اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی: مشهد می‌تواند پایگاه صنایع فرهنگی کشور باشد + فیلم

  • کد خبر: ۱۴۷۴۱۸
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی: مشهد می‌تواند پایگاه صنایع فرهنگی کشور باشد + فیلم
همایش توانمندسازی صنایع فرهنگی و اقتصاد فرهنگ برگزار شد به میزبانی فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در کارخانه فناوری مشهد برگزار شد. 

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر کل ارشاد خراسان رضوی در همایش همایش توانمندسازی صنایع فرهنگی واقتصاد فرهنگ اظهار کرد: مشهد اگرچه از جنس جمعیتی شبیه به اصفهان و تبریز بوده و‌ شبیه باقی  مرکز استان‌هاست اما به واسطه نور رضوی یک شهر متفاوت است. جمعیتی که در طول سال آمد و رفت دارند بیش از ۳۰ میلیون نفر زائر داخلی و  بالغ بر ۶ میلیون‌نفر زائر خارجی در سال است.

اینجا ببینید:

محمد حسین‌زاده افزود: زائر در زمان حضورش به واسطه تهیه سوغات سبب یک فرایند فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

به گفته حسین‌زاده، سوغات مشهد در سال‌های گذشته به مدد فعالان فرهنگی به تدریج تغییراتی کرده‌ است به نحوی که اکنون سبد فرهنگی هم جای خودش را در این سوغات باز می‌کند.

وی ادامه داد: رشد فناورهای ارتباطی ، هنر گرافیست‌ها و برنامه‌نویس‌ها سبب اتفاقات خوبی شده و امروز ما نرم‌افزارهای موبایلی خوبی داریم که مورد اقبال مخاطبان قرار گرفته است.

بنابراین مشهد به واسطه پذیرایی از زائران می تواند پمپاژ کننده صنایع فرهنگی در کشور باشد.

حسین‌زاده اظهار کرد: هنر اصلی ما باید این باشد که هم آنچه به عنوان آرمان قبول داریم به مخاطب منتقل کنیم هم‌کاری کنیم که مخاطب برای آن هزینه کند و به نحوی باشد که در چرخه تلاطمات اجتماعی و  فرهنگی نیز متوقف نشود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی تاکید کرد: اگر در حوزه صنایع فرهنگی اگر با نگاه ملی و رضوی نگاه کنیم مشهد می‌تواند پایگاهی برای آن باشد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->