوره‌ای و انگیزشی برای هم رسانی و هم افزایی علاقه‌مندان رسانه‌ای محله‌ای و منطقه‌ای در مشهد است. انتقال مباحث انگیزشی و آموزشی مرتبط با رسانه‌های اجتماعی، تشکیل و تقسیم بندی مخاطبان برای شروع کار رسانه‌ای گروهی از اهداف دوره آموزشی این رویداد است. همچنین، ایجاد انگیزه بین انسان و رسانه‌های محلی و افزایش دادن مشارکت مردمی در تولیدات رسانه‌ای محلی را می‌توان در افق این رویداد متصور شد.
رج با درنظرگرفتن دو معنای «رسانه و جامعه» و همچنین تبادر مفهوم «قرارگرفتن گره‌ها برای شکل دهی به یک بافت» درصدد است این مفهوم را به مخاطب منتقل کند که هر گروه تولید و هر انسان رسانه محله‌ای به مثابه یک گره و پیوند تاروپود می‌تواند در شکل دهی بافت اجتماعی نقش خود را ایفا کند.

رسانه محلی چیست، کجاست و چه می‌کند؟

«رسانه محلی» رسانه‌ای است که «پیام/محتوا» در آن معطوف به «مسئله» محلی است و مخاطبانی دارد که به نوعی با «محل» خاصی ارتباط می‌یابند. برای نمونه، وقتی یک رسانه محلی شهری را تعریف می‌کنیم، باید در آن پیام‌ها و محتوا‌های رسانه ای، برگرفته از مسئله یا مسائل مربوط به آن شهر باشد و مخاطبانی داشته باشد که یا در آن شهر زندگی می‌کنند یا اگر در جای دیگری هستند نیز از طریق عواملی به آن شهر احساس تعلق می‌کنند؛ یا زادگاهشان آن شهر است یا تعلق خاطر فرهنگی دارند و اگر هر کجای جهان زندگی کنند، بازهم مسائل آن شهر را دنبال می‌کنند.

از سوی دیگر، در کشور‌های درحال پیشرفت، «رسانه» را در ارتباط مستقیم و دوسویه با مفهوم «پیشرفت» می‌دانند؛ بدان معنا که وجود رسانه، یکی از مظاهر توسعه به شمار می‌آید و هم زمان می‌توان از رسانه‌ها مبتنی بر رویکرد‌ها و سیاست‌های مختلف به عنوان ابزاری در فرایند توسعه بهره جست؛ بنابراین «رسانه محلی» با رویکرد «مسئله محور» از مهم‌ترین ابزار‌های اجتماعی برای دستیابی به پیشرفت محلی در زمینه‌های مختلف است.

رسانه محلی تراز چگونه عمل می‌کند؟

رسانه محلی باید حس هویت داشتن را در محل خود زنده نگه دارد.
رسانه محلی باید در کنار توجه به افراد به شکل پراکنده، به گروه‌ها و نیرو‌های سازمان یافته اجتماعی توجه کند.
رسانه محلی باید به وسیله نیرو‌های محلی اداره و تأمین شود؛ زیرا این نیرو‌ها آشناترین افراد به مسائل محلی هستند.
رسانه محلی باید موضوعات و تصمیمات ملی و جهانی را به مسئله بومی تبدیل کند و پس از بومی سازی مسائل به تشریح و تحلیل چیستی و پیامد‌های آن‌ها بپردازد.
رسانه محلی باید امکان دسترسی گروه‌های رسانه‌ای را به مسائل محلی فراهم کند. رسانه محلی باید به عنوان نمودی از مردم سالارشدن رسانه‌ها به افزایش مشارکت عمومی در اداره محله و جامعه بیندیشد. روشن است که این خط مشی‌ها وقتی تحقق می‌یابند که رسانه محلی توجه به «مسئله» را محور فعالیت‌های رسانه‌ای اش قرار دهد و دو کار «مسئله یابی» و «حل مسئله» را همیشه به عنوان دو سوی فرایند تولید محتوا در نظر بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->