افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند
سرخط خبرها

اطلاعاتی جدید از هدست واقعیت ترکیبی اپل

  • کد خبر: ۱۴۷۳۴۳
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
اطلاعاتی جدید از هدست واقعیت ترکیبی اپل
اپل قصد دارد امسال اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را معرفی کند و امروز یک تحلیلگر سرشناس به نام مارک گورمان اطلاعات جامعی درباره آن فاش کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز -  نام این هدست Reality Pro خواهد بود و ظاهرا در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل WWDC معرفی خواهد شد و عرضه ان نیر در اواخر سال ۲۰۲۳ به قیمت ۳۰۰۰ دلار اتفاق خواهد افتاد.

تقریبا هفت سال است که اپل در حال توسعه هدست واقعیت ترکیبی خود است و گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از ۱۰۰۰ نفر در ساخت آن مشارکت داشته‌اند. اپل تاکتون نتوانسته چنین محصول پیشرفته‌ای را ارائه کند و از سال ۲۰۱۵ تاکنون هیچ محصولی در این حد برای اپل مهم نخواهد بود. این شرکت در سال ۲۰۱۵ اپل واچ را به عنوان یک محصول جدید و برای اولین بار معرفی کرد و حالا قرار است یک محصول جدید دیگر در اختیار کاربران قرار دهد.

مارک گورمان که از تحلیلگر مطرح حوزه فناوری است در گزارش جدید خود گفته است که بدنه هدست Reality Pro از جنس آلومینیوم و شیشه خواهد بود و از نظر ظاهری شبیه به AirPods Max خواهد بود. این هدست همچنین مجهز به یک نمایشگر خمیده و اسپیکر‌هایی در اطراف خود خواهد بود و توسط یک هدبند به سر فرد استفاده‌کننده بسته خواهد شد.

این هدست در بخش سحت‌افزار از یک تراشه سری M۲ اپل بهره خواهد برد و انرژی خود را از یک باتری دو تکه که با کابل به دستگاه وصل خواهد شد و به‌راحتی قابل حمل خواهد بود تامین خواهد کرد. ابعاد این باتری به‌اندازه دو باتری آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد بود و با یکبار شارژ تا ۲ ساعت دوام خواهد آورد.

مارک گورمان گفته است که هدست Reality Pro تفاوت‌هایی با هدست کوئست پرو متا خواهد داشت. برای مثال، یکی از ویژگی‌های آن این خواهد بود که از قابلیت ردیابی چشم و صورت کاربر پشتیبانی خواهد کرد. این هدست ضمنا همانطور که از اسمش پیداست ترکیبی از فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خواهد بود.

تحلیلگر بلومبرگ گفته است که هدست واقغیت ترکیبی اپل دارای دوربین و سنسور‌های متعدذی برای ردیابی حرکات دست و چشم خواهد بود. هدست این هدست به کمک این دوربین‌ها و سنسور‌ها تشخیص خواهد داد که کاربر به کجا نگاه می‌کنید و دستان‌اش را چگونه خرکت می‌دهد تا براساس آن‌ها عمل کند؛ بنابراین شما با استفاده از حرکات دست قادر به کنترل آن خواهید بود و نیازی به کنترلر خارجی نخواهید داشت. یک تاج دیجیتالی نیز روی آن وجود خواهد داشت که برای سوییچ کردن بین دو محیط واقعیت افزوده و واقعیت مجازی استفاده خواهد شد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل همچنین قابلیت رندر کردن صورت و بدن کاربران را خواهد داشت؛ و برای مواقعی که دو نفر در حال تماس ویدیویی هستند از این رندر‌ها به عنوان آواتار استفاده خواهد شد. شما همچنین خواهید توانست از این هدست به‌عنوان نمایشگر ثانویه برای دستگاه‌های مک اپل استفاده کنید و از طریق تاچ‌پد، ماوس و کیبورد کار‌های خود را انجام دهید.

ضمنا شما در هدست Reality Pro قادر به صحنه نمایش فیلم و تئاتر در محیط‌های عجیب و غریب مثل بیابان و فضا خواهید بود. در این قابلیت، شما برای شنیدن صدای سه‌بعدی نیاز به ایرپادز اپل خواهید داشت. گورمان گفته است که اپل سعی خواهد کرد در فروشگاه‌های اپ استور خود امکاناتی فراهم کند تا مشتریان بتوانند هدست Reality Pro را امتحان کنند. ظاهرا این هدست در کوتاه مدت چندان درآمدزا نخواهد بود، اما در بلندمدت فروش خوبی خواهد داشت.

منبع: تکفارس به نقل از Gsmarena

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->