نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

سرخ‌پوشان و معمای سیستم برانکویی

  • کد خبر: ۱۴۸۲۱۵
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
سرخ‌پوشان و معمای سیستم برانکویی
پرسپولیسی‌ها احتمالا از این هفته با ترکیب دومهاجمه بازی خواهند کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پرسپولیس حرکت آرام و بدون هیاهویی در بازار نقل‌وانتقالات داشت، اما به‌نظر می‌رسد باید سرخ‌پوشان پایتخت را برنده بازار زمستانی دانست؛ چون آن‌ها که در ابتدای فصل با خرید‌های سریالی نقاط ضعف تیمشان را برطرف کرده بودند، در بازار زمستانی تنها دغدغه‌شان خرید جایگزین برای یورگن لوکادیا بود که در سکوت خبری فرایند جذب جانشین این مهاجم هلندی پیش رفت و درنهایت قرارداد لئاندرو پریرا، مهاجم برزیلی حاضر در لیگ ژاپن، نهایی شد و قرار است در روز‌های آینده به ایران سفر کند.

عیسی آل‌کثیر هم قراردادش را با پرسپولیس دوباره امضا کرد تا شمار مهاجمان تخصصی در دسترس یحیی گل‌محمدی به عدد چهار برسد و سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت با آسودگی خیال بتواند به چینش آرایش موردعلاقه‌اش در پرسپولیس بیندیشد. باتوجه‌به جذب دو مهاجم در بازار نقل‌وانتقالات زمستانی، رهایی شیخ دیاباته، مصدومیت و نزدیک‌شدن آهسته‌اش به آمادگی و دردسترس‌بودن مهدی عبدی، حالا هواداران سرخ‌پوش امیدوارند که ترکیبی متفاوت در نیم‌فصل دوم ببینند و تیمشان شمایلی هجومی به خود بگیرد. موضوعی که باتوجه‌به باخت هفته قبل سرخ‌پوشان در لیگ و نزدیک‌ترشدن سپاهان آماده به آن‌ها، برای ادامه صدرنشینی شاگردان گل‌محمدی تا پایان لیگ بسیار مهم به‌نظر می‌رسد.

ریسک بزرگ یحیی

از انتقاد‌های مهم هواداران پرسپولیس به یحیی گل‌محمدی همواره در زمینه استفاده‌نکردن هم‌زمان از دو مهاجم تخصصی در ترکیب تیمشان بوده است. سناریویی که هواداران پرسپولیس امیدوارند در نیم‌فصل دوم به جریان بیفتد و گل‌محمدی باتوجه‌به ابزاری که در اختیار دارد، بتواند ترکیب تیمش را با حضور دو مهاجم تخصصی بچیند و برابر رقبا به میدان بفرستد.

پرسپولیسی‌ها در ذهنشان خاطرات دوران برانکو ایوانکوویچ را دارند؛ زمانی‌که ستارگانی مثل مهدی طارمی و علی علیپور هم‌زمان در خط حمله پرسپولیس به میدان می‌رفتند و حالا وجود بازیکنانی مثل پریرا، آل‌کثیر، دیاباته و عبدی باعث شده است همگان در انتظار رونمایی رسمی یحیی گل‌محمدی از ترکیب تهاجمی تیمش باشند. باتوجه‌به اینکه لیگ امسال تا اینجای کار یکی از کم‌گل‌ترین دوره‌هایش را پشت‌سر می‌گذارد و پس از گذشت بیش از نیمی از مسابقات، هنوز صدرنشینان آقای گلی مسابقات فقط شش گل زده‌اند، برگشتن ترکیب سرخ‌پوشان به دوران برانکو و استفاده از دو مهاجم هم‌زمان در بازی‌ها شاید بتواند علاوه بر هموارکردن مسیر قهرمانی شاگردان گل‌محمدی، تنور گل‌زنی لیگ را هم کمی داغ‌تر و به جذابیت مسابقات اضافه کند.

در انتظار اولین آزمون گل‌محمدی

سرخ‌پوشان پایتخت در هفته هجدهم لیگ‌برتر باید در خانه به‌مصاف آلومینیوم اراک بروند، آن‌هم درحالی‌که هنوز روادید لئاندرو پریرا نهایی نشده و مهاجم برزیلی فعلا نتوانسته است به ایران سفر کند تا شانسی برای حضور در دیدار با آلومینیوم اراک نداشته باشد. باوجوداین، بازهم یحیی گل‌محمدی می‌تواند سیستم موردعلاقه هواداران را در ترکیب تیمش پیاده کند و سرخ‌پوشان پایتخت چشم‌انتظار رونمایی رسمی از عیسی آل‌کثیر در خط حمله تیمشان هستند. محمد عمری، پدیده پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم، در سه هفته گذشته عملکرد خوبی نداشته است و شاید این ناکامی او باعث نیمکت‌نشینی احتمالی‌اش شود. نمایش ضعیف علی نعمتی در اهواز هم احتمالا به نیمکت‌نشینی مدافع‌چپ پرسپولیس ختم خواهد شد تا وحید امیری به سمت چپ دفاع برود.

در این صورت، شرایط برای حضور هم‌زمان دو مهاجم تخصصی پرسپولیس فراهم می‌شود. مهدی عبدی عملکرد خوبی از خودش در خط حمله پرسپولیس نشان نداده است، اما عیسی آل‌کثیر و شیخ دیاباته با فاصله‌گرفتن از دوران مصدومیت، آماده بازگشت به ترکیب پرسپولیس هستند. حالا باید دید چهارشنبه این هفته و در دیدار با آلومینیوم اراک که بعد از مدت‌ها قرار است هواداران پرسپولیس هم در ورزشگاه‌ها حاضر شوند، یحیی گل‌محمدی روی زوج دیاباته و آل‌کثیر در خط حمله تیمش ریسک می‌کند و از آرایش متفاوت ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت رونمایی خواهد کرد یا خیر. البته دیاباته بعد از پشت‌سرگذاشتن مصدومیت هنوز به آن مهاجم شش‌دانگ گذشته تبدیل نشده و آل‌کثیر هم مدت زیادی از مستطیل سبز دور بوده است. موضوعی که می‌تواند گل‌محمدی را در انتخاب برای قراردادن هردو آن‌ها در خط هجومی خودش مردد کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->