سرخط خبرها

جهاد رسانه ای، خط مقدم جبهه تبیین و روشنگری!

  • کد خبر: ۱۴۷۰۰۹
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
جهاد رسانه ای، خط مقدم جبهه تبیین و روشنگری!
در سنگر «جهاد تبیین و روشنگری» که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمان به اجرای آن داده اند، نقشه راهی است که می‌تواند ما را از آتش و عصیان و غفلت و خسران نجات دهد و این اصول در حالی به نتیجه خواهند رسید که سیستم‌ها و مدیریت فرهنگی و اجتماعی، جهاد رسانه‌ای را خط مقدم جبهه تبیین و روشنگری قرار دهند.

ملت آزاده ایران مقتدر، اصول ارزشی، اعتقادی و فرهنگی عمیقی دارند که در فراز و نشیب‌های تاریخی و عرصه‌های مختلف، مقید به پاسداشت و پاسداری آن بوده اند و در دفاع از این اصول، رشادت و حماسه را با شجاعت و شهامت در آمیخته اند.

اتکا بر این روحیه در برابر ایراد هجمه‌ها و شبهه افکنی‌های نظام‌های استبدادی و استثمارگر جز با توجه و تمرکز به اصل مهم «ارزش‌های افزوده سرمایه‌های اجتماعی» محقق نخواهد شد.

بر این اساس «مبنا محوری و معیار مداری» معیاری است که این ارزش‌های افزوده را دارای اعتبار خواهد کرد و بی هیچ تردیدی راه حل پیروزی در سنگر‌های مقاومت و برون رفت از دامنه خطرات و تهدیدات دشمنان و بدخواهان که بخش اعظمی از آن در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دنبال می‌شود، فراتر از تفکر مدیریت مکانیکی و فناورانه، سرمایه گذاری در بخش خدمات و پایداری روحیه حماسی و ارزشی در سایه معرفت علمی و تجربی است.

آنچه دشمن در پیشانی نقشه‌ها و اهداف شوم خود علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ترسیم کرده است، اختلال در جریان تولیدات فکری و معرفتی برای نسل جوان و ضعف و کاستی در فرایند آگاه سازی مردم است.

این در حالی است که اصول اعتقادی، روحیه حماسی و معرفت فردی، اجتماعی و فرهنگی، ضربه گیر جریان‌های مخرب هجمه‌هایی است که می‌تواند در ذهن فعال و کنجکاو نسل نوجوان و جوان و به طور ویژه در کانون خانواده ایجاد سؤال و شبهه افکنی کند.

با وجوداین اهتمام جدی برای ارتقای کارایی و بهره وری در چارچوب سازگار کردن نهادها، نگرش‌ها و باور‌های فرهنگی در بطن سرمایه گذاری‌های فکری و فیزیکی از یک سو و شناخت نیاز‌ها و درک موقعیت و توانمندی‌های بالقوه‌ای که می‌توانند بالفعل شوند، یک ضرورت و تکلیف مهم است.

در این سنگر «جهاد تبیین و روشنگری» که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمان به اجرای آن داده اند، نقشه راهی است که می‌تواند ما را از آتش و عصیان و غفلت و خسران نجات دهد و این اصول در حالی به نتیجه خواهند رسید که سیستم‌ها و مدیریت فرهنگی و اجتماعی، جهاد رسانه‌ای را خط مقدم جبهه تبیین و روشنگری قرار دهند.

در این جبهه استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی می‌تواند نتایج ارزشمندی را حاصل سازد؛ چرا که در جبهه تبیین و روشنگری، سرمایه‌های اجتماعی نقش آفرین و با بازوانی توانمند هستند و در واقع یکایک افراد جامعه برای سنگربانی در آن نقش و مسئولیت دارند.

رسانه‌های جمعی در جایگاه سرمایه ارزشمند و همچنین در مقام مدعی العموم برای پاسداری از حقوق مردم و از آن سو، پل ارتباطی مردم و مسئولان و بستر آگاه سازی عمومی رسالت خطیری در این عرصه برعهده دارند و باید سازمان‌های مسئول در حوزه فرهنگ، هنر، آموزش و پرورش، رفاه، معیشت، بهداشت، صنعت، اشتغال و امنیت و ... بتوانند با اطلاع رسانی شفاف و درست از اقدامات و عملکرد‌ها و چشم اندازی‌های امیدبخشی که در فراز‌های بی شمار از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تأکید شده است در این جهاد رسانه ای، روحیه حماسه در راه پر صلابت مقاومت را زنده نگه دارند.

اهمیت سنگربانی در این جهاد تا بدان جاست که جریان رسانه‌ای و خبررسانی به مردم با پیش زمینه‌های آموزشی و فرهنگی خواهد توانست قدرت و مهارت پذیرش، بینش و پردازش واقعیت‌هایی که پاسداری از انقلاب و فرهنگ و اصالت اسلامی و ایرانی مان را قالب بندی می‌کنند، روشن و مورد اعتماد و اطمینان جامعه مخاطب قرار داده و نتایج ارزشمندی را حاصل سازد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->