حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سالن ژیمناستیک ثامن کماکان بلااستفاده است

  • کد خبر: ۱۴۸۲۱۴
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
سالن ژیمناستیک ثامن کماکان بلااستفاده است
باوجود گذشت ۴ سال از افتتاح نمایشی سالن ژیمناستیک ثامن این سالن هنوز نه تجهیزات لازم را دارد و نه قابل استفاده است.

شهرآرانیوز؛  عصر سرد شنبه ۲۲ دی‌۱۳۹۷ بود که فلش دوربین عکاسان خبری که خودشان را برای ثبت رویداد افتتاح سالن تخصصی ورزش ژیمناستیک با حضور وزیر وقت ورزش به مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه (ع) مشهد رسانده بودند، چشم عالم را کور می‌کرد. دخترک خردسال با لباس مخصوص محلی جلو سالن ایستاده بود و مسئولان برگزاری توجیه می‌کردند که بعد از حضور وزیر جلو پایش چنین بخواند و چنان!

وزیر ورزش وقت، مسعود سلطانی‌فر، هم سرانجام بعد از تأخیری یک‌ساعته با خدم‌وحشم از راه رسید. خودرو‌ها در محوطه جلو سالن به ردیف ایستادند و خبرنگاران و عکاسان هم به‌سمت ورودی سالن هجوم بردند تا لحظه بریدن روبان و افتتاح سالن را از دست ندهند. آقای وزیر بعد از دکلمه‌خوانی دخترک به او سکه‌ای هدیه داد که البته آن روز‌ها هنوز قیمتش سر به فلک نکشیده بود و به این شکل صله کریمانه‌ای را برای دکلمه پیشکش او کرد. این سکانس نقطه‌عطف تاریخ حیات و ممات سالنی است که قرار بود به پایگاه ورزش قهرمانی در رشته ژیمناستیک بدل شود، اما خیلی زود در تایم‌لاین تاریخ به ورطه نابودی افتاد.

وقتی لوله‌های گاز به ثامن نرسید

هنوز عرق افتتاح پروژه بر پیشانی مسئولان خشک نشده بود که خبر نرسیدن گاز به سالن، همه را شوکه کرد. خبر کوتاه بود و تلخ: «به‌دلیل وجود مشکلات گازرسانی به مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه (ع) و نبود گاز در سالن تخصصی ژیمناستیک، عملا فعلا ژیمناست‌ها نمی‌توانند از این سالن استفاده کنند.» بعد از این خبر، سالن تازه‌افتتاح‌شده سه‌ماهه زمستانی کاملا بی‌استفاده ماند و بعد از آن هم سرنوشت این سالن به سرنوشت بسیاری از افتتاح‌های معیوب ورزش استان گرفتار شد و ره به بیراهه برد!

سالن ژیمناستیک برای پینگ‌پنگ

با رسیدن فصل بهار و بهبود وضعیت آب‌وهوایی، بازهم گرهی تازه در کار استفاده ژیمناست‌ها از به‌اصطلاح سالن ژیمناستیک افتاد. این‌بار از اداره کل ورزش‌وجوانان وقت خبر رسید که سالن به‌مدت یک‌سال در اختیار هیئت پینگ‌پنگ قرار گرفته است! اینکه چرا باید سالن ژیمناستیک را به پینگ‌پنگ بدهند و ابزار و وسایل ژیمناستیک موجود در آن را به انبار منتقل کنند هم خودش از سؤال‌های بزرگی بود که هیچ‌وقت به آن پاسخ درستی داده نشد. باوجوداین، نزدیک به یک‌سال‌ونیم این سالن در اختیار هیئت پینگ‌پنگ بود که البته پینگ‌پنگ‌بازان هم چندان حاضر نشدند راکت‌هایشان را دست بگیرند و این همه راه تا شاندیز بکوبند و بروند و بازی کنند! البته در این میان، چند مسابقه تنیس‌روی‌میز در سطح استان و کشور در آنجا برگزار شد، اما هیچ‌گاه از آن سالن استفاده بهینه نشد و با نبود گاز، عملا فصل سرما هم سالن تعطیل می‌شد.

