اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

موحدیان: درباره ارجائی بداخلاقی شد | امیدواریم اولویت‌های شورا با سرعت پیگیری شود

  • کد خبر: ۱۴۶۸۹۱
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
موحدیان: درباره ارجائی بداخلاقی شد | امیدواریم اولویت‌های شورا با سرعت پیگیری شود
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نقد و انتقاد حق همه است، اما تهمت و افترا حق هیچ‌کس نیست. روز قیامت باید پاسخگو باشیم و همه باید خدا را در نظر داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان در شصت‌و‌چهارمین جلسه علنی شورای  اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: مهم‌ترین عبادت ما خدمت به مردم و راه‌اندازی کار مردم است که در این چند ماه باید تلاش خود را روزافزون کنیم.

وی ضمن تشکر از زحمات ارجائی، شهردار سابق مشهد، بیان کرد: ۱۵ ماه در خدمت آقای ارجائی بودیم. ایشان تلاش‌هایی کردند که قابل تقدیر و تشکر است. از طرفی ما وظیفه قانونی داشتیم که سرپرست را تعیین کنیم. شورا فردی را انتخاب کرد که از بدنه خود شهرداری است و فضای مدیریت شهرداری را می‌شناسد. کار شهرداری در ۲ ماه پایان سال نسبت به تمام سازمان‌ها چندین برابر می‌شود؛ بنابراین لازم بود فردی انتخاب شود که دیگر نیازی به شناخت شهرداری نداشته باشد. جناب اصغری به‌عنوان سرپرست انتخاب شدند که امیدواریم اولویت‌های شورا در دوره جناب اصغری با سرعت بیشتری دنبال شود.

موحدیان افزود: درباره آقای ارجائی خیلی بداخلاقی شد. ما مسلمان هستیم و قیامتی هم وجود دارد. نقد و انتقاد حق همه است، اما تهمت و افترا حق هیچ‌کس نیست. روز قیامت باید پاسخگو باشیم و همه باید خدا را در نظر داشته باشند. حرف‌هایی درباره آقای ارجائی زده شد که قابل قبول نیست. 

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به تعطیلی دو‌سه هفته‌ای شورا تصریح کرد: این تعطیلی در فضای مجازی مورد انتقاد قرار گرفت که قابل قبول نبود. ما هر هفته نباید جلسه داشته باشیم. در این مدت که جلسه نداشتیم، شورا تعطیل نبوده است و همکاران ما  شبانه‌روز دنبال اصلاح و تلفیق بودجه و بودجه سال ۱۴۰۲ بودند.

وی درباره یخبندان اخیر مشهد گفت: در شرایط بحرانی نباید این تصور باشد که همه مشکلات در آن واحد حل شود. همه همکاران ما در شهرداری در این مدت یخبندان پای کار بودند، تلاش کردند و مشکلات رفع شد.

موحدیان با بیان اینکه متأسفانه برخی تصور می‌کنند شهر و رانندگی فقط متعلق به آن‌هاست، بیان کرد: ما سال گذشته چند نیرو را به‌دلیل تصادف از دست دادیم. چند روز پیش نیز آقای براتی یکی از خدوم‌ترین پاکبان‌ها با وجود رعایت تمام اصول ایمنی به‌علت سرعت غیر‌مجاز یک راننده فوت کردند. شهر متعلق به همه است و رانندگی باید درست انجام شود.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه هوای پاک مسئله مهم ماست و مشهد نیز از نظر آلودگی مشکلات جدی دارد، خاطرنشان کرد: در این موضوع سه بخش مسئولیت دارند که یک بخش دولت است. شهرداری نیز مسئولیت‌هایی دارد که یکی از آن‌ها در زمینه نوسازی ناوگان است که در این زمینه در تلاش هستیم. در کنار وظایف دولت و شهرداری، مردم نیز باید با استفاده از حمل‌ونقل عمومی نقش مثبتی ایفا کنند. تعطیلی مدارس مشکلات را حل نمی‌کند، بلکه بیشتر می‌کند. ۲ سال تعطیلی مدارس به‌دلیل کرونا مشکلاتی را ایجاد کرد.

