نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

نبود گاز تمرینات خانه کشتی بانوان مشهد را تعطیل کرد

  • کد خبر: ۱۴۶۶۳
  • ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲
نبود گاز تمرینات خانه کشتی بانوان مشهد را تعطیل کرد
نایب‌رئیس بانوان هیئت کشتی خراسان رضوی گفت: با توجه به سرمای زیاد هوا، اصلا شرایط برای تمرین وجود نداشت و باعث سرماخوردگی ورزشکاران می‌شد و من تمرینات را در این سالن تعطیل کردم.
مژده رنگیان - نهم شهریورماه امسال بود که اولین پایگاه تخصصی کشتی کلاسیک بانوان در مشهد افتتاح شد. این سالن کوچک و جمع‌وجور، در بوستان حجاب مشهد واقع شده است؛ بوستانی که نیمی از روز به‌صورت کاملا اختصاصی به خانم‌ها تعلق دارد. دختران کشتی‌گیر مشهدی که در تابستان مدتی بدون سالن و بلاتکلیف بودند، با افتتاح این مجموعه با مشارکت شهرداری مشهد و هیئت استان، خانه‌دار شدند و قرار شد استعدادیابی‌ها در این سالن برگزار شود. اما مشکلی که مسئولان فکر آن را نکرده بودند، موضوع سیستم گرمایشی در فصل سرد است. مشهد پاییز چندان‌سردی را پشت‌سر نگذاشت و سرما مشکل کمتری برای ورزشکاران ایجاد کرد، اما زمستان و به‌ویژه بارش برف باعث شده از یک ماه قبل این پایگاه بسته شود. با تغییر در ریاست فدراسیون کشتی نیز شاید بیشترین ضرر را بانوان کشتی گیر دیدند، زیرا رسول خادم، پدر رشته کشتی کلاسیک، را دیگر در کنار خود نداشتند و تمامی فعالیت‌های آن‌ها با تیم جدید مدیریتی در سایه قرار گرفت و مدت زیادی است که خبری از این رشته مهیج در بین بانوان نیست.

گازکشی هزینه زیادی دارد
آنا براتی، نایب‌رئیس بانوان هیئت کشتی خراسان رضوی، درباره علت این اتفاق می‌گوید: متأسفانه این سالن مجهز به سیستم گرمایشی نیست و دلیل آن نبود گاز در این محل است. درواقع پارک گازکشی است، اما همین منطقه در وسط پارک، گاز ندارد. به مسئولان مرتبط و شهرداری هم اطلاع دادیم، اما عنوان کردند گازکشی از ابتدای پارک تا محل سالن، هزینه بسیار زیادی خواهد داشت و به‌همین‌دلیل موضوع منتفی شد.
او ادامه می‌دهد: با توجه به سرمای زیاد هوا، اصلا شرایط برای تمرین وجود نداشت و باعث سرماخوردگی ورزشکاران می‌شد و من تمرینات را در این سالن تعطیل کردم. درواقع می‌توان گفت پایگاه کشتی کلاسیک بانوان در بهار و تابستان می‌تواند کمک خوبی به ما باشد. بچه‌های تیم استان هم به‌صورت حرفه‌ای‌تر تمرینات خود را در سالن صحرایی دنبال می‌کنند که سالن بسیار خوب و استانداردی است.

کوچ از کشتی به بدن‌سازی
مربی مشهدی تیم ملی با اشاره به استقبال بانوان از این رشته در ۲ سال گذشته، خاطرنشان می‌کند: تقریبا در هر جلسه نزدیک به ۲۵ نفر تمرینات کشتی کلاسیک را انجام می‌دهند، این درحالی است که ۲ سال پیش این تعداد پنج‌شش نفر بود. البته از آن شاگردان ۲ سال پیش فقط یکی‌دو نفر در کشتی باقی مانده‌اند و خیلی‌ها به‌دنبال رشته‌های دیگر به‌ویژه بدن‌سازی رفته‌اند. چون انگیزه‌ای در کشتی ندارند، خبری از تیم ملی نیست و لیگ هم مشخص نیست.
او ادامه می‌دهد: برای پرداختن به کشتی کلاسیک باید علاقه وجود داشته باشد، حتی بدون وجود تیم ملی درصورتی‌که مسابقات کشوری رونق پیدا کند، خیلی از ورزشکاران جذب آن خواهند شد و دیگر شاهد کوچ دختران کشتی‌گیر به رشته‌های دیگر نخواهیم بود. گویا درحال‌حاضر پول در بدن‌سازی است و همه برای پول راهی چنین‌رشته‌هایی می‌شوند.

