صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست سخنان «زهره حمیدی» از دست و پنجه نرم کردن با سرطان ماجرای حواشی پوستر «مست‌عشق» چیست؟ جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ به «جین کمپیون» رسید آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟
سرخط خبرها

محفل دانشگاهی هفدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر برگزار شد

  • کد خبر: ۱۴۷۷۷۵
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳
محفل دانشگاهی هفدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر برگزار شد
محفل دانشگاهی هفدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر، عصر امروز، ۸ بهمن، با حضور جمعی از اساتید ادبیات فارسی و شاعران در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دکتر علی شریعتی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز،  این محفل ادبی که به همت خانه کتاب و ادبیات ایران و در فاصله یک هفته تا مراسم اختتامیه  هفدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر برگزار شد، شاعرانی از سراسر کشور و از استان خراسان رضوی از جمله، قربان ولیئی، زهیر توکلی، حسن سرداری، محمدسعید میرزایی، یوسف بینا، سید مهدی طباطبایی، مصطفی توفیقی، مجتبی فدایی، محمد مهدی سیار و محمد کاظم کاظمی اشعار خود را ارائه کردند.

رشد جامعه بدون ارج نهادن به ادبیات ممکن نیست

در ابتدای این نشست دکتر «غلامرضا حسنی درمیان» رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دکتر علی شریعتی دانشگاه فردوسی، ضمن ادای خیرمقدم به حاضران و در سخنانی کوتاه گفت: رشد هیچ جامعه ای بدون ارج نهادن به ادبیات ممکن نیست.

وی افزود: تاثیر ادبیات در ابعاد مختلف توسعه کشورها و به ویژه در حوزه معرفت شناسی بی نظیر است. هر جا به ادبیات توجه بیشتری صورت گرفته، آن جامعه از منظر توسعه یافتگی نمود بیشتری پیدا کرده و ادبیات، نقش عمده ای در نگه داشتن آثار تمدنی دارد.

شعر فارسی آیینه حالات و روحیات ملت است

«علی رمضانی» مدیرعامل و رئیس هیات مدیره خانه کتاب و ادبیات ایران نیز در این مراسم گفت: دوری دو حوزه شعرا و دانشگاهیان، به سود هیچکدام از طرفین نیست. توجه به شعر در محافل دانشگاهی و خصوصا در محافل تخصصی ادبی از جنبه پژوهش و نقد ادبی، درخشان ترین مظهر فرهنگ و زبان فارسی را شعر است، مانا تر ودرخشان تر می کند. پیوند بین دانشگاه و شعر به نشاط دانشگاه و همچنین به صیقل خوردن اشعار شاعران می انجامد.

وی افزود: شعر فارسی، واگویه و آیینه حالات و روحیات ملت است. از دوستی و برادری، از غم و شادی، از فتوت و جوانمردی و هر چه که بتوانیم از یک ملت رشید و بالغ سراغ بگیریم، شعرا تلاش کرده اند آن را با شکوه برای ما به یادگار بگذارند.

رمضانی همچنین در حاشیه این مراسم و در گفتگو با شهرآرا نیوز خاطرنشان کرد: هفدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر، محافل مختلفی را در استان ها برگزار کرده و محفل دانشگاهیان این جشنواره نیز در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی به عنوان یکی از معتبرترین دانشکده های ادبیات در کشور برگزار شد.

وی افزود: مجموعه شاعران و ادیبان در سراسر کشور می توانند در برگزاری رویداد مهم جشنواره شعر فجر دخیل باشند و برگزاری این محافل استانی، این اتفاق با حضور شاعران استان ها صورت می گیرد. این هفته محفل بین الملل جشنواره نیز در استان هرمزگان و با حضور شاعرانی از هند، پاکستان، افغانستان، عراق، لبنان، سوریه، ازبکستان و تاجیکستان برگزار می شود.

میزبانی دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی، اتفاق مبارکی است

«محمد حسین زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم گفت: اتفاق مبارک در برگزاری یکی از محافل استانی جشنواره فجر در مشهد، میزبانی دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی در محوریت این موضوع است.

وی افزود: این نخستین جلسه است که از جنس جشنواره شعر فجر، با این شکل و سیاق برگزار می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->