وی درباره اقدام اروپا برای سپاه، بیان کرد: با وجود آزمون و خطای آمریکا و اروپا، آن‌ها باز هم عبرت نمی‌گیرند. اینکه نیروی مسلح رسمی را که در قانون اساسی یک کشور به رسمیت شناخته شده است، تروریستی اعلام کنند، یا نشان‌دهنده عدم فهم دقیق مسائل بین‌المللی یا از روی عصبانیت است که هر کاری انجام دادند، تیرشان به سنگ خورده است، بنابراین این‌گونه وارد شدند. باید عقل به خرج دهند. امیدوارم این کار به سرانجام نرسد و اگر هم رسید، مجلس باید با این موضوع برخورد انقلابی کند. سپاه مردمی و انقلابی است و قانون دارد. این کار استیصال غربی‌ها را نشان می‌دهد.

لایحه نام‌گذاری معابر به نام شهدای گران‌قدر

براساس این لایحه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود نسبت به نام‌گذاری تعدادی از معابر فرعی با حفظ به شرح ذیل اقدام کند:

در منطقه ٢ خیابان‌های فرعی هدایت ۱۲ واقع در بلوار هدایت با حفظ شماره به نام شهید مهدی آفتابی، خیابان فرعی شهید آیت الله مطهری شمالی ۷ واقع در بلوار شهید مطهری با حفظ شماره به نام شهید مهدی یونس مهاجر و همچنین خیابان فرعی شهید چراغچی ۹ واقع در بزرگراه چراغچی با حفظ شماره به نام شهید امان اله محمدی، در منطقه ۶ خیابان فرعی شهید صدر ۱۲ با حفظ شماره واقع در بلوار ۱۷ شهریور به نام شهید حسین علیجانژاد و در منطقه ٩ خیابان فرعی هاشمیه ۱۱,۱ واقع در بلوار نماز با حفظ شماره به نام شهید محمد محمدی نام‌گذاری شود.

تخفیف مناسبتی برای پرداخت نقدی عوارض صدور مجوز‌های ساختمانی

همچنین لایحه تخفیف مناسبتی در صدور مجوز‌های ساختمانی به تصویب رسید.

براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و در راستای رونق سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان، تخفیف مناسبتی از ۱۲ تا ۳۰ بهمن برای حوزه‌های درآمدی ۱، ۲ و ۳ به میزان ۳۰ درصد و برای حوزه‌های درآمدی ۴ و ۵ به میزان ۴۰ درصد، همچنین از ۱ تا ۱۷ اسفند ماه برای حوزه‌های درآمدی ۱، ۲ و ۳ تخفیف ۲۰ درصدی و ۴ و ۵ تخفیف ۳۰ درصدی به پرداخت نقدی عوارض صدور مجوز‌های ساختمانی (گر‌وه پروانه و پایانکار) و عوارض احداث و توسعه خطوط قطار شهری اعطا کند.

در بخش دیگری از جلسه لایحه صدور پروانه ساختمانی سه مرحله‌ای به تصویب رسید. براساس این لایحه شهرداری مشهد مکلف است در راستای تسهیل در فرآیند ساخت و ساز‌ها و حصول اطمینان از رعایت ضوابط و مقررات طرح‌های تفصیلی و شفاف‌سازی و تفکیک موضوعی فرآیند‌ها و همچنین تسریع در فرآیند‌های اداری مرتبط با صدور پروانه‌های ساخت، ترتیبی اتخاذ کنند تا در فرآیند صدور مجوز شروع عملیات، پس از تعیین مهندسان ناظر و طراح پروژه‌های ساختمانی توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان، مجوز تخریب و گودبرداری و پایدارسازی گود و تجهیز کارگاه ساختمانی صادر شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->