بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است هفته کارگر رسید، تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | رقابت تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار برای خریدوفروش طلای عیارپایین و بدل‌اندازی به‌جای طلا در بستر سایت‌ها
سرخط خبرها

۸۰ درصد از تولیدات فیروزه نیشابور صادر می‌شود

  • کد خبر: ۱۴۷۷۶
  • ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
۸۰ درصد از تولیدات فیروزه نیشابور صادر می‌شود
رئیس اتحادیه صنف فیروزه تراشان مشهد گفت: سنگ فیروزه، هنوز هم خواهان خودش را داردو و از آن جایی که این سنگ جنبه صادراتی دارد حداقل ۸۰ درصد از تولیدات فیروزه نیشابور صادر می‌شود.

به گزارش شهرآرا نیوز، عبدالصمد رحیمی مقدم رئیس اتحادیه صنف فیروزه تراشان مشهد، افزود: در خصوص نرخ فیروزه  به مانند طلا و نقره یک نرخ بین المللی ندارد و در واقع این معدن است که نرخ فیروزه را مشخص می‌کند، نرخ صادراتی فیروزه هم بر اساس ارزگذاری کارشناس بانک مرکزی است.

وی خاطرنشان کرد: ما تقریبا به همه کشور‌های دنیا صادرات داریم که البته این صادرات به خاطر عدم رفت و آمد ما به کشوری مثل عربستان کمتر شده است، ولی هنوز هم بازار خودش را دارد.

رحیمی مقدم افزود: تا پیش از این صاردات فیروزه به کشور‌های عربی مستقیما انجام می‌شد، ولی الان با توجه به ممانعت‌هایی که وجود دارد مسافرانی که از کشور‌های عربی مثل عراق به ایران می‌آیند این سنگ را با خود به عنوان سوغات یا هر استفاده دیگری می‌برند. 

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌هایی که با فرودگاه مشهد انجام شده هر کدام از همکار یا غیر همکاری که تمایل داشته باشد سنگ فیروزه را از کشور خارج کند می‌تواند با مراجعه به اتحادیه و دریافت نامه‌ای از ما به میزان سه کیلو گرم سنگ فیروزه را با خود از کشور خارج کند.

رئیس اتحادیه صنف فیروزه تراشان مشهد گفت: در حال حاضر به جز خروج فیروزه مشکل دیگری که گریبانگیر صنف ما شده همانا سوار کردن فیروزه بر روی فلزی، چون نقره است، چون تولیداتمان بیشتر از مصرف داخلی است در صورتی که بخواهیم زیور الاتی را که سنگ فیروزه همراه نقره است را از کشور خارج کنیم با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم.

رحیمی مقدم افزود: فیروزه نیشابور هم به لحاظ ویژگی و هم خواص درمانی منحصر به فرد است، مثلا فیروزه‌ای که از امریکا می‌آید سنگش طبیعی، ولی رنگش تزریقی است، فیروزه مصر سنگش طبیعی است، ولی رنگش اشباع شده است، ولی فیروزه تبت چین از مخلوط کردن رنگ و چسب فیروزه ساخته می شود.

ویگفت: در حال حاضر فقط یک معدن فعال در نیشابور داریم که به جز صادرات حدود هزار واحد صنفی فیروزه تراشی هم از این سنگ استفاده می‌کنند و مشغول به فعالیت هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->