وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد
سرخط خبرها

نمایندگان با تحقیق و تفحص از صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیما مخالفت کردند

  • کد خبر: ۱۴۷۰۶۴
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
نمایندگان با تحقیق و تفحص از صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیما مخالفت کردند
نمایندگان در جلسه علنی امروز با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما مخالفت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی با ۸۳ رأی موافق، ۷۳ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در صحن  با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مخالفت کردند.

اردشیر مطهری به عنوان نماینده تقاضاکنندگان این تحقیق و تفحص در صحن مجلس، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همیشه پابرجا خواهد بود چرا که اگر سپاه نبود، کشور نبود. ان شاءالله خداوند این نهاد انقلابی را برای همه ما حفظ کند. این تحقیق و تفحص یک سال و چند ماه طول کشید تا به صحن مجلس بیاید.

مطهری با اشاره به دست‌های پشت صحنه که در این بخش معامله می‌کنند، گفت: متاسفیم برای این مجموعه‌ها که کاسبند و با این کار‌ها آدم‌های خود را در مجموعه‌ها وارد می‌کنند تا به نوعی اعتبار کسب کنند.  

وی در ادامه با اشاره به اینکه نفوذ یکی از معضلات کشور ما محسوب می‌شود، گفت: افرادی بسیار با ظرافت و با ارتباطات کاذب وارد پست‌های کلیدی کشور می‌شود و این پست‌های اثرگذار را تصرف می‌کند، اما درخدمت مجموعه‌های دیگر غیرنظام مشغول به فعالیت هستند.

مطهری بیان کرد: متاسفانه افرادی برای پست‌ها انتخاب می‌شوند که از ساواکی‌های زمان قبل هستند، همچنین این افراد، افرادی هستند که وابستگان نزدیک آن‌ها جزء حزب توده بوده است، حال سوال این است که این افراد با چه ابزاری در چنین پست‌های حساسی قرار می‌گیرند لذا از دستگاه‌های امنیتی می‌خواهیم در این بخش دقت کنند چرا که این افراد صلاحیت ورود به مجموعه‌ها را ندارند. من در این رابطه موضوعاتی را به رئیس سازمان صدا وسیما گفتم و ایشان به بنده گفتند که فلان فرد صلاحیت امنیتی داشته است خب سوال اینجا است که مگر قطب زاده صلاحیت امنیتی نداشت.

وی تاکید کرد: در این فتنه که سه ماه و خورده‌ای به طول انجامید بنده واقعا برای کسانی که باید پشتیبانی ولایت و نظام را می‌داشتند به هرجهت تشکر می‌کنم که به موقع به این موضوع وارد شدند، اما متاسفانه برخی از مسئولین چنین واکنشی از خود نشان ندادند لذا این روز‌ها است که نظام نیاز دارد که پشتیبانش باشیم وگرنه روز‌های خوش نظام همه به به و چهچه دارند. برخی افراد لااقل باید این رویکرد را از آقای لاریجانی یاد می‌گرفتند که بعد از ۱۰۵ روز ایشان بالاخره یک مصاحبه انجام داد.

مطهری ادامه داد: ابزاری که سازمان صدا و سیما متاسفانه در شروع این تحقیق و تفحص به دست گرفت این بود که این مجموعه، وابسته به مجموعه سازمان است و صندوق جزء لاینفک صدا و سیما است لذا ماه‌ها طول کشید تا صدا و سیما مدرکی مبنی بر اینکه این مجموعه وابسته به سازمان صدا و سیما است ارائه دهد.

وی با اشاره به گزارش معاون نظارت مجلس در این بخش، اظهار کرد: معاون نظارت مجلس در این گزارش تاکید کردند که صندوق بازنشستگی صدا و سیما به هیچ وجه ربطی به زیرمجموعه سازمان صدا و سیما ندارد و هیچ مسئولیتی در این بخش برعهده سازمان صدا و سیما قرار ندارد و صندوق تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی کشور است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه صندوق بازنشستگی صدا و سیما حیات خلوت برخی افراد شده است، گفت: صندوق بازنشستگی به منظور پرداخت حقوق بازنشستگان تشکیل شده است. یکی از تخلفات اساسی در این بخش، عدم انتخاب رئیس صندوق از میان کارکنان عضو صندوق است که این فرد هیچگونه سابقه‌ای در این بخش نداشته است.