کرونا و سالنی که خراب شد

رسیدن همه‌گیری کرونا به ایران هم بهانه‌ای شد تا سالن مثلا تخصصی به تعطیلی کامل کشیده شود و حالا چند صباحی است که بعد از این همه تعطیلی، سالن دوباره در اختیار هیئت ژیمناستیک قرار گرفته است. هیئتی که نزدیک به هشت سال در اختیار حسین معماریان است و حالا بالاخره در واپسین ماه‌های حضورش بر این مسند، دوباره فرصت استفاده از این سالن را به‌دست آورده است. البته دراین‌بین، باز مشکلاتی عدیده هستند که سالن را بی‌استفاده کرده‌اند. مشکلاتی از قبیل ریزش بخشی از سقف سالن و ورود باران و برف به سالن، خرابی‌های تأسیساتی و مسائلی از این دست که استفاده از گاز مجموعه را هم که بالاخره بعد از سال‌ها به ثامن رسیده، دشوار کرده است.

فعالیت تابستانی، تعطیلی زمستانی

حسین معماریان، رئیس هیئت ژیمناستیک استان، می‌گوید از تابستان امسال و با دستور مدیرکل جدید ورزش‌وجوانان، سالن دوباره در اختیار این هیئت قرار گرفته است و بنای فعال‌شدنش را داشتیم. او می‌افزاید: «در این مدت یکی‌دو مسابقه هم در آنجا برگزار کردیم، اما باز به‌دلیل مشکلات تأسیساتی و ریزش آب از سقف آن هنگام بارش در فصل سرما، سالن به حالت تعطیل درآمده است.» معماریان یادآور می‌شود: «اداره فنی باید بودجه‌ای را برای انجام تعمیرات به این سالن اختصاص دهد و باید دید کی مشکلات سالن حل‌وفصل می‌شود.»

بی‌میلی به سالنی که سرنوشتش شوم است

رئیس هیئت ژیمناستیک معتقد است سالن ژیمناستیک ثامن بیشتر برای برگزاری مسابقات ساخته شده و اگر قرار است به پایگاه قهرمانی بدل شود، باید ابزار و ادوات آموزشی برای آن گرفته و تجهیز شود. معماریان می‌افزاید: «ابزار و ادوات آموزشی رشته ژیمناستیک گران است و به‌عنوان مثال، برای خرید یک تشک فنر اشمیت آلمان، رقمی میلیاردی نیاز است. هزینه‌هایی که معمولا کمتر کسی حاضر است روی آن سرمایه‌گذاری کند و ما از این بابت مشکل داریم.» وی تصریح می‌کند: «از طرفی، سن رشته آموزشی ژیمناستیک معمولا کمتر از پانزده سال است و بعد مسافت این سالن هم دردسرساز است. ژیمناست ما به این راحتی حاضر نیست برای تمرین به مجموعه ثامن برود.»

دم سالن سجاد را گرم بگیریم

«معتقدم باید به سالن ژیمناستیک سجاد که سال‌ها ریزه‌ریزه برایش زحمت کشیدیم و آن را تجهیز کردیم، بیشتر توجه کنیم.» معماریان با بیان این مطلب اضافه می‌کند: «مدیرانی که سالن ثامن را ساختند، تفکری بلندنظرانه داشتند و تصور می‌کردند این سالن در مجموعه ورزشی ثامن که قرار بود دهکده بازی‌های آسیایی شود، به کار می‌آید، درست مثل مجموعه ورزشی آزادی. اما الان متأسفانه این اتفاق نیفتاده است و یک سالن در آن مجموعه هم به‌تن‌هایی کاربردی برای پایگاه قهرمانی ندارد و در بهترین حالت فقط مسابقات را می‌توانیم در آنجا برگزار کنیم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->