تخفیف عوارض ساختمانی با رویکرد حمایت از حاشیه شهر | یک گام به سمت تحقق ساخت‌وساز قانونی و ضابطه‌مند

  • کد خبر: ۱۴۷۱۹۲
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
تخفیف عوارض ساختمانی با رویکرد حمایت از حاشیه شهر | یک گام به سمت تحقق ساخت‌وساز قانونی و ضابطه‌مند
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: با توجه به رویکرد حمایتی شورای ششم نسبت به پهنه‌های حاشیه شهر و همچنین لزوم گسترش ساخت‌وسازهای قانونی و مطابق ضابطه در این پهنه‌ها، تخفیف عوارض ساختمانی در حوزه‌های درآمدی 4 و 5 بیشتر از سایر حوزه‌‎ها مصوب شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید دبیریان در گفتگویی با اشاره به مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس درخصوص اعمال تخفیف عوارض شهرداری، اظهارکرد: همه ساله به مناسبت فرارسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، تخفیف مناسبتی روی عوارض مربوط به شهرداری شاهد هستیم.

وی در ادامه افزود: برهمین اساس و همچنین به منظور رونق سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان، لایحه مذکور در جلسه علنی اخیر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به تصویب رسید که شهروندان می‌توانند از این تخفیف‌ها در پرداخت نقدی عوارض صدور مجوز‌های ساختمانی اعم از گروه پروانه و پایانکار، عوارض احداث و توسعه خطوط قطار شهری، قبوض عوارض کسب و پیشه و عوارض بر فعالیت مشاغل غیر مشمول قانون نظام صنفی و بهای خدمات پسماند و بهای خدمات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بهره‌مند شوند.

دبیریان با بیان اینکه دو بازه زمانی برای اعمال این تخفیف‌ها درنظر گرفته شده، گفت: در دوره اول، متقاضیان می‌توانند همزمان با دهه مبارک فجر، از ۱۲ بهمن‌ماه لغایت ۳۰ بهمن‌ماه از این تخفیفات استفاده کنند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از رویکرد حمایتی شورای شهر نسبت به پهنه‌های کم‌برخوردار و حاشیه شهر در این مصوبه سخن گفت و تصریح کرد: در حوزه‌های درآمدی ۱، ۲ و ۳ شهرداری، پرداخت نقدی عوارض مشمول ۳۰ درصد تخفیف می‌شود، ولی در حوزه‌های درآمدی ۴ و ۵ این تخفیف به میزان ۴۰ درصد اعمال می‌شود؛ امیدواریم از این طریق بتوانیم شاهد تقویت و گسترش ساخت‌وساز‌های قانونی و مطابق ضابطه در این پهنه‌ها باشیم.

دبیریان در ادامه گفت: با توجه به اینکه شهروندان در بازه زمانی یاد شده به هردلیلی ممکن است که امکان پرداخت عوارض را پیدا نکنند، شورای شهر در این مصوبه تمهیدات لازم را اندیشیده است؛ بر این اساس، از یکم تا ۱۷ اسفندماه، حوزه‌های درآمدی ۱، ۲ و ۳ به میزان ۲۰ درصد و حوزه‌های درآمدی ۴ و ۵ از تخفیف ۳۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مودیانی که فیش صادره را در بازه‌های زمانی یاد شده و در مهلت اعتبار فیش پرداخت نمایند، به میزان وجه پرداختی مشمول تخفیف می‌شوند.

دبیریان گفت: امیدواریم شهروندان، به ویژه در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر، از تسهیلات پیش‌بینی شده استفاده مطلوبی داشته باشند و ضمن اینکه پرداخت عوارض را به روز‌های پایانی موکول نکنند تا بتوانیم به نحو مطلوب پاسخگویی لازم را داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->