صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد
سرخط خبرها

تعلیق مذاکرات عضویت سوئد در ناتو

  • کد خبر: ۱۴۷۷۷۹
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
تعلیق مذاکرات عضویت سوئد در ناتو
در میانه افزایش تنش بین سوئد و ترکیه، وزیر خارجه سوئد از تعلیق مذاکرات عضویت این کشور در ناتو خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، توبیاس بیلستروم گفت که مذاکرات ترکیه و سوئد در مورد عضویت در ناتو به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش دیلی صباح، فنلاند این هفته برای اولین بار اعلام کرد که باید پیوستن به ناتو را بدون سوئد در نظر بگیرد، زیرا به نظر می‌رسد که درخواست استکهلم برای عضویت متوقف شده است.

آنکارا استکهلم را به دلیل اعتراضات ضدترکیه‌ای و ضد اسلامی مورد انتقاد قرار داده است. ترکیه پیش از این اعلام کرده بود که با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو مخالف نیست، بلکه منتقد عدم استرداد «تروریست‌ها» (اعضای گروهک‌های کُرد) به خاک ترکیه است.

افزون بر این، پس از گستاخی‌های ادامه دار سوئد در اهانت به قرآن کریم و عدم تامین درخواست‌های آنکارا از سوی این کشور در بحث مبارزه با تروریسم، ترکیه نسبت به عضویت این کشور در ناتو بی میل است. مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرد پس از اتفاقات رخ داده در استکهلم که با سوزاندن قرآن کریم همراه بود، نشست سه جانبه با سوئد و فنلاند برای مذاکره درباره عضویت آن‌ها در سازمان ناتو بی‌معنی است.

فنلاند و سوئد سال گذشته پس از آغاز جنگ اوکراین درخواست پیوستن به ناتو را ارائه کردند. ژوئن گذشته، ترکیه به همراه این دو کشور شمال اروپا یادداشتی را برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی آنکارا امضا کردند که راه را برای عضویت نهایی آن‌ها در ائتلاف هموار کرد. با این حال، آنکارا مدت‌هاست که از استکهلم به دلیل اسکان اعضای سازمان‌هایی، چون پ ک ک انتقاد می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->