واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مطالبات جامعه معلولین مورد توجه قرار بگیرد

  • کد خبر: ۱۴۷۴۴۶
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
مطالبات جامعه معلولین مورد توجه قرار بگیرد
کارشناس مددکاری و کاردرمانی ویژه معلولان به تبعات عدم تخصیص بودجه ویژه اجرای قانون حمایت از معلولان اشاره کرد.

نرگس کاریزنوئی در گفت و گو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: حدود ۱۰ درصد ازافراد جامعه نیازمند  دریافت خدمات مختلف از سازمان بهزیستی هستند که هرسال با توجه به شرایط موجود، این تعداد در حال افزایش است. اما آنچه تعجب برانگیز است این است که صرفا نیم درصد از بودجه کل کشور صرف تأمین اعتبار این جمعیت بزرگ می شود که اتفاقا بنا به شرایط نامساعد زندگی از اقشار آسیب پذیرند و یا به علت معلولیت نیازمند خدمات پزشکی و توانبخشی هستند.

وی ادامه داد: قوانین حمایتی کشور مطالبات و حقوق قانونی این گروهها را منظور کرده است؛ اما تعداد نمایندگان دلسوز در این زمینه که مدافع این گروه از افراد جامعه باشند اندک است. برخی نمایندگان همچون دکتر نجابت، عیسی زاده، محسنی بندپی، خانم رحمانی،خانم قاسم پور، آقای پزشکیان، دکتر نوربخش، آقای پژمانفر و... برای اقشار هدف ایودجه تلاش می کنند.

کاریزنوئی افزود: موضوع اصلی در مورد اجرای قوانینی است که پشتوانه اعتباری برایش منظور نمی شود و هیچ مرجع نظارتی شاهد تبعات این فشارهای اعتباری و تأثیر آن بر اقشار ضعیف نیستند. آسیبهای اجتماعی و عدم پرداخت اعتبار مناسب در این زمینه، متوجه فرد نیست که مسئولین گمان کنند موضوع معلولیت و کسری بودجه و حذف اعتبار یا ورود ردیفهای بودجه ای اندک وغیر شفاف آن ربطی به اجتماع ندارد بلکه نه تنها باعث تشدید آثار معلولیت در فرد، خانواده و اجتماع خواهد بود؛ بلکه معیارهای امنیت و سلامت در جامعه را مورد تهدید قرار می دهد.

وی تصریح کرد: متاسفانه علیرغم وجود کمپین و کارزارهای درخواستی اعتراضی توسط افراد دارای معلولیت و مدیران مراکز، تاکنون حمایت جدی در جهت رفع موانع بودجه ای جهت اجرای قوانین صورت نگرفته است. درخواستهایی که صرفا برای اجرای قوانینی است که در نتیجه سالها تلاش تدوین شده است، به بهانه نبود اعتبار کافی به درستی اجرا نمی گردد و آیا می توان در حوزه انسانی و معلولین ورود کرد و کار را به بهانه نواقص بودجه ای نیمه کاره انجام داد ؟

کاریزنوئی ابراز امیدواری کرد: امسال با تلاش های صورت گرفته و جلسات متعددی که سازمان بهزیستی، دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، نمایندگان یاد شده، کمپین معلولان و مدیران مراکز توانبخشی انجام داده اند امیدواریم که پیشنهاداتی که برای تأمین کسری بودجه ارائه شده است در مجلس مورد تصویب قرار بگیرد تا حمایت عملی دولت از اقشار آسیب پذیر جامعه ، تحقق یابد.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->