ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سیاوش سیاه‌بخت!

  • کد خبر: ۱۴۶۸۹۳
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
سیاوش سیاه‌بخت!
روز‌های بد مدافع مشهدی در اردوگاه استقلال، با وجود بستن بازوبند کاپیتانی هم به پایان نرسید.

شهرآرانیوز؛  مدافع مشهدی تیم فوتبال استقلال که چند صباحی است بخت و اقبال به او روی خوش نشان نمی‌دهد، بعد از عملکرد بحث‌برانگیزش در دیدار با سپاهان، از سوی ساپینتو، سرمربی پرتغالی آبی‌های پایتخت، از حضور در تمرینات منع شده است. سیاوش یزدانی که البته از گذشته هم با حاشیه چندان بیگانه نبوده، در یکی‌دو سال گذشته هم انواع بدشانسی‌ها دامن‌گیرش شده است تا حالا به روز‌های سیاه پایان دوران فوتبالش نزدیک شود. بازیکنی که اگر حاشیه و بخت و اقبال بد نبود، می‌توانست در جام‌جهانی ۲۰۲۲ برای تیم‌ملی به میدان برود. در این گزارش نگاهی خواهیم کرد به روندی که مدافع مشهدی استقلال از عرش تا فرش طی کرد و امروز باید برای آینده‌اش تصمیم بگیرد.

سپاهان؛ مسیر اوج و حضیض یزدانی

برای مدافع سی‌ویک‌ساله استقلال مسیر اوج از سپاهان آغاز شد و در این تیم هم به حضیض رسید. سیاوش یزدانی خیلی زودتر از حد تصور زادگاهش و باشگاه سیاه‌جامگان را ترک کرد تا در تهران و برای پیکان بازی کند. او بعد از پیکان به سپاهان رفت و در این تیم برای خودش نامی دست‌وپا کرد. به‌شکلی که همان موقع سرخابی‌ها مشتری پروپاقرص او شدند و این مسئله در فوتبال ایران به‌معنای بازشدن مسیر پیشرفت بود. با این همه، ستاره جوان و کم‌تجربه به‌جای استفاده از این فرصت، بعد از بازی معروف سپاهان و پرسپولیس در جام‌حذفی با اظهارات تندوتیزش علیه باشگاه بزرگ پایتخت، خشم و غضب هواداران پرسپولیس را متوجه خود کرد و همین حاشیه‌ها او را برای اولین‌‎بار از مسیر صحیح پیشرفت دور کرد.

روز‌های خوب با بدشانسی ملی

سیاوش یزدانی بعد از جدایی از سپاهان و پیوستن به استقلال وارد مسیری تازه از زندگی حرفه‌ای شد و با آبی‌‎ها توانست روزبه‌روز بهتر شود؛ چنان‌که به اردوی تیم‌ملی هم دعوت شد و رفته‌رفته فرصت اثبات خودش در پیراهن ملی را به‌دست آورد. با وجود این، تغییرات سرمربی در تیم‌ملی و به‌هم‌ریختن وضعیت آرام اردوگاه ملی او را هم از چشم انداخت. یزدانی درست در روز‌هایی که می‌توانست به مدافع ثابت تیم‌ملی بدل شود، گرفتار بدشانسی تغییرات کادرفنی و حاشیه‌های داغ نیمکت تیم‌ملی شد.

کابوس سربازی بلای جان سیاوش

دراین‌میان، سیاوش یزدانی با ماجرایی عجیب‌وغریب روبه‌رو شد. او که خودش را برای تیم‌ملی آماده می‌کرد و در استقلال فرهاد مجیدی هم در آستانه قهرمانی لیگ‌برتر بود، یک‌باره با نامه‌ای از نظام وظیفه روبه‌رو شد که باید برای گذراندن دوران خدمت سربازی باشگاه استقلال را ترک می‌کرد. یزدانی تلاش زیادی کرد تا از این امر جلوگیری کند، اما از بد روزگار بازهم رفتار غیرحرفه‌ای او در این دوران که با مصاحبه‌های عجولانه همراه بود، کار را سخت‌تر کرد تا یزدانی سرانجام مجبور شود به انزلی برود. او بعد از جدایی اجباری از استقلال دلش با ملوان لیگ‌یکی نبود و حاضر نشد برای این تیم بازی کند. از طرفی دیگر، مازیار زارع سرمربی ملوانان، هم بازیکنی را که دلش با تیم نبود، نمی‌خواست. مسئله‌ای که نیم‌فصل یزدانی را دور از مستطیل سبز قرار داد و حتی مدافع مشهدی برای مدتی لباس سربازی پوشید و به پادگان رفت.

