آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان

  • کد خبر: ۱۴۷۲۱۷
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان
فرایند اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی یک و دو با تحولی نو آغاز شد.

 به گزارش شهرآرانیوز، جواد روحانی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، گفت: در راستای اجرای طرح سنجش با رویکرد جدید، خانواده‌ها می‌توانند فرزندان خود را حتی بدون ثبت نام در پیش‌دبستانی مورد ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار دهند.

روحانی افزود: همچنین در این رویکرد خانواده‌های دارای فرزند با نیاز‌های ویژه می‌توانند از بدو تشخیص (حتی از یک‌سالگی) برای ارزیابی به پایگاه‌ها مراجعه کنند.

در این رویکرد پایگاه‌های سنجش به‌صورت دائمی در طول سال فعال خواهند بود و نوبت‌گیری توسط خانواده صورت می‌گیرد. شروع به فعالیت پایگاه‌ها از روز شنبه ۸ بهمن‌ماه خواهد بود و خانواده‌ها از هم‌اکنون می‌توانند در سامانه my.medu.ir نوبت گیری کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان ساخت: ۳۲ پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه در این استان دایر خواهد شد که ۶ پایگاه آن در مشهد مستقر است و با سازوکار جدید نسبت به دوره‌های گذشته، کار سنجش انجام می‌گیرد و حُسن آن، سامان‌دهی به‌موقع دانش‌آموز است.

روحانی یادآور شد: در این طرح، مراکز مجری که پیش از این مدارس بودند، جای خود را به مراکز کلینیکی خواهند داد و والدین بدون مراجعه حضوری می‌توانند در سامانه اینترنتی نوبت دریافت کنند.

وی در پایان اعلام کرد: مهم‌ترین تغییری که در فرایند سنجش نوآموز شکل گرفته است، افزوده‌شدن بخش «شایستگی‌های حرکتی» است که برای اصلاح حرکات دانش‌آموز در نظر گرفته شده است و راهی برای تشخیص و جلوگیری از معلولیت‌های حرکتی به حساب می‌آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->