تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است ۱۲ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه پایه سلامت احتمال بارندگی و جاری شدن سیل در ۳۴ ولایت افغانستان (۲۵ فروردین)
سرخط خبرها

از کمک ۴/۶ میلیاردی دلاری تا گرسنگی ۱۷ میلیون نفر افغانستانی

  • کد خبر: ۱۴۷۳۳۴
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
از کمک ۴/۶ میلیاردی دلاری تا گرسنگی ۱۷ میلیون نفر افغانستانی
این روز‌ها سرما و فقر بر زندگی مردم افغانستان سایه افکنده و مردم این کشور را در شرایط سختی قرار داده است. به گفته اداره هماهنگ کننده کمک‌های بشری سازمان ملل در پی تشدید این اوضاع ۱۷ میلیون نفر در افغانستان با خطر گرسنگی حاد روبرو هستند.

محمد زمان حسینی | شهرآرانیوز؛ در گزارش مشترک اداره کشاورزی و غذا، برنامه حمایت از آموزش کودکان و برنامه جهانی غذای سازمان ملل آمده است که جمعیت زیادی از مردم جهان غذای کافی برای خوردن ندارند.

در این گزارش آمده است که نزدیک به ۵۰۰ میلیون نفر در جهان غذای کافی برای خوردن ندارند که از هر ۱۰ نفر ۸ نفر این افراد در قاره آسیا زندگی می‌کنند و دچار سوءتغذیه شدید هستند.

این گزارش میֱافزاید که بیش از یک میلیارد نفر نیز با عدم امنیت غذایی روبرو هستند.

اما نکته حائز اهمیت در این گزارش بررسی وضعیت افغانستان است. براساس این گزارش امنیت غذایی ۷۰ درصد مردم افغانستان به خطر افتاده است.

براساس این گزارش با روی کارآمدن دوباره اداره طالبان میلیون‌ها نفر دچار فقر و سوءتغذیه هستند که علت این امر توقف کمک‌های خارجی به مردم افغانستان و وضعیت اسفبار اقتصادی است.

سرما و فقر بلای جان مردم افغانستان

فقر و سرما حالا دست به دست هم داده‌اند تا زندگی را بر مردم افغانستان سخت کنند. در روز‌ها و هفته‌های اخیر بر اثر کاهش شدید دمای هوا و وقوع سرمای شدید بسیاری از شهر‌های افغانستان شاهد جان باختن افرادی بوده که غالبا کارتن خواب بوده‌اند.

وزارت مبارزه با حوادث طبیعی طالبان به تازگی اعلام کرده است که در دو هفته گذشته دست کم ۱۲۴ نفر به دلیل سرما جان خود را از دست داده‌اند و ۷۰ هزار راس دام مردم نیز تلف شده‌اند.

محمد عباس آخوند؛ سرپرست این وزارتخانه به رسانه‌ها گفته است که به دلیل برف سنگین راه‌های بسیاری از شهر‌ها مسدود شده و امکان دسترسی به آن‌ها فراهم نیست. او از ارسال کمک به برخی مناطق خبر داده و گفته که هلی کوپتر‌ها به دلیل شرایط نامساعد جوی نتواسته‌اند در بعضی مناطق فرود آیند.

از آنجا که بخش زیادی از مردم افغانستان در روستا‌ها زندگی می‌کنند و پایه اقتصاد زندگی‌شان را دامپروری و کشاورزی تشکیل می‌دهد، ادامه داشتن روند فعلی می‌تواند در ماه‌های آینده سبب تشدید اوضاع نابسامان دسترسی به مواد غذایی و تامین آب شود.

تصمیم به ادامه محدودیت‌ها

در حالیکه دسترسی مردم افغانستان به مواد غذایی بیش از پیش سخت می‌شود، طالبان گفته‌اند از تصمیم خود در ایجاد محدودیت برای کار زنان در موسسات غیردولتی و خارجی عقب نشینی نمی‌کنند.

وزیر مبارزه با حوادث طبیعی طالبان به بی بی سی گفته است که کشور‌های غربی و اروپایی باید تصمیم افغانستان را در این مورد بپذیرند.

پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد در واکنش به انتقادات جامعه جهانی از تصمیم طالبان در ایجاد ممنوعیت کار زنان در این موسسات در توییتی نوشته بود که کشور‌های جهان باید فرهنگ و اوضاع افغانستان را درک کنند.

طالبان درحالی این موضع را می‌گیرند که به گفته مسئولان موسسات امدادرسان بدون همکاری زنان آن‌ها قادر به ادامه کمک به مردم افغانستان نیستند.

 در همین حال مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در دیدار با عبدالسلام حنفی معاون اداری رئیس الوزرای طالبان از کمک ۴/۶  میلیارد دلاری به افغنستان خبر داده است.

او وجود کارمندان زن برای رساندن کمک‌ها به زنان و کودکان در این کشور ضروری است.

از طرفی اداره هماهنگ کننده کمک‌ها بشردوستانه سازمان ملل گفته است که ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در افغانستان به کمک‌های فوری غذایی نیاز دارند و ۶۴ درصد از خانواده‌های افغانستان متاثر از بحران خشکسالی و تغییرات اقلیمی هستند.

این اداره ادامه داده است که این شرایط در حالی است که افغانستان وارد سومین سال پیاپی خشکسالی شده است.

اوچا افزوده است که ۱۷ میلیون نفر در افغانستان با گرسنگی حاد روبرو هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->