افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: تروریست دانستن سپاه، در امتداد سیاست قرآن‌سوزی است| موقعیت امروز کشور، موقعیت جنگ احزاب است

  • کد خبر: ۱۴۷۵۷۰
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
  • ۱
آیت‌الله علم‌الهدی: تروریست دانستن سپاه، در امتداد سیاست قرآن‌سوزی است| موقعیت امروز کشور، موقعیت جنگ احزاب است
نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: آن‌هامی‌خواهند که به جای جمهوری اسلامی، خود اسلام و قرآن را به جنگ بیاورند. دشمن کتاب آسمانی مسلمانان را آتش می‌زند و در ادامه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان تنها نیروی مدافع قرآن در عالم را هم تروریست معرفی کردند تا هر حرکتی در دفاع از اسلام و قرآن انجام داد، تروریستی محسوب شود.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور مردم مشهد در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: زمانی جنگ مربوط به مرز‌ها بود و با انفجار بمب و شلیک گلوله سنجیده می‌شد، اما امروزه علیرغم پایان یافتن جنگ نظامی، ابعاد پیچیده‌تر و شدیدتری از جنگ در زندگی ما جریان دارد و نه‌ تنها خانه‌ها، جان‌ها و سرزمین ما بلکه حتی رزق سفره ما و هستی سلامتی ما را در معرض تهاجم و مقابله قرار گرفته است.

وی افزود: در این شرایط، دستگاه‌های برنامه‌ریزی مجلس و دولت دست به انجام عملی می‌زنند تا وضعیت اقتصاد کشور را بهبود ببخشد، اما بلافاصله دشمن با ایادی داخلی و خارجی خود بر همان اقدامات دست می‌گذارد و آن را خنثی می‌کند و این وضع از مسائل اقتصادی گرفته تا حتی موضوعات امنیتی وجود دارد. ملت ما هم در برابر این موضوع دو دسته هستند؛ دسته‌ای که از اساس متوجه ماجرا نیستند و به خاطر گرانی‌ها، نظام را مقصر می‌دانند و دسته دوم که از وجود شرایط جنگی در کشور آگاه هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به آیات ۱۲ و ۲۲ سوره مبارکه احزاب خاطرنشان کرد: وقتی در جنگ احزاب، یهودیان و مشرکان قریش مصمم شدند که به مدینه حمله کنند و پیامبر(ص) و یارانش را از بین ببرند، این موضوع هم‌زمان بافراگیرشدن فقر به‌صورت سراسری در میان مسلمانان بود؛ تا جایی که در جریان حفر خندق پیرامون شهر، وجود اقدس نبی مکرم اسلام(ص) خود سنگ به شکم بسته بودند و مسلمانان هم وضع بهتری نسبت به پیامبر(ص) نداشتند. در همچنین موقعیتی، کفار قریش و یهودیان پس از هزاران سال با هم متحد شدند تا اسلام را براندازی کنند و بر همین اساس، لشکر ۱۰ هزارنفره و بسیار مجهزی تشکیل شد که مسلمانان در مواجهه با آن، دو دسته شدند.

وی ادامه داد: قرآن می‌فرماید «وَإِذْیَقُولُالْمُنَافِقُونَوَالَّذِینَفِیقُلُوبِهِمْمَرَضٌمَاوَعَدَنَااللَّهُوَرَسُولُهُإِلَّاغُرُورًا» یعنی دسته اول همان افراد سست ایمان بودند که با مشاهده لشکر کفار بلافاصله اظهار پشیمانی کردند و گفتند که خدا و رسولش به ما دروغ گفتند. بااین‌حال، قرآن می‌فرماید «وَلَمَّارَأَىالْمُؤْمِنُونَالْأَحْزَابَقَالُواهَٰذَامَاوَعَدَنَااللَّهُوَرَسُولُهُوَصَدَقَاللَّهُوَرَسُولُهُوَمَازَادَهُمْإِلَّاإِیمَانًاوَتَسْلِیمًا» یعنی دسته دوم هم کسانی بودند که مشاهده لشکر احزاب جز بر ایمانشان نیفزود و حتی در برابر لشکر مجهز کفار و یهودی‌ها هم اظهار کردند که همان وعده خدا و رسول(ص) است و باور داشتند که دشمن شکست خواهد خورد و ذلیل خواهد شد.

