استقلال ۲۳ هزارمیلیاردتومان ارزش دارد

  • کد خبر: ۱۴۷۷۴۸
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
استقلال ۲۳ هزارمیلیاردتومان ارزش دارد
سازمان خصوصی سازی ارزش ذاتی باشگاه استقلال را بیش زا ۲۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرده است.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، سازمان خصوصی سازی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد در نظر دارد به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی، مصوبه هیئت واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه، سهام شرکت فرهنگی -ورزشی استقلال را با رعایت «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری‌ها»، از طریق فرابورس عرضه و واگذار کند.

بنا بر اعلام سازمان خصوصی‌سازی، بلوک ۵۱ درصدی سهام باشگاه استقلال که ۵ میلیارد و ۵۰۳ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۵۰۰ سهم این باشگاه را شامل می‌شود به ارزش کل پایه ۲۳ هزار و ۸۶۸ میلیارد و ۶۲۰ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۵۰۰ ریال، به صورت ۲۰ درصد نقد و بقیه اقساط، طی ۶ سال با فاصله هر قسط ۶ ماه و مدت تنفس یکساله در فرابورس عرضه خواهد شد.

پس از اینکه چند روز پیش آگهی فروش ۵۱ درصدی سهام پرسپولیس منتشر شده بود، اکنون نوبت به دیگر تیم بزرگ پایتخت رسیده تا مسیر رقیب سنتی خود را در پیش بگیرد و با اجرایی شدن فروش سهام دو باشگاه، سرخابی‌های تهران نیز به عنوان تیم‌های خصوصی قلمداد شوند.

طبق اطلاعیه سازمان خصوصی سازی، خریدار باید ۲۰ درصد از مبلغ تعیین شده که عددی نزدیک به ۴۸۰ میلیارد تومان است را به صورت نقد پرداخت کند.

ارزش کل پایه باشگاه استقلال بیش از ۲۳ هزار و ۸۶۸ میلیارد ریال تعیین شده درحالیکه این رقم برای پرسپولیس ۲۷ هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال اعلام شده است. نکته دیگر اینکه خریدار پرسپولیس باید حدود ۵۴۷ میلیارد تومان را به صورت نقدی پرداخت کند و بعد از یک سال تنفس، در ۱۲ قسط شش ماهه، بقیه مبلغ را واریز کند که این رقم بیشتر از عدد مورد نیاز خریدار آبی هاست.

زمینه سازی برای آسیا

اقدام به فروش باشگاه استقلال درراستای رفع موانع صدور مجوز حرفه‌ای برای ورود به لیگ قهرمانان آسیا است. گرچه استقلال در فصل اینده لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهد داشت ومشکلی ازاین بابت وجود ندارد و کمیته انتقالی اسناد استقلال را تایید کرده است، اما برای فصول آتی باشگاه استقلال باید تمام بند‌های مربوط به حرفه‌ای سازی را به اجرائ بگذارد تا دوباره مجوزش برای ورود به لیگ قهرمانان آسیا باطل نشود. رفتن به بخش خصوصی یکی از ارکان تایید مدارک باشگاه استقلال است که باید در سریع‌ترین زمان ممکن به اجراء گذاشته شود تا مشکلی برای این باشگاه به وجود نیاید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->