تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند
سرخط خبرها

موافقت دولت با تثبیت نرخ ارز سفر عتبات (۵ بهمن ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۴۷۳۷۵
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶
موافقت دولت با تثبیت نرخ ارز سفر عتبات (۵ بهمن ماه ۱۴۰۱)
دولت سیزدهم به منظور آسان کردن سفر‌های زیارتی، با اختصاص ارز با نرخ ثابت به سفر عتبات موافقت کرد که البته هنوز سازوکار آن اعلام نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دولت سیزدهم که حامی سفرهای زیارتی آسان و ارزان بود، پس از پیش‌بینی افزایش بودجه سازمان حج و زیارت برای سال آینده، تثبیت نرخ ارز سفر به عتبات را تصویب کرد.

تثبیت نرخ ارز سفر عتبات

بر همین اساس، شنیده‌ها حاکی از تصویب ارز ثابت برای سفرهای زیارتی به عتبات در قالب کاروان‌های سازمان حج و زیارت از سوی دولت مردمی است که البته هنوز سازوکار آن به طور دقیق مشخص نشده است. اما با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، نرخ ارز اختصاص یافته به سفرهای زیارتی از نرخ ارز متشکل کم‌تر خواهد بود و برخی مبلغ آن را ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کردند.

با این اقدام، هزینه سفر زیارتی به عتبات که در ماه‌های اخیر به دلیل گرانی دلار، افزایش یافته و بسیاری از اعزام‌ها با کاهش تعداد متقاضیان سفر عتبات در قالب کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت لغو شده بودند، برای برهه زمانی خاص تثبیت خواهد شد.

با نوسان نرخ دلار در ماه‌های اخیر و کاهش زائران عتبات، خبرگزاری فارس در سلسله گزارش‌هایی به لزوم تثبیت نرخ ارز در برهه زمانی خاص را پیشنهاد داد تا با نوسان نرخ ارز، دیگر سفرهای زیارتی شاهد افزایش هزینه نشوند و زائران به دلیل بالا بودن هزینه سفر از زیارت بازنمانند.

مسؤولان سازمان حج و زیارت نیز در جلساتی این موضوع را پیگیری کردند؛  تاجایی که به گفته سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت با پیگیری‌های صورت گرفته درخصوص تثبیت قیمت ارز برای دوره‌های اعزام به اعتاب مقدسه نیز موافقت اولیه انجام شد و قرار است این موضوع در هیأت دولت مطرح شده و به تصویب برسد.

به گزارش فارس، کاروان‌های زیارتی که مسؤولیت اعزام زائران به عتبات را دارند، با نرخ ارز متشکل فعالی می‌کردند که به دلیل بالا رفتن نرخ ارز متشکل و نوسان آن، در حدود یک ماه اخیر میلیاردها تومان متضرر شدند و همین امر موجب پیگیری این موضوع از سوی مسؤولان شد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->