رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

نانوایان مشهد رتبه‌بندی می‌شوند

  • کد خبر: ۱۴۸۲۹
  • ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵
نانوایان مشهد رتبه‌بندی می‌شوند
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه پنجم کشور گفت: نانوایی‌های خراسان رضوی و من جمله مشهد با هدف ارتقای کیفیت و رقابت در رتبه‌بندی و ستاره‌دار می‌‎شوند.
به گزارش شهرآرا نیوز، حمیدرضا نوری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با مشارکت اتحادیه نانوایان خراسان رضوی و موسسه کیفیت رضوی به زودی در این استان اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: این رتبه‌بندی و اعطای بین یک تا پنج ستاره به نانوایی‌ها با توجه به مجموعه شاخص‌های تعیین شده در هماهنگی با اداره کل استاندارد، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره بهداشت انجام می‌شود که در حوزه شرایط فیزیکی، پرسنل، کیفیت پخت و مدت زمان خمیرگیری تعیین شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه پنجم کشور گفت: با تعیین درصد برای شاخص‌های یاد شده و احتساب درصد اخذ شده توسط هر واحد نانوایی، یک تا پنج ستاره به هر واحد مورد ارزیابی تعلق می‌گیرد.
نوری افزود: این طرح هم اکنون در شماری از واحد‌های نانوایی شهر مشهد در حال اجراست و به صورت رسمی و گسترده از ابتدای بهمن ماه در همه استان خراسان رضوی به اجرا درخواهد آمد.
وی ادامه داد: پیش‌نویس برنامه رتبه‌بندی کارخانه‌های آرد خراسان رضوی نیز تهیه شده است و اگرچه میزان سرمایه‌گذاری و تجهیزات در کیفیت آرد تاثیری روشن و قطعی دارد، اما با اجرای این طرح در صدد ارتقای هرچه بیشتر و بهتر کیفیت آرد تولیدی در استان هستیم.
 
رتبه در قیمت نان تاثیر ندارد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه پنجم کشور گفت: رتبه و ستاره اعطا شده به هر نانوایی به هیچ وجه در افزایش قیمت خدمات ارایه شده و نان تولیدی در این واحد تاثیر ندارد و صرفا در کنار جلب مشتری بیشتر به واسطه کیفیت آن واحد، اداره کل غله سهمیه آرد این واحد‌ها را هم افزایش می‌دهد.
نوری با اشاره به اینکه طرح بهسازی و نوسازی واحد‌های نانوایی استان از سال ۹۶ آغاز شده است افزود: تا کنون هزار و ۷۹۵ نانوایی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.
وی ادامه داد: نانوایی‌های نیمه یارانه‌ای یا همان آزادپز‌ها با توجه به تازه تاسیس و نو بودن تجهیزات از سطح قابل قبولی از استاندارد‌ها برخوردارند بنابر این کمتر نیاز به دریافت تسهیلات برای بهسازی و نوسازی دارند.
هم اکنون ۶ هزار و ۲۰۰ واحد نانوایی دولتی و نیمه‌یارانه‌ای یا همان آزادپز در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند و این استان رتبه برتر کشور از نظر کیفیت آرد و نان را داراست.

سرانه مصرف ماهیانه آرد در استان ۷.۵ کیلوگرم است
اداره کل غله و خدمات بازرگانی در منطقه پنج کشور واردات، خرید، تدارکات، تجهیزات، نگهداری، ذخیره سازی، آماده سازی، بسته بندی، توزیع و فروش و صادرات کالا‌های اساسی، حساس و ضروری را با استفاده از تمامی ابزار‌های متداول اقتصادی و خرید، ایجاد، احداث، اداره، اجاره، استجاره و نگهداری تجهیزات و تأسیسات ذخیره سازی کالا‌های اساسی و ضروری در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بر عهده دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->