خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند
سرخط خبرها

بورل: برجام نمُرده است

  • کد خبر: ۱۴۶۹۹۲
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴
بورل: برجام نمُرده است
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برخلاف جوسازی‌های اخیر ضد انقلاب تصریح کرد که توافق هسته‌ای ایران «نمُرده»، اما پیشرفتی در مذاکرات رفع تحریم‌ها نیز صورت نگرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز،  بورل این مطلب را دوشنبه شب در نشست با حضور نمایندگان رسانه‌ها در بروکسل، پس از اجلاس شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا مطرح کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه آیا به نظر او هنوز امکان از سرگیری اجرای توافق هسته‌ای ایران وجود دارد گفت که مذاکرات رفع تحریم‌ها در یک وضعیت انتظار به‌سر می‌برد. گفت‌وگوها به تعبیر او «نمرده» اما پیشرفتی هم صورت نگرفته است. وی ادعا کرد که حوادث اخیر ایران، پیشرفت در گفت‌وگوها را دشوار کرده است.

سخنگوی وی هم چندی پیش در نشست خبری این مطلب را مطرح و گفته بود: ما در شرایطی قرار داریم که گفت‌وگوها در وضعیت بن‌بست قرار دارد و هدف ما این است که تلاش کنیم از وضعیت بن‌بست خارج شویم. وی با بیان اینکه «شرایط ساده نیست»، افزود: ما به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم و در این رابطه نماینده عالی به طور دائم با وزیر امور خارجه ایران و سایر مشارکت کنندگان برجام در تماس است تا رو به جلو حرکت کنیم و پاسخ نهایی داشته باشیم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مذاکرات رفع تحریم‌ها بعد از ماه‌ها گفت‌وگوهای فشرده دیپلماتیک به دلیل عواملی همچون تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا معطل مانده و تجربه نشان داده که کاخ سفید به رغم ادعای دیپلماسی اراده لازم را برای تصمیم‌گیزی در زمینه بازگشت به برجام و جبران سیاست شکست خورده دولت ترامپ علیه ایران ندارد.

ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر همواره اعلام کرده است که برای عقد توافقی پایدار و قابل اتکا که تحریم‌ها را به نحوی تضمین شده رفع کند و موضوعی به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی نماند، آمادگی دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان اخیرا در گفت‌وگو با شبکه تی‌آرتی ترکیه تصریح کرد: ما برای رسیدن به نقطه پایانی توافق بدون پیش شرط آمادگی داریم تا در چارچوب گفت‌وگوهایی که در گذشته انجام شده گام نهایی برداشته شود اما بدون پیش شرط و با یک نگاه واقع‌بینانه و با رعایت حقوق و منافع ملی ایران باید انجام شود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به مسیر دیپلماسی پایبند است و معتقدیم که مذاکره برای مذاکره مفید نیست اما مذاکره برای اینکه تمام طرف‌ها به نتیجه مطلوب برسند، می‌تواند مفید باشد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->