فرماندار تایباد از اجرای طرح جامع پایانه مرزی دوغارون خبرداد

  • کد خبر: ۱۴۷۶۶۸
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
فرماندار تایباد از اجرای طرح جامع پایانه مرزی دوغارون خبرداد
فرماندار شهرستان تایباد گفت: طرح جامع پایانه مرزی دوغارون با اعتباری بالغ‌بر ۲ هزار میلیارد ریال در آینده‌ای نزدیک در این معبر رسمی اجرایی خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی دونده در این باره گفت: با توجه به اینکه روزانه بالغ‌بر ۶۰۰ کامیون ترانزیت از مرز دوغارون صادرات کالا را انجام می‌دهند و همچنین بیش از ۳۰۰۰ مسافر از این طریق تردد دارند، نیاز است تمامی تمهیدات برای توسعه و رونق این گذرگاه مرزی در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع پایانه مرزی دوغارون با اعتباری بالغ‌بر ۲ هزار میلیارد ریال در آینده‌ای نزدیک، افزود: در همین راستا تفاهم‌نامه واگذاری اراضی گمرک دوغارون برای عملیاتی شدن این پروژه بزرگ به امضای اداره کل راهداری ‌و حمل ‌و نقل‌ جاده‌ای و گمرکات خراسان رضوی رسید.

دونده بیان کرد: با توجه به انجام مراحل پایانی فرآیند مناقصه و انتخاب پیمانکار برای مراحل ابتدایی و آغاز این طرح بزرگ، کلیه اقدامات لازم شامل برگزاری جلسات و نشست‌های تخصصی برای تسریع در اجرای هرچه جامع‌تر این پروژه برگزار شده است.

وی مطرح کرد: پایانه مرزی و گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان، یکی از پنج پایانه برتر اقتصادی کشور است.

فرماندار تایباد خاطرنشان کرد: بیشترین حجم کار این گمرک، ترانزیت کالا از طریق بندرعباس است. کالاهای بازرگانان افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان از طریق کشورهای حوزه خلیج‌فارس به گمرک‌های بندرعباس و بندرلنگه منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می‌شود.

وی اعلام کرد: انواع مصالح ساختمانی، میلگرد، بنزین و گاز مایع از مهم‌ترین اقلام صادراتی به افغانستان است. همچنین گمرک دوغارون دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا به‌شمار می‌رود و یکی از پرترددترین معبرهای زمینی کشور در بخش کالا و مسافر است.

دونده تصریح کرد: امیدواریم با اجرایی شدن طرح جامع پایانه مرزی دوغارون بتوانیم گام‌های مؤثری در توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان مرزی برداریم.

وی یادآور شد: سالانه ۱.۵ میلیارد دلار صادرات، ۳ میلیارد دلار ترانزیت خروجی و ۲۰ میلیون دلار واردات از طریق مرز دوغارون بین ایران و افغانستان انجام می‌شود.

خراسان رضوی ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و شهرستان‌های تربت‌جام، صالح‌آباد، تایباد و خواف این استان در نوار مرز مشترک ایران و افغانستان قرار دارند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->