خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند
سرخط خبرها

آمریکا: برجام در دستور کار نیست| به تشدید فشار‌ها علیه ایران ادامه می‌دهیم

  • کد خبر: ۱۴۷۰۸۹
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
آمریکا: برجام در دستور کار نیست| به تشدید فشار‌ها علیه ایران ادامه می‌دهیم
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به جدیدترین اقدام ضدایرانی خزانه‌داری این کشور گفت که واشنگتن به دنبال تشدید فشار‌ها علیه جمهوری اسلامی است.

به گزارش شهرآرانیوز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در کنفرانس خبری ضمن استقبال از جدیدترین تحریم‌های اتحادیه اروپا و انگلیس و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران از هماهنگی و همکاری بسیار نزدیک واشنگتن و اروپا برای مقابله با تهران خبر داد.

بنا بر آن‌چه وب‌سایت اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا گزارش کرده است، پرایس در پاسخ به سؤالی در ارتباط با اظهارات اخیر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص لزوم تصمیم‌گیری دادگاه اروپا درباره قرارگیری نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزیر خارجه ایران را به دروغ‌گویی متهم کرد.

پرایس در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که وزیر خارجه ایران گفته است که بورل اطمینان داده است که سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار نمی‌گیرد، گفت: «ما اظهاراتی را از وزیر خارجه ایران شنیده‌ایم که اگر دروغ‌های آشکار نباشد، مشکوک است و بنابراین وقتی به بیانیه‌ای از وزیر خارجه ایران اشاره می‌کنیم، باید این مسئله را درنظر داشته باشیم».

وی سپس به اظهارات بورل اشاره کرد و گفت: «وقتی بحث متحدان اروپایی ما مطرح می‌شود، ما از رویکرد قوی و اصولی اروپا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استقبال می‌کنیم. همانطور که می‌دانید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC) از سوی ایالات متحده به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی و به ویژه تروریست جهانی شناخته می‌شود».

پرایس در ارتباط با اقداماتی که واشنگتن علیه سپاه پاسداران انجام داده است، ادامه داد: «ما همچنین بسیاری از رهبران سپاه را به دلیل دست داشتن در تروریسم و نقض حقوق بشر تحریم کرده‌ایم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر ادعا‌های مرتبط با مشارکت ایران در جنگ اوکراین از طریق عرضه پهپاد به روسیه را تکرار کرد و گفت: «ما اقدام اخیر اتحادیه اروپا را علیه نهاد‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل ارائه پهپاد به روسیه که برای دامن زدن به حملات نامعقول روسیه به زیرساخت‌های حیاتی اوکراین مورد استفاده قرار می‌دهند، تحسین می‌کنیم».

پرایس با اشاره به این موارد ادامه داد: «متحدان اروپایی ما تهدید و چالش‌هایی که سپاه پاسداران و به طور وسیع‌تر ایران به همراه دارند را به رسمیت می‌شناسد و ما همکاری و هماهنگی بسیار نزدیک با اروپا برای مقابله با این چالش‌ها داریم».

وی با تأکید بر این‌که اتحادیه اروپا باید درباره اظهارات اخیر بورل اظهارنظر کند، گفت که برجام در دستور کار آمریکا قرار ندارد.

پرایس توضیح داد: «آن‌چه که مطرح نیست، برجام است. ما به وضوح گفته‌ایم که برجام در دستورکار قرار ندارد و و ماه‌هاست که در دستورکار نیست. ایران پیوسته به فرصت‌ها برای بازگشت متقابل به پایبندی به برجام پشت کرده است».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون آن‌که به موانعی که واشنگتن در مسیر احیای برجام ایجاد کرده، اشاره کند، توپ را در زمین ایران انداخت و گفت: «در نتیجه اقدامات ایران در سراسر جهان و علیه مردمش، ما بر ارسال این پیام‌های واضح به ایران متمرکز شده‌ایم: کشتار مردم خود را متوقف کنید، عرضه پهپاد به روسیه برای استفاده در اوکراین را متوقف کنید و آمریکایی‌هایی را که به اشتباه بازداشت کرده‌اید، آزاد کنید».

وی در ادامه به جدیدترین اقدام خزانه‌داری آمریکا در تحریم افراد و نهاد‌های ایرانی نیز اشاره کرد و گفت: «ما می‌خواهیم دو پیام خیلی واضح را به رژیم ایران ارسال کنیم: این‌که جهان نظاره‌گر است و جهان آماده است که اقداماتی را در واکنش به خشونت مقامات ایران علیه مردمش انجام دهد».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تأکید بر لزوم تداوم فشار‌ها به جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: «این اولین دور تحریم‌هایی نیست که ما علیه مقامات ایرانی در واکنش به اعتراضاتی که از اواخر سال گذشته در ایران شاهد بودیم، اعلام می‌کنیم. اگر ایران به مشارکت در این نقض حقوق بشر‌ها ادامه دهد، ما همچنان به استفاده از حتی فشار‌های بیشتر ادامه می‌دهیم، اما قطعاً بحث حقوق بشر مربوط است».

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->