جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

اطلاعیه شرکت گاز در خصوص چگونگی مصرف بهینه گاز

  • کد خبر: ۱۴۷۵۸
  • ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
اطلاعیه شرکت گاز در خصوص چگونگی مصرف بهینه گاز
شرکت گاز استان طی اطلاعیه‌ای از شهروندان درخواست کرد تا با رعایت نکات ایمنی و مصرف درست گاز طبیعی سهم ویژه‌ای در مدیریت مصرف صحیح و ایمن گاز داشته باشند.
به گزارش شهرآرا نیوز در این اطلاعیه آمده است؛ قدم اول در مصرف صحیح گاز طبیعی، جلوگیری از هدر رفت انرژی است. بخاری اتاق‌های خالی را خاموش کنید و درب این اتاق‌ها را ببندید.
به جای استفاده از لباس‌های تابستانی در منزل و بالا نگه داشتن دمای محیط، از لباس‌های گرمتر استفاده کنید و دما را بین ۱۸ تا ۲۲ درجه‌ی سانتی گراد ثابت نگه دارید.
فضای اتاق نباید به گونه‌ای درز بندی شود که از ورود هوای تازه مورد نیاز تجهیزات گازسوز جلوگیری کند.
برای اتصال وسایل گاز سوز به سیستم لوله کشی از شیلنگ‌های لاستیکی استفاده نکنید. برای این منظور باید از شیلنگ‌های مخصوص گاز به همراه بست مناسب و یا لوله‌ی مسی استفاده کرد.
طول شیلنگ‌های گاز برای گاز شهری حداکثر یک متر و بیست سانتی متر می‌باشد.
خروجی دودکش نباید در کنار کولر و یا زیر پنجره باشد، چرا که گاز‌های سمی وارد خانه می‌شوند.
از گازسوز کردن وسایلی همانند بخاری که با سوخت‌های دیگر کار می‌کنند جداً خودداری کنید.
اندازه بخاری باید متناسب با فضای اتاق باشد. برای فضا‌های بزرگ از بخاری کوچک استفاده نکنید که مجبور شوید شعله‌ بخاری را بیش از اندازه زیاد کنید و همواره توجه داشته باشید که شعله‌ی بخاری باید آبی باشد.
اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز از راه‌های پیش گیری از خطر انتشار گاز‌های سمی است.
برای محکم کردن شیلنگ گاز از یک طرف به وسیله‌ی گازسوز و از یک طرف به لوله کشی گاز، حتما باید از بست‌های فلزی استفاده کنید.
از پیچیدن سیم و یا هر چیز دیگر به جای بست خودداری کنید؛ زیرا باعث بریده شدن شیلنگ می‌شود و یا به خوبی محکم نمی‌شود؛ که در هر دو صورت نشت گاز را در پی دارد.
بهترین و کارآمدترین دودکش، دودکشی است که از داخل دیوار عبور داده شده و از سطح پشت بام تا ۱۰۰ سانتیمتر بالاتر از پشت بام و یا جان پناه ادامه داشته باشد و از کلاهک H شکل در خروجی آن استفاده شود.
در صورت مشاهده نشانه‌های اولیه گاز گرفتگی، فرد مسموم را از محیط آلوده خارج و در جریان هوای آزاد قرار دهید، وسایل گاز سوز را خاموش نموده و به اورژانس فوریت‌های پزشکی و سازمان آتش نشانی اطلاع دهید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->