وی تاکید کرد: دلایل عمده‌ای که صندوق سازمان را به محل حیف و میل منابع آن سوق داده یکی محاسبه بدهی‌های بلندمدت سازمان و سایر اشخاص و شرکت‌ها به صندوق با ارزش دفتری و نه با ارزش روز است. همچنین محاسبه نشدن دارایی‌های صندوق براساس ارزش دفتری و نه براساس ارزش محاسبات از جمله سایر ایرادات قلمداد می‌شود.

حسن لطفی گزارش کمیسیون اجتماعی درباره تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را در صحن مجلس قرائت کرد که به شرح زیر است:

با احترام، بازگشت به نامه شماره ۱۲۸۹۹۴۲ مورخ  ۹/  ۲/ ۱۴۰۰ در خصوص تقاضای جناب آقای اردشیر مطهری در موضوع «تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما» به استحضار می‌رساند: در اجرای ماده (۲۱۲) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، ابتدائاً در چند نوبت به منظور اخذ اطلاعات با ریاست سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران مکاتبه و درخواست مستندات شد لیکن با عنایت به عدم وصول مستندات و نظر به درخواست مورخ  ۱۶/  ۸/ ۱۴۰۰ متقاضی مبنی بر تشکیل جلسه بررسی درخواست تحقیق و تفحص، موضوع در جلسه رسمی مورخ  ۸/۱۸/ ۱۴۰۰ کمیسیون با حضور ۱۷ نفر از نمایندگان عضو کمیسیون، متقاضی تحقیق و تفحص و رئیس صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما، معاون حقوقی و امور مجلس و معاون منابع مالی و سرمایه انسانی سازمان صدا و سیما مطرح و پس از استماع نظرات طرفین، ضرورت انجام تحقیق و تفحص در محور‌های ذیل به تصویب رسید.

محور‌های تحقیق و تفحص:

۱-بررسی درآمد‌های ارزی  و ریالی، واردات و میزان ارز۴۲۰۰ تومانی اخذ شده  و نحوه هزینه کرد آن؛

۲-بررسی درآمد‌های ارزی  و ریالی صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما و نحوه هزینه کرد ارز‌های ۴۲۰۰ تومانی تخصیصی؛

۳-بررسی رعایت اساسنامه صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما در انتصاب مدیران صندوق؛

۴-بررسی میزان بدهی‌های طویل المدت صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما و تاثیر سوء مدیریت‌های درایجاد این بدهی ها؛

۵- بررسی علل عدم افزایش ارزش ریالی دارایی‌های صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما از سال ۱۳۸۰ الی ۱۴۰۰؛

۶-بررسی عدم انجام نظارت ادواری و حسابرسی اموال و دارایی صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما در سال‌های اخیر؛

۷-بررسی تملک دارایی و املاک صندوق توسط کارکنان و عدم رعایت قیمت کارشناسی در واگذاری ها؛

۸-بررسی سوابق و تخصص مدیران صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما در رشد یا تقلیل سرمایه و دارایی‌های صندوق بازنشستگی صدا و سیما؛

۹-بررسی وضعیت پروژه‌های سرمایه گذاری شده توسط صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما از قبیل: پتروشیمی ارغوان، باطری سازی گلپایگان و ...؛

۱۰-بررسی موضوع هبه آپارتمان و یا اعطای وام‌های کلان بصورت بلاعوض به برخی از کارکنان صندوق در ادوار مختلف مدیریتی؛

۱۱-بررسی انتصاب‌های فامیلی و خارج از ضابطه در صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما؛

۱۲-بررسی بکارگیری مشاوران با حقوق و پاداش‌های کلان در ادوار مختلف در صندوق بازنشستگی. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->