تکرار وضعیت جنگ احزاب در شرایط امروز

امام‌جمعه مشهد تصریح کرد: وضعیت امروز ما در برابر دشمن مشابه با همان وضعیت احزاب است. آن‌هایی که خدا را باور نکردند، انقلاب را وابسته به قدرت امام زمان(عج) نمی‌دانند، آن‌هایی که برایشان همیشه قدرت و سیاست مطرح است و اهمیتی به شوکت اسلام و پیشرفت جامعه مسلمانان نمی‌دهند، امروز در مواجهه با هجمه دشمن به دین و ایمان و قرآن ما، اکنون باور کرده‌اند که ما شکست خورده‌ایم و قرار است نظام و همه تدابیر ما خنثی شده و آن‌ها بر ما مسلط شوند.

وی تأکید کرد: همین‌ها امروز در روزنامه‌هایشان شروع به کارشکنی در کار دولت و نظام کرده‌اند، مقدسات نظام را به باد حمله گرفته‌اند، در تحلیل‌هایسیاسی‌شان در زمین دشمن بازی می‌کنند و هیچ ابا و امتناعی هم ندارند. این‌ها مصداق همان «وَالَّذِینَفِیقُلُوبِهِمْمَرَضٌ» هستند و در برابرشان، متدینان، مومنان، بسیجیان، انقلابی‌ها و ملت ولایی ما قرار دارد که باور دارند این وعده صادق خدا، ولی خدا و رهبر معظم انقلاب است و دشمن در این تهاجم نابود خواهد شد.

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن تشریح ابعاد برنامه راهبردی دشمن در تقابل با اسلام و قرآن گفت: دشمن امروز به‌صورت همزمان دو راهبرد را در دستور کار دارد؛ یکی سنجش حساسیت مسلمانان در برابر هتاکی به مظاهر دین که در قالب آتش زدن قرآن پیش چشم انظار عمومی، نمود پیدا می‌کند و از سوی دیگر، یک سازمان نظامی که در قانون اساسی کشور به رسمیت شناخته شده و به‌عنوان یک نهاد دفاعی از حیثیت و هویت ملت ما محسوب می‌شود، این سازمان نظامی را به‌ عنوان یک نهاد تروریستی می‌شناسند تا قرآن و مدافع از قرآن را هم‌زمان هدف قرار دهند.

وی ابراز کرد: آن‌ها می‌خواهند که به جای جمهوری اسلامی، خود اسلام و قرآن را به جنگ بیاورند. دشمن با همه قدرت و توان به میدان آمده و در برابر چشم دو میلیارد مسلمان، کتاب آسمانی آن‌ها را آتش می‌زند تا ببیند چه کسانی اظهار ناراحتی می‌کنند و چه کسانی در جریان اعتراض به این جریان، عملی انجام نمی‌دهند. به‌ موازات این، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان تنها نیروی مدافع قرآن در عالم را هم تروریست معرفی کردند تا هر حرکتی در دفاع از اسلام و قرآن انجام داد، تروریستی محسوب شود.

تروریست‎ خواندن سپاه، سیاستی در امتداد قرآن‌سوزی

عضو مجلس خبرگان رهبری، وقایع اخیر اروپا در قرآن ‎سوزی و پیشنهاد تروریستی دانستن سپاه را مظاهر اعلام جنگ با اسلام، قرآن و دین خدا خواند و بیان کرد: در این عرصه، مهم شناخت ماست و باید هم دشمن را بشناسیم و هم ملاک دشمنی او را شناسایی کنیم. حقیقت این است که دشمن، دشمن است و هر کار بتواند در تقابل با ما انجام می‌دهد، اما از این قضایا باید دانست که این دشمن نه قابل‌ مذاکره است، نه قابل صلح است، نه قابل دست دادن است، نه قابل تواضع و خضوع است و جز جنگ با او در دفاع از دین و اسلام، هیچ راه دیگری نداریم.