طوفان حاشیه بعد از آرامش موقت

یزدانی که در آزمون دکتری شرکت کرده بود تا بتواند خدمتش را به تعویق بیندازد، دوباره فرصت بازگشت به استقلال را به‌دست آورد؛ اما این بازگشت هم چندان همراه با خوشبختی نبود. یزدانی تا مدت‌ها از سوی ساپینتو، سرمربی جدید آبی‌ها، مورد بی‌مهری قرار گرفت و رفتار‌های انضباطی او هم کار را سخت‌تر کرد. ماجرای پست جنجالی تولد ساپینتو و غضب سرمربی پرتغالی دامان او را گرفت و یزدانی بازهم نتوانست خودش را به خط دفاع استقلال برای بازگشت به مستطیل سبز تحمیل کند. تا اینکه بعد از کش‌وقوس‌های فراوان، با مصدومیت عارف غلامی و بعدتر محمدحسین مرادمند، ساپینتو به‌اجبار او را به تیم برگرداند و به او بازی داد. با این همه، بازهم طولی نکشید که آفتاب اقبال یزدانی غروب کرد.

بدیمنی کاپیتانی در خاک اصفهان

چند عملکرد نه‌چندان مطمئن، یک اظهارنظر جنجالی پای خودرو و بعد از آن هم یک کاپیتانی بدیمن. سیاوش یزدانی بعد از آنکه چند بازی جسته‌گریخته در ترکیب استقلال به میدان رفت، در بازگشت از یکی از تمرین‌های استقلال و در جواب هوادارانی که به باخت‌های این تیم معترض بودند، با لحن بدی گفت: «شما هوادار نیستید.» صحبتی که در فضای‌مجازی پربازدید شد و هواداران استقلالی را بدجور از این بازیکن دل‌گیر کرد. یزدانی در آخرین دیدار استقلال در لیگ‌برتر که با شکست ۲ بر ۱ مقابل سپاهان به پایان رسید، دو بدشانسی بزرگ آورد و اگرچه بازوبند کاپیتانی را به بازو بست، بازهم تقابل با سپاهان برای او حضیضی دیگر بود. یزدانی هم در صحنه گل اول که از روی ضربه ایستگاهی حاصل شد خطای منجر به گل انجام داده بود و هم در صحنه گل دوم دقیقه ۹۴ با انجام خطا روی بازیکن سپاهان پنالتی داده بود؛ جمله مسائلی که هواداران استقلال و صدالبته کادرفنی تیم را از او دل‌خور کرد. بعد از بازی هم برخورد‌های پرحاشیه یزدانی در میکسدوزن و نوع رفتار غیرحرفه‌ای‌اش توجهات یا بهتر بگوییم حاشیه‌ها را به‌سوی او معطوف کرد تا دیگر کارد به مغز استخوان ساپینتو برسد و این مربی پرتغالی بار دیگر یزدانی را از استقلال کنار بگذارد.

آینده و تصمیمی که سخت است

با این اوصاف، حالا دو مسیر پیش‌روی سیاوش یزدانی قرار گرفته است. او دو سال دیگر با استقلال قرارداد دارد و باتوجه‌به وضع پیش‌آمده، یا در مهلت باقی‌مانده تا پایان پنجره نقل‌وانتقالات (۲۳ بهمن ۱۴۰۱) باید تصمیم به ادامه حضور در استقلال طبق قراردادش بگیرد و احتمالا منتظر دومین بخشش مربی پرتغالی با پادرمیانی کسی به‌جز مصطفی آجورلو باشد که در مرتبه قبلی برای او سینه سپر کرده بود، یا تصمیم به انتخابی دشوارتر، یعنی بررسی پیشنهادهایش بگیرد که به‌معنی جدایی از تیم محبوبش خواهد بود؛ دو تصمیمی که هر دو چالش‌هایی سخت برای او به همراه خواهد داشت. این همه در حالی است که سیاوش یزدانی روز گذشته با اعلام اینکه هنوز دو سال با استقلال قرارداد دارد، تمایل خود برای ماندن در جمع آبی‌پوشان را ابراز کرده و باید دید مدیران استقلال در این باره چه تصمیمی می‌گیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->