اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳
سرخط خبرها

تدوین دستورالعمل اجرایی نگهداری و احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح

  • کد خبر: ۱۴۷۲۸۷
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
تدوین دستورالعمل اجرایی نگهداری و احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در راستای افزایش طول عمر و کیفیت ساخت پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح شهر، دستورالعمل اجرایی نگهداری و احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح تدوین می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سید خلیل منبتی، در این خصوص افزود: یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد در نظر گرفتن راهکار‌های مناسب برای نگهداری و تعمیرات پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح و مهم‌تر از آن طراحی مناسب و استفاده از مصالح باکیفیت برای احداث آن‌ها است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس و برای تدوین دستورالعمل جامعه‌ای در این زمینه، کمیته ویژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح مشهد از شهریورماه امسال تشکیل شد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: هدف آن بررسی تقاطع‌های ساخته شده در سنوات گذشته و پیشگیری از خوردگی بتن و تخریب آرماتورها، نظارت بر رعایت نکات ضروری در تقاطع‌های غیرهمسطح هنگام اجرای پروژه‌ها و پیش‌بینی تمهیدات لازم هنگام طراحی تقاطع‌های غیرهمسطح است تا شاهد بهترین دوام دراین تقاطع‌ها باشیم.

منبتی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین علت‌هایی که موجب تخریب پل‌ها می‌شود آبریزی از درز‌های انبساط است، اظهار کرد: این مشکل معمولاً به خاطر نقص در آب‌بندی درز‌ها انبساط است که به‌مرور زمان و براثر بارندگی اتفاق می‌افتد و موجب خوردگی ستون‌ها و کوله‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح گرفتگی لوله‌های انتقال آب از عرشه پل به شبکه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی است که باعث فرسودگی و تخریب پل‌ها می‌شود.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه استفاده بیش‌ازحد از نمک در زمستان برای ذوب کردن یخ نیز مشکلاتی برای پل‌ها ایجاد می‌کند خاطرنشان کرد: مطالعاتی در حال انجام است تا از مواد جایگزین برای یخ‌زدایی در پل‌ها و تقاطع‌ها غیرهمسطح جهت پیشگیری از بتن خوردگی و فرسودگی شود.

وی گفت: نظارت بر نوع پوشش بتن و به‌کارگیری مصالح مناسب برای احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح نیز مورد توجه قرار دارد که مجموع این موضوعات در جلسات هفتگی کمیته ویژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح مشهد با حضور کارشناسان باتجربه و اساتید نخبه حوزه سازه و عمران دانشگاه بررسی و راهکار‌های مناسب ارائه می‌شود.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: خروجی جلسات کمیته ویژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح منجر به تدوین دستورالعمل اجرایی برای نگهداری و احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح خواهد شد تا شاهد کمترین خوردگی و فرسودگی دراین سازه‌های مهم شهری باشیم.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->