معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

مسئولان بابت جبران خسارت واحدهای صنعتی در زمستان اعتبار مالیاتی در نظر گیرند

  • کد خبر: ۱۴۷۱۷۷
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
مسئولان بابت جبران خسارت واحدهای صنعتی در زمستان اعتبار مالیاتی در نظر گیرند
دبیر اجرایی انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی گفت: پیشنهاد مشخص صاحبان صنایع استان در نامه‌نگاری با مسئولان این بود که بابت خسارات واحدهای صنعتی یک اعتبار مالیاتی برای آنان در نظر گرفته شود تا با کاهش مالیات‌شان، این موضوع با خسارت‌های واحدهای مزبور تهاتر شود.

به گزارش شهرآرانیوز، امیرمهدی مرادی در گفتگو با شهرآرانیوز درباره پیگیری حل مشکلات صنایع بابت قطعی جریان انرژی اظهار کرد: ۲۰۰ واحد صنعتی استان نامه‌ای به استانداری خراسان رضوی با رونوشت به نهاد ریاست‌جمهوری، مجمع نمایندگان استان و وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال کردند.

وی ادامه داد: همچنین تاکید دیگر ما این است که مرجعی به عنوان تعیین شرایط اضطراری تعیین شود تا شرایطی مانند هوای سرد اخیر را به عنوان وضعیت اضطراری تعیین کند؛ آن زمان تکالیف بسیاری از بخش‌ها از جمله واحد‌های صنعتی و دستگاه‌های مسئول مشخص خواهد شد.

مرادی در پاسخ به این سوال که آیا نامه‌نگاری‌های صنایع استان برای حل مشکلات‌شان به نتیجه رسیده، گفت: سال‌های قبل هم در این خصوص به نتیجه مشخصی نرسیدیم، ولی دنبال این هستیم که راهکار‌های پیشنهادی‌مان به نتیجه برسد.

دبیر اجرایی انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی تصریح کرد: شرایط نشان می‌دهد که سال‌های آینده وضعیت صنایع بدتر خواهد شد؛ مگر اینکه زیرساخت‌های لازم سریع‌تر فراهم و یا امکاناتی برای تامین آن در نظر گرفته شود. باید توجه داشت تامین زیرساخت‌های گازی هزینه‌های بالایی دارد و بعید است به زودی اقدام مشخصی در این خصوص صورت گیرد.

وی با اشاره به وضعیت کنونی واحد‌های صنعتی خراسان رضوی، خصوصا بعد از اعمال محدودیت‌های مصرف انرژی به دلیل برودت هوا اظهار کرد: طی سال‌های پیش به دلایل زیست‌محیطی واحد‌های صنعتی مصرف سوخت خود را به گاز تغییر دادند و استفاده از مازوت و گازوئیل را در واحد‌های خویش محدود کردند. سال ۸۶ بود که سرمای شدیدی مشابه امسال بر کشور حاکم شد و به دلیل اینکه مساله مصرف مردم تحت شعاع قرار می‌گرفت، ناگزیر گاز صنایع قطع و از همین رو خسارت سنگینی به صنایع وارد شد.

دبیر اجرایی انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی ادامه داد: بر همین اساس سال ۹۱ انجمن مدیران صنایع یک پروژه تحقیقاتی انجام داد مبنی بر اینکه هنگام قطع گاز، اولویت قطع با چه صنایعی باشد. این اولویت‌ها توسط شرکت گاز استان تا حدود زیادی رعایت شده است. امسال نیز به بسیاری از شرکت‌ها حداقل گاز ارائه و همان اولویت‌ها تا حدود زیادی رعایت شد.

مرادی با بیان اینکه در مجموع با تخصیص سوخت دوم برای واحد‌های صنعتی، میزان خسارت‌های واحد‌های صنعتی از سال ۸۶ کمتر بود، گفت: با این حال موارد متعددی مشاهده می‌شد که برخی واحد‌های صنعتی به دلیل قطع گاز خسارت جدی دیده‌اند. این موضوع حتی در برخی سازمان‌های دولتی نیز دیده می‌شد.

دبیر اجرایی انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر ۲ سال است که صنایع در تابستان‌ها به شدت با کمبود برق مواجهند. موضوع مدیریت برق صنایع سال پیش به خوبی مدیریت نشد و خیلی بی‌نظم بود. امسال با هماهنگی شرکت توزیع برق مشهد روز‌های مشخصی برای واحد‌ها تعیین شد تا محدودیت مصرف برق داشته باشند. امسال این پیشنهاد مطرح بود که تعداد تعطیلی واحد‌های صنعتی از یک به ۲ روز افزایش پیدا کند که خوشبختانه با رایزنی با نمایندگان مجلس، تعطیلی واحد‌های صنعتی همان یک روز در نظر گرفته شد.

مرادی افزود: امسال به دلیل همین موضوع به بسیاری از واحد‌های صنعتی توصیه شد ژنراتور خریداری کنند. البته برخی از این ژنراتور‌ها نیازمند گاز است.

امسال نخستین سالی بود که صنایع با کمبود برق در زمستان مواجه شدند

وی با بیان اینکه امسال نخستین سالی بود که صنایع با کمبود برق در زمستان مواجد شدند، خاطرنشان کرد: پیش از آغاز افت فشار گاز، شرکت توزیع برق مشهد مساله محدودیت برق را به صنایع اعلام کرد. در زمستان امسال مجموع این شرایط موجب شد بسیاری از واحد‌ها نتوانند کار کنند. تامین سوخت برای ژنراتور‌های صنایع نیز با مشکلات زیادی همراه شد و به سختی گازوئیل مورد نیاز آن اختصاص می‌یافت. هنوز هم پروسه تامین سوخت ژنراتور‌ها طولانی و قطره‌چکانی است.

مرادی با اشاره به شرایط کنونی واحد‌های صنعتی پس از کاهش سرمای هوا بیان کرد: در حال حاضر محدودیت‌های گازی به شدت قبل نیست، ولی برخی واحد‌ها نیازمند گاز پرفشار هستند. به عنوان نمونه واحد‌های لبنی علی‌رغم عدم قطع گازشان، با این مشکل مواجهند.

دبیر اجرایی انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی درباره میزان خسارات وارد شده به صنایع استان بابت کاهش جریان انرژی آن گفت: باید توجه داشت این خسارت‌ها ابعاد مختلفی دارد. یکسری از این خسارت‌ها مربوط به کسری کار کارگران است. طی این روز‌ها برخی واحد‌ها تا ۱۰ روز تعطیل بودند، ولی هزینه پرسنلی و بیمه آنان پابرجا بود. برخی هزینه‌ها نیز مربوط به تاسیسات واحد‌ها بوده است.

وی افزود: همچنین برخی آسیب‌ها نیز ناشی از مشکل واحد‌ها در عمل نکردن به تعهدات‌شان بود. مثلا برخی واحد‌ها تعهد داشتند که محصولات خود را در زمان مشخصی به خریدار تحویل دهند، اما تعطیلی واحد‌ها موجب شد نتوانند به قرارداد‌های خویش عمل کنند. نمونه بارز این موضوع مربوط به واحد‌های قطعه‌سازی است که برخی از آن‌ها منبع تامین قطعات هستند و نرسیدن قطعات مورد نیاز موجب تعطیلی خطوط تولید خودرو می‌شد.

مرادی اضافه کرد: در کنار این‌ها هزینه‌های سربار و بانکی نیز موضوعی بود که بر دوش واحد‌های صنعتی سنگینی می‌کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->