وی «قرآن سوزی» و «تروریست دانستن سپاه مدافع قرآن» را دو راهبرد نزدیک به هم دانست و افزود: دو سال قبل، مقابل مسجد هامبورگ در آلمان قرآن را به آتش کشیدند و اکنون هم در سوئد این کار را تکرار کردند. بحث امروز این است که نه‌ تنها اسلام هدف قرار گرفته بلکه جمهوری اسلامی و نیروی نظامی رسمی آن به‌عنوان نیروی دفاعی اسلام را هم تروریست اعلام کردند تا جریان دفاع از دین به‌ کلی در عالم سرکوب شود.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: سازمان نظامی رسمی یک کشور چطور تروریست می‌شود؟ این ملت در هر جا که سیل آمده، با چشم خود بسیجی و سپاهی دیده‌اند که زندگی مردم را از میان گل‌ولای بیرون کشیده است. این ملت در هر جا که زلزله آمده، با چشم خود بسیجی و سپاهی دیده‌اند که مردم را از زیر آوار بیرون کشیده‌اند. هر جا محبت، عاطفه، عشق و اخلاص بود، مردم آن‌ها را از سپاه دیده‌اند، اما اکنون دشمن با تمام جسارت کفرآمیز خود، این سپاه را تروریستی دانسته است.

وی ادامه داد: آن روز که هواپیمای مسافربری ما بر فراز خلیج‌فارس به دست آمریکایی‌ها ساقط شد، عده‌ای از بزرگان نزد امام(ره) مشرف شدند و امام آن‌جا فرمود که برای آمریکا، ساقط کردن یک هواپیمای مسافربری مایه آبروریزی بود و آن‌ها هم می‌دانستند، اما این اتفاق افتاد تا آن‌ها به ما اعلام کنند که در مبارزه با ما هیچ ملاحظه‌ای ندارند و هیچ‌چیز از حقوق بشر گرفته تا رضایت مردم، مانع از توطئه‌هایشان نمی‌شود. امروز هم آتش زدن قرآن و تروریست خواندن سپاه، نشان از همین مسئله دارد و این وضعیتی که امروز وجود دارد و در معیشت و اقتصاد، هر قدم و طرحی که برداشته می‌شود، به دست دشمن خنثی می‌شود و برخی سودجویان در زمین دشمن بازی می‌کنند.

سودجویان بازار اقتصاد، پیاده نظام دشمن هستند

امام‌جمعه مشهد گفت: امروز در این کشور، در کارشکنی‌ها و ایجاد اختلال اقتصادی در خط سودجویی، همه بدانند که هر دستگاه و شرکتی که کاری بکند که مسلمانان از آن متضرر شوند، اما سود آن عمل به جیب آن دستگاه یا شرکت برود، خواسته یا ناخواسته سرباز پیاده‌نظام آمریکایی ‎ها و اروپایی ‎های قرآن سوز شده است.

وی ابراز کرد: به‌ موازات این، آن زبان‎های تیزی که در ورق‌پاره‌های روزنامه‌ها و فضای مجازی، عرصه نقد را به دشمنی با نظام و دولت و مجلس تبدیل کرده‌اند، آن‌ها هم بدانند که اگر برای سیاست‌بازی و به دست گرفتن رأی افراد ناآگاه تلاش می‌کنند، در حقیقت سرباز سیاسی آمریکا هستند. نقد مایه پیشرفت است و کشور را پویا می‌کند، اما نه نقدی که برمبنای دشمنی باشد و در آن، افراد به تخریب نظام بپردازند. آن‌هایی که تیغ تیز نقد را به‌ طرف تخریب نظام می‌برند، باید بدانند که به نفع دشمن قدم برمی‌دارد و دشمن است که از آن‌ها راضی می‌شود. این‌ها را مردم بدانند، اما مسئولان هم باید بدانند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: در این موقعیت و پس از چند سال دفاع از کیان اسلام در برابر اراده آمریکا و تروریست‌های دست‌آموز او که خون‌های پاکی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی برای آن بر زمین ریخته شد، اگر دستگاه دیپلماسی ما بخواهد به سکوت خود در برابر توطئه اتحادیه اروپا ادامه دهد، باید بداند که این سکوت از جنس بی‌تفاوتی است و باید اصلاح شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
0
0
دشمن فقط طرح‌های معیشتی را خنثا می‌کند! پس چرا نمی‌تواند طرح‌های موشکی را خنثا کند؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->