پخش زنده بازی ایران و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا | آخرین حضور ژاوی روی نیمکت بارسا؟ قهرمانی کوراش‌کاران خراسانی در کشور فرهاد مجیدی ایران‌بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات!
سرخط خبرها

پرسپولیس چگونه صدرنشین شد؟| رمز و راز صدرنشینی سرخ‌ها

  • کد خبر: ۱۴۶۶۷۰
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
پرسپولیس چگونه صدرنشین شد؟| رمز و راز صدرنشینی سرخ‌ها
پرسپولیس با دفاع فولادی در مسیر قهرمانی قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پرسپولیس صدرنشینی مقتدرانه در این فصل را بیشتر از هر چیز، به تفاوت عملکرد خط دفاع این تیم با فصل گذشته مدیون است. پرسپولیس موقعیت‌های زیادی به حریفانش نمی‌دهد و معدود توپ‌هایی که از خط دفاعی عبور کنند، پشت سد بیرانوند باقی می‌مانند. همین هم باعث شده زدن حداقل گل‌ها، برای پیروزی این تیم کافی باشد و پرسپولیسی‌ها، شرایط خوبی را تجربه کنند.

تفاوت آشکار

پرسپولیس این فصل فقط شش گل خورده و در یازده بازی از شانزده بازی فصل، توانسته است بدون گل خورده زمین مسابقه را ترک کند. هوادار، نفت مسجدسلیمان، تراکتور، استقلال و نساجی، تنها تیم‌هایی بودند که این فصل توانستند به پرسپولیس گل بزنند. بزرگ‌ترین تفاوت پرسپولیس با فصل پیش، به همین موضوع مربوط می‌شود. پرسپولیس فصل پیش تا هفته ششم نتوانست کلین‌شیت کند. آن‌ها تا هفته شانزدهم هم هفت کلین‌شیت داشتند و در ۹ بازی، یعنی بیشتر از نصف بازی‌ها از حریف گل خوردند. ۱۰ گل خورده هم در کارنامه این تیم وجود داشت. استقلال صدرنشین در فصل گذشته، تا هفته شانزدهم شش گل خورده بود؛ کارنامه‌ای شبیه چیزی که پرسپولیس در این فصل، با آن صدرنشین است.

ثبات فوق‌العاده

پرسپولیس فصل پیش در خط دفاعی تغییرات پرتعدادی داشت. آن‌ها ابتدا فصل را با سیستم چهاردفاعه آغاز کردند و حامد لک دروازه‌بان اصلی تیم بود. از هفته چهارم، پرسپولیس با سیستم سه‌دفاعه وارد زمین شد و بوژیدار رادوشویچ، جای لک را درون دروازه گرفت. پرسپولیس هفته ششم، دوباره به سیستم چهاردفعه برگشت و حامد لک جایگاهش را پس گرفت. در پست مدافع‌میانی فرشاد فرجی، جلال حسینی و علی نعمتی بار‌ها با هم جابه‌جا شدند. در سمت راست، مهدی شیری و سیامک نعمتی و در سمت چپ، سعید آقایی و وحید امیری جایشان را با هم عوض می‌کردند. این فصل، پرسپولیس ثبات فوق‌العاده‌ای در خط دفاعی داشته است. علیرضا بیرانوند به‌عنوان دروازه‌بان، مرتضی پورعلی‌گنجی و گیورگی گولسیانی به‌عنوان مدافع میانی و علی نعمتی در نقش مدافع‌چپ به‌جز زمان مصدومیت یا محروم‌شدن جایگاهی تغییرناپذیر دارند. در سمت راست هم فقط چند بازی، دانیال اسماعیلی‌فر به خط هافبک رفته و در سایر بازی‌ها، مدافع راست خط دفاع چهارنفره گل‌محمدی بوده است.

صدرنشین همیشگی

ثبات پرسپولیس در خط دفاع، تأثیرش را روی ثبات این تیم در نتیجه‌گیری هم گذاشته است. پرسپولیس تا هفته شانزدهم، دوازده هفته در صدر بوده و هفته آینده را هم بی‌تردید به‌عنوان صدرنشین تمام می‌کند. پرسپولیس هفته چهارم، با شکست صنعت نفت به صدر جدول لیگ رسید و از آن زمان تا امروز، فقط یک هفته صدر جدول را از دست داده است. آن‌ها ۹ هفته پیاپی صدرنشین بوده‌اند و در صورت حفظ این روند، شاید بتوانند تا پایان فصل جایگاهشان را نگه دارند. فصل پیش، پرسپولیس حتی یک هفته صدرنشین نشد.

مسیر سرخ قهرمانی

برتری جمعه سرخ پوشان برابر ذوب‌آهن باعث شد آن‌ها با سپاهان رده دومی فاصله‌ای پنج‌امتیازی داشته باشند و یکه‌تاز جدول رده‌بندی لیگ بیست‌ودوم بمانند. نگاهی به عملکرد گل‌محمدی با پرسپولیس نشان می‌دهد که او در دو فصل گذشته کارنامه‌ای تقریبا مشابه در پایان هفته شانزدهم داشته است. پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم موفق شد برای دومین‌بار با هدایت یحیی گل‌محمدی در قامت تیم صدرنشین کارش را در نیم‌فصل اول به پایان ببرد و سرخ‌پوشان پایتخت نیم‌فصل دوم را هم با برد آغاز کردند تا با کسب ۳۵ امتیاز از ۱۶ مسابقه، عملکردی فوق‌العاده را در لیگ بیست‌ودوم از خود به‌نمایش گذاشته باشند.

با احتساب گل‌های زده و خورده پرسپولیس در این فصل (۲۱ گل زده و ۶ گل خورده)، می‌توان گفت که در مجموع، سرخ‌پوشان پایتخت از نظر کار‌های دفاعی نسبت به دو فصل قبلی توانسته‌اند عملکرد بهتری داشته باشند و این عملکرد خوب می‌تواند به قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم ختم شود. مسیری که سرخ‌ها با یحیی گل‌محمدی دوبار آن را طی کرده‌اند و حالا گل‌محمدی می‌تواند سومین جام لیگ‌برترش را همراه با پرسپولیس به‌دست بیاورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->