اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

نایب‌رئیس شورای شهر مشهد: سرعت‌دادن به تکمیل پروژه‌های شهری را خواستاریم

  • کد خبر: ۱۴۸۰۱۷
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
نایب‌رئیس شورای شهر مشهد: سرعت‌دادن به تکمیل پروژه‌های شهری را خواستاریم
نایب‌رئیس شورای شهر مشهد در شصت‌و‌پنجمین جلسه علنی شورا گفت: از سرپرست شهرداری خواستاریم برای تکمیل و اتمام پروژه‌های شهر با سرعت و اهتمام بیشتری اقدام کنند.

شهرآرانیوز؛ موسی‌الرضا حاجی ‌بگلو امروز در شصت‌و‌پنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: به ایام دهه فجر نزدیک می‌شویم. امروز همه ما باید قدردان امام(ره) و شهدای انقلاب و ایران باشیم.

وی افزود: امسال باید جشن پیروزی انقلاب را نسبت به سال‌های گذشته باشکوه‌تر و بهتر برگزار کنیم تا مشت محکمی بر دهان استکبار باشد.

نایب‌رئیس شورای شهر مشهد گفت: از سرپرست شهرداری انتظار داریم نسبت به برنامه‌ریزی دقیق برای سال جدید و ورود زائران اقدام کنند. همچنین از سرپرست شهرداری خواستاریم برای تکمیل و اتمام پروژه‌های شهر با سرعت و اهتمام بیشتری اقدام کنند.

نامگذاری معابر به نام شهدای گران‌قدر

براساس این لایحه، به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود نسبت به نام‌گذاری معابر و میدان واقع در اراضی جهان‌شهر، به شرح ذیل اقدام کند.

معبر فرعی حد فاصل نامجو ۱/۲ تا خیابان ثامن الائمه (ع) ۱/۱۱ با حفظ زیرنویس به نام شهید محمود امید خدا بلوار جدید بازگشایی شده در امتداد بلوار شهید فیاض بخش تا تقاطع خیابان شهید نامجو به نام امیر سرتیپ بختیار باباپور و میدان جدید‌الاحداث واقع در خیابان ارشاد‌الرضا(ع) به نام امیر منوچهر کهتری نام‌گذاری شود.

تصویب لایحه تأمین زیرساخت‌های لازم برای نگهداری و سامان‌دهی معتادان متجاهر

موسی الرضا حاجی‌بگلو، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: بر این اساس، به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود به‌منظور تأمین زیرساخت‌های لازم برای نگهداری و سامان‌دهی معتادان متجاهر شهر مشهد مقدس در قالب تفاهم‌نامه با سپاه امام رضا(ع) تا سقف ١٢٠ میلیارد ریال هزینه کند.

لایحه تأمین بخشی از هزینه‌های راهیان نور تصویب شد.

به‌منظور حمایت از گروه‌های اعزامی راهیان نور، به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سقف ١۴٠ میلیارد ریال هزینه کند.

تصویب لایحه تعیین تکلیف مطالبات بانک تجارت از شهرداری مشهد

با عنایت به لزوم مدیریت دارایی‌های شهرداری و تأمین منابع مالی برای پیشبرد اهداف و پروژه‌های مدیریت شهری و همچنین بهره‌گیری از توان و ظرفیت قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای اسلامی شهر و تحقق بند (ع) تبصره (٥) قانون بودجه سال ١٤٠١ کشور و تبصره ۳۲ مصوبه بودجه سال ١٤٠١ شهرداری مشهد مقدس، شهرداری مشهد در نظر دارد به‌منظور بازپرداخت تسهیلات اخذ‌شده از بانک تجارت در سنوات گذشته و‌ گسترش تعاملات خود با بانک یاد‌شده، نسبت به اجرای قرارداد واگذاری و صلح حقوق و منافع اراضی مورد درخواست، با بانک مذکور به شرح لایحه و پیوست آن اقدام کند.

بر اساس این لایحه، شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود‌ به‌منظور تعیین تکلیف مطالبات بانک تجارت در‌خصوص تسهیلات سررسید‌شده نسبت به اجرای قرارداد واگذاری و صلح به شرح پیوست ‌اقدام کند.

محمود عیدی، رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد ،گفت: در راستای تکلیف تبصره ۳۲ بودجه ۱۴۰۲، شهرداری می‌تواند از ابزارهایی برای تهاتر و تسویه وام‌های شهرداری مشهد به بانک‌ها و‌ بدهی پیمانکاران اقدام کند. فرصتی فراهم شده است تا شهرداری بتواند بدهی خود به بانک‌ها را با املاک تهاتر کند. در این زمینه توافق‌نامه‌ای با بانک تجارت برای تهاتر بدهی‌های شهرداری به بانک با ۲ تا از املاک شهرداری انجام شد. یکی از این املاک نرگس ۲ است که قیمت خرید آن در سال ۹۸، ۴۰۰ میلیارد تومان بوده و اکنون یک میلیارد و ٢٩٠ میلیون تومان است. یکی دیگر از این املاک مجد ٢ است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->