فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ترخیص سه نوزاد از پنج قلوهای مشهدی در بیمارستان ام‌البنین (س) مشهد

  • کد خبر: ۱۴۷۴۱
  • ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
ترخیص سه نوزاد از پنج قلوهای مشهدی در بیمارستان ام‌البنین (س) مشهد
رییس بیمارستان ام البنین (س) با اشاره به تولد نوزادان ۵ قلو حدود یک ماه و نیم پیش در این مرکز، اظهار کرد: با تلاش تیم پزشکی و بخش مراقبت‌های ویژه این مرکز، در حال حاضر تمامی این نوزادان در سلامت کامل هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر فریده اخلاقی خاطر نشان کرد: این مادر در سومین بارداری خود و در هفته بیست و هشتم در شرایط نزدیک به وضع حمل به این مرکز مراجعه کرد که پس از تلاش تیم پزشکی نوزادان با سلامتی کامل متولد شدند.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش تیم‌های پزشکی و مراقبت بسیار مناسب در بخش Nicu نوزادان در سلامتی کامل به سر می‌برند به نحوی که تاکنون سه نوزاد مرخص و دو نوزاد دیگر در این مرکز بستری است.

 

دانشیار گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با اشاره به اینکه تعداد بارداری‌های چند قلویی در حال حاضر رو به افزایش است، اظهار کرد: علت اصلی این موضوع نیز در مصرف دارو‌های ناباروری برای مادرانی است که از لحاظ باروری مشکلی ندارند.

وی با بیان اینکه خود به خود حاملگی پنج قلو رخ نمی‌دهد، اظهار کرد: به طور معمول بارداری‌های چند قلویی به خصوص پنح قلو به دنبال استفاده از روش‌های کمک باروری است؛ باروری‌های چند قلویی سه درصد کل زایمان طبیعی را به خود اختصاص می‌دهد، ولی با اینکه سه درصد آمار کل زایمان است، اما عامل ۱۵ درصد مرگ نوزادان چند قلویی است به خاطر اینکه با افزایش تعداد جنین‌ها، عوارض بارداری و مسمومیت‌های دوران بارداری افزایش می‌یابد.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه یک خانم باردار با افزایش تعداد جنین، مسمویت بارداری، افزایش خونریزی بعد از زایمان برایش رخ می‌دهد، ابراز کرد: چند قلویی حتی باعث می‌شود که منجر به از دست رفتن رحم مادر شود و این خطر با افزایش تعداد جنین هاافزایش می‌یابد.

 

دکتر میر تیموری با بیان اینکه مادر این پنج قلو، دو فرزند داشته و از متخصص زنان یا ماما داروی کمک باروری دریافت کرده که دارو‌ها باعث چند قلو زایی شده است، گفت: مادر با درد زایمان در هفته ۲۸ بارداری مراجعه کرده که باعث تولد نوزادان نارس شد.

 

وی بیان کرد: شرایط نوزادان به حدی وخیم بود که نمی‌توانستیم از عواملی که باعث رسیده شدن ریه می‌شود استفاده کنیم، زیرا زمان کمی در اختیار بود، اما خوشبختانه با خدمات بخش مراقبت‌های ویژه هر پنج نوزاد در شرایط خوبی به سر می‌برند.

 

مادر پنج قلو‌ها با اشاره به اینکه سومین بارداری خود را این بار با حاملگی پنج قلو تجربه کرده و در روز‌های پایانی بارداری شرایط سختی را تحمل نموده به حدی که به دلیل پارگی کیسه آب با شرایط بدی به بیمارستان ام البنین مراجعه کرده است، گفت: در حال حاضر سه نوزادم ترخیص شدند و مابقی در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری هستند.

 

وی با بیان اینکه نگهداری از نوزادان شرایط خاصی می‌طلبد، افزود: در اتاق آی سی یو نوزادان، آموزش‌های لازم را برای نگهداری از نوزادانم دریافت کرده ام، اما دو فرزند دیگرم هنوز نیاز به بستری دارند.

 

وی با تاکید براینکه خدا را شاکرم که ۵ فرزندم سلامت هستند، گفت: هزینه نوزادانم سرسام آور است و ما نیازمند اقدامات حمایتی هستیم چراکه در حال حاضر مستاجر هستیم و هیچ صاحب خانه‌ای حاضر نیست به ما که اکنون صاحب هفت فرزند هستیم خانه اجاره بدهد.

 

دکتر مغربی، فوق تخصص نوزادان نیز در خصوص شرایط پنج قلو‌ها گفت: پنج قلو‌های نارس از مادری ۲۸ ساله متولد شدند که کوچکترین آن‌ها هفتصد گرم و بزرگترین آن‌ها یک کیلو وصد و هفتاد گرم بود از همین رو قاعدتا همه نوزادان در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری شدند.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر که ۴۸ روز از تولد نوزادان می‌گذرد و سه نوزاد با وزن‌های یک کیلو و دویست گرم مرخص شدند، اظهار کرد: نوزاد ۷۰۰ گرمی در حال حاضریک کیلو و ۲۰ گرم است و باید تا یک ماه آینده در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری باشد..

 

وی افزود: باید نوزادان به وزن یک کیلو و۴۰۰ گرم برسند تا شرایط ترخیص آن‌ها فراهم شود، اما به دلیل ازدحام بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان ام البنین (س)، نوزادان در شرایط ثابت جسمی با وزن یک کیلو و دویست گرم مرخص میشوند.

 

دکتر مغربی با اشاره به اینکه در بخش مراقبت‌های ویژه تمام خدمات درمانی و آموزشی ارائه می‌شود ومراقبت‌های آغوشی نیز به مادر و همراهان نوزادان آموزش داده می‌شود، ابراز کرد: برای پنج قلو‌ها از بانک شیرمادر، شیر اهدایی استفاده شده است و در حال حاضر سه نوزاد ترخیص شده می‌توانند از شیر مادر خود استفاده کنند و مادر نیز می‌تواند به آن‌ها شیر دهد، اما باتوجه به نارس بودن این نوزادان و این موضوع که دو نوزاد دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند باید از بانک شیر تغذیه کنند، اما به دلیل تعداد زیاد نوزادان مجبور هستیم سه نوزاد مرخص شده را نیز با شیر خشک تغذیه کنیم که شیر مادر به دو نوزاد دیگری که می‌توانند از مادر شیر بنوشند نیز برسد.

ترخیص سه نوزاد از پنج قلو های مشهدی در بیمارستان ام البنین (س) مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->