منتظر مسابقات کشوری و لیگ هستیم
براتی با گله از برنامه‌ریزی‌های فدراسیون تصریح می‌کند: متأسفانه فدراسیون، قطره‌چکانی به ما برنامه می‌دهد و مشخص نیست تا پایان سال چه رویداد‌هایی در تقویم فدراسیون است. فقط به‌واسطه ارتباطی که با فدراسیون دارم، متوجه شدم قرار است در بهمن‌ماه رقابت‌های کشوری کشتی و حتی آلیش برگزار شود؛ اما زمان آن مشخص نیست و فقط می‌گویند قرار است فکس شود. براساس همین خبر، تمرینات تیم استان در حال برگزاری است تا برای رقابت‌های پیش‌رو آماده باشیم. البته فدراسیون از برگزاری لیگ کشوری هم خبر داده و احتمالا ۲ فصل آن کشتی کلاسیک و ۲ فصل دیگر کشتی آلیش باشد که این رقابت‌ها باید بهمن و اسفند پیگیری شود، اما تیم‌ها نیاز دارند که دست‌کم از یک ماه پیش باخبر شوند تا تیم تشکیل شود، به‌ویژه اینکه پیداکردن اسپانسر، فرایند بسیار زمان‌بر و البته مهمی است که به همین خاطر باید زودتر بدانیم لیگی در پیش هست یا خیر.

آلیش، پررونق‌تر از کلاسیک
نایب‌رئیس بانوان هیئت کشتی خراسان رضوی همچنین ادامه می‌دهد: ازسوی فدراسیون آلیش جدی‌تر گرفته می‌شود و رونق بیشتری دارد، زیرا مسابقات بین‌المللی آن در پیش است. فروردین‌ماه در قرقیزستان رقابت‌های آسیایی برگزار می‌شود و تیم ملی نیز باید خود را آماده کند. آخرین رویداد در کشتی کلاسیک، اردیبهشت‌ماه و مسابقات قهرمانی کشور بود. اردو‌های تیم ملی هم دیگر در این رشته برگزار نشد، زیرا نمی‌توانیم به خارج از کشور اعزام داشته باشیم. سال گذشته هم تنهالیگ کشتی کلاسیک بانوان برای اولین‌بار برگزار شد و تااین‌لحظه این رقابت‌ها تکرار نشده است. موضوع لغو اردو‌های تیم ملی تأثیر زیادی روی جذب ورزشکاران به این رشته گذاشته است، به‌طوری‌که وقتی دختران کشتی‌گیر متوجه می‌شوند خبری از تیم ملی و رقابت‌های بین‌المللی نیست، قید آن را می‌زنند و راهی رشته‌های دیگری مثل رزمی می‌شوند.

وجود فقط ۴ مربی در خراسان رضوی
براتی یکی از ضعف‌های کشتی کلاسیک را نبودِ مربی می‌داند و می‌گوید: در خراسان رضوی تاجایی‌که در توانمان هست، این رشته را گسترش می‌دهیم. برای همه شهرستان‌ها نایب‌رئیس بانوان انتخاب کرده‌ایم، اما به‌خاطر نبودِ مربی، تمرینات انجام نمی‌شود. در خراسان فقط ۴ مربی وجود دارد که ۳ نفر در مشهد و یک نفر در نیشابور است. با‌این‌حال ما در طول سال اردو‌های مختلفی در شهرستان‌ها برگزار می‌کنیم تا بانوان با کشتی کلاسیک آشنا شوند و به تمرین بپردازند. به فدراسیون درخواست برگزاری دوره مربیگری داده‌ایم، اما هنوز به نتیجه نرسیده است. در دوره نخست آموزشی که مدرس خارجی داشت، نزدیک به ۲۰ نفر شرکت کردند؛ اما به‌دلیل سطح بالای مدرس و تجربه‌نداشتن در کشتی کلاسیک، خیلی‌ها موفق به کسب مدرک نشدند. عده‌ای نیز در مرحله اول دوره شرکت کردند و منتظر برگزاری مرحله بعدی ازسوی فدراسیون هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->