نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

بازگشت باشکوه بوندس لیگا

  • کد خبر: ۱۴۷۰۴۴
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
بازگشت باشکوه بوندس لیگا
رکورد ۲۱ ساله گل‌زنی درلیگ آلمان پس از ۲ ماه تعطیلی، دیشب تکرار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ لیگ آلمان سرانجام بعد از تعطیلی دوماهه از سر گرفته شد و در جریان مسابقات آن، یک رکورد خارق‌العاده گل‌زنی ثبت شد. به‌ثمررسیدن ۴۱ گل در ۹ بازی این هفته به این معناست که در هر مسابقه به‌طور متوسط ۴.۵۵ گل زده شده است. آماری که در هزاره جدید فقط یک‌بار در هفته ۳۴ فصل ۲۰۰۱ با ۴۴ گل رخ داده بود و فوتبال آلمان در بازگشت از خواب زمستانی، رکوردی نزدیک به آمار ۲۱ سال پیش را تکرار کرد.

هفته جدید بوندس‌لیگا از هر نوع اتفاق جذاب فوتبالی برخوردار بود. بایرن‌مونیخ و لایپزیش، صدرنشینان لیگ، در بازی رودررو با نتیجه یک‌یک تن به تساوی دادند و این کم‌گل‌ترین بازی هفته بود. فرایبورگ که برای رسیدن به بایرن‌مونیخ تلاش می‌کرد، متحمل شکست ۶ بر ۰ در خانه ولفسبورگ شد. کلن با هفت گل وردربرمن را برد، جدال ته‌جدولی‌ها را بوخوم با سه گل در مقابل هرتابرلین برد و دورتموند در جدالی نفس‌گیر با نتیجه ۴ بر ۳ از سد آگزبورگ گذشت. لورکوزن هم ۳ بر ۲ گلدباخ را برد تا در رده نهم جدول با آن‌ها همسایه شود.

برد ضروری دورتموند و شکست مرگ‌بار فرایبورگ

زنبور‌ها که قبل از جام‌جهانی با دو شکست و دریافت شش گل مقابل گلادباخ و ولفسبورگ به تعطیلات رفته بودند، به‌لطف تعویض‌های طلایی ترزیچ، سه امتیاز مهم را به اندوخته‌های خود در جدول اضافه کردند. دورتموند چهاربار از حریف پیش افتاد که شاگردان انریکو ماسن در آگزبورگ سه‌بار اول به بازی برگشتند، اما درنهایت گل جیووانی رینا به گوشه بالای دروازه کار مهمان را یکسره کرد. در این مسابقه ۴۱ شوت به‌سمت دروازه‌ها زده شد و بی‌دقتی مهاجمان مانع اصلی ثبت نتیجه‌ای عجیب‌تر بود. در این بازی موکوکو، ستاره هجده‌ساله دورتموند، به رکورد یک گل در هر ۱۲۶ دقیقه رسید که بهترین آمار در بین کل بازیکنان لیگ آلمان به شمار می‌رود.

در دیگر بازی پرگل این هفته، فرایبورگی‌ها در خانه ولفسبورگ تحقیر شدند. شاگردان کریستین استرایش در فرایبورگ که با ثبت پیروزی قاطع مقابل یونیون‌برلین و با قرارگرفتن در رتبه دوم جدول به تعطیلات رفته بودند، حتی فکرش را هم نمی‌کردند قرار است در نخستین مسابقه از نیمه دوم فصل چه بلایی سرشان بیاید. در این دیدار شاگردان نیکو کواچ در تیم ولفسبورگ در هر نیمه سه گل وارد دروازه مهمانشان کردند تا تیمی که از آن به‌عنوان رقیب بایرن در قهرمانی لیگ یاد می‌شد، با یک شکست تحقیرآمیز شش‌گله به خانه برگردد. ولفسبورگ برای نخستین‌بار در هشت سال گذشته پنج بازی پیاپی را با برد پشت‌سر گذاشت.

بازگشت موفق یونیون‌برلین

یونیون‌برلین در هفته‌های ابتدایی بوندس‌لیگا عملکرد درخشانی داشت و صدرنشین این رقابت‌ها بود، اما شاگردان اورس فیشر رفته‌رفته افت کردند و چند شکست آن‌ها را از صدر پایین کشید. یونیونی‌ها در اولین بازی بعد از تعطیلات هم تا دقیقه ۷۳ با یک گل از هوفنهایم عقب بودند، اما درنهایت با کامبکی خوب توانستند سه گل به حریف بزنند و با کسب امتیاز‌های این دیدار از جنگ بالانشین‌های بوندس‌لیگا خارج نشوند. پرگل‌ترین لیگ معتبر فوتبال، حالا با یک جدول نزدیک و پر از رقابت به استقبال بازی‌های این هفته که از امروز آغاز می‌شود، می‌رود. پشت‌سر بایرن‌مونیخ که با ۳۵ امتیاز در صدر قرار گرفته است، فرانکفورت، یونیون‌برلین و فرایبورگ ۳۰ امتیازی هستند و لایپزیش با ۲۹ امتیاز و دورتموند با ۲۸ امتیاز در تعقیب آن‌ها هستند.

مأموریت غیرممکن کلن مقابل مونیخ

مسابقات هفته هفدهم بوندس‌لیگا امشب آغاز می‌شود و در آن کلن بعد از ثبت پیروزی خیره‌کننده هفت‌گله در بازی قبلی‌اش، مهمان بایرن‌مونیخ خواهد بود. کلنی‌ها تا اینجا با بیست امتیاز از شانزده بازی در رتبه یازدهم جدول قرار دارند و روی کاغذ حریف دشواری برای صدرنشین همیشگی آلمان به حساب نمی‌آیند؛ اما شاگردان اوله ورنر با روحیه‌ای که از پیروزی پرگل چندروز پیش دارند، شاید بتوانند برای مونیخ دردسرساز شوند. در دیگر بازی امشب، شالکه بحران‌زده که در قعر جدول قرار دارد، میزبان لایپزیش خواهد بود و در صورت شکست، یک گام دیگر به سقوط نزدیک خواهد شد. همچنین، امشب هرتابرلین که یک پله بالاتر از شالکه، در پایین جدول برای بقا می‌جنگد، میزبان ولسبورگ خواهد بود و هوفنهایم و اشتوتگارت هم دیگر دیدار امشب را برگزار خواهند کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->