کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد
سرخط خبرها

عیدی امسال کارمندان به کجا رسید؟| تشکیل سازمان بازرگانی به تصویب دولت رسید

  • کد خبر: ۱۴۸۳۷۵
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
عیدی امسال کارمندان به کجا رسید؟| تشکیل سازمان بازرگانی به تصویب دولت رسید
سخنگوی دولت گفت: کلیات تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار زیر نظر نهاد ریاست‌جمهوری به تصویب دولت رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت اظهار داشت: در نشست امروز دولت لایحه تشکیلات و اختیارات و وظایف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بررسی و کلیات آن به تصویب رسید. همچنین امروز گزارشی از وضعیت رشد تولید ارائه شد؛ براساس این گزارش در حوزه صنعت، صنعت فولاد ما توانست بیشترین رشد را در بین کشور‌های تولیدکننده فولاد داشته باشد. براساس گزارش وزارت ارشاد نیز، از امروز جشنواره فیلم فجر با اکران ۲۴ فیلم آغاز شده است.

سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت بررسی دستور رئیس‌جمهور برای واگذاری خودرو‌های خارج از ضابطه گفت: رئیس جمهور تاکید داشته و دارد که به هیچ وجه ویژه‌خواری صورت نگیرد و این موضوع از ابتدای دولت ابلاغ شده است و دستگاه‌ها ملزم به آن هستند. هنوز وزارت صنعت گزارشی در این خصوص ارائه نکرده است.

بهادری‌جهرمی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا میزان عیدی کارکنان دولت مشخص شده است، گفت: هنوز پیشنهادی ارائه نشده است.

سخنگوی دولت در ادامه درباره ۳۲ قلم کالای مورد نیاز روزمره مردم که از امروز تا پایان ماه رمضان با قیمت تخفیفی توزیع می‌شود، بیان داشت: این کالا‌ها فقط مخصوص یک شرکت نیست و به موازات این طرح ها، قانون کالابرگ الکترونیکی نیز در سه استان قزوین، گیلان و مرکزی اجرا می‌شود.

بهادری جهرمی درباره تشکیل سازمان بازرگانی گفت: تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار به تصویب دولت رسید و قرار شد زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری باشد. پیشنهاد دولت این است و بزودی جزییاتش نهایی شده و تقدیم مجلس می‌شود.

وی درباره طرح ویژه‌ای که وزارت ارشاد با همکاری نظام بانکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت از امروز آغاز کرده است، اظهار داشت: در این نمایشگاه که در مصلای تهران برگزار می‌شود، محصولات مورد نیاز خانواده‌ها از جمله پوشاک، صنایع دستی و مایحتاج عمومی خانواده‌ها با تخفیف‌های مناسب عرضه می‌شود. نمایشگاه شهر خانواده محدود به استان تهران نیست و به ترتیب در سایر استان‌ها نیز افتتاح خواهد شد.

سخنگوی دولت همچنین خاطرنشان کرد: وزیر جهاد کشاورزی با همکاری مجموعه‌های دولتی و خصوصی به ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای جشنواره مشابهی را در دستور کار دارد و از امروز این طرح (فجر تا فطر) در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور اجرا می‌شود.

بهادری‌جهرمی در ادامه درباره رای صادره علیه وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: این رای غیرقطعی و مربوط به شکایتی است که در سال ۸۸ درباره نحوه محاسبه سنوات خدمت یکی از کارمندان آموزش و پرورش صورت گرفته بود و ناشی از یک اختلاف برداشت در روش محاسبه است؛ صندوق بازنشستگی نیز موضوع را پیگیری می‌کند تا این سوء برداشت برطرف شود.

سخنگوی دولت همچنین درباره مصوبه مولد‌سازی دارایی‌های دولت اظهار داشت: چندین سال است که قانونگذار در قانون بودجه احکامی را برای تسریع و تقویت مولد سازی مقرر می‌کند، اما متاسفانه تجربه نشان داده فرایند‌ها و روال‌های موجود توانایی انجام این تکلیف قانونی را ندارد. اگر موضوع بد بود طبیعتاً نباید قانونی برای آن تصویب می‌شد در حالی که قوانین متعددی در این حوزه وجود دارد، اما این قانون در عمل قابلیت اجرا نمی‌یابد و آسیب‌ها و چالش‌هایی داشته و درصد تحقق آن نزدیک به صفر بوده است. در ۶ محور آسیب شناسی جامعی در خصوص دارایی‌های دولت صورت گرفت که البته از سال ۹۹ آغاز شده بود و مسأله جدیدی نیست؛ در دولت دوازدهم و مجالس قبل هم این موضوع مطرح شده بود و انجام این کار تکلیف دولت است که اصرار بر انجام آن بوده و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید داشتند.

بهادری‌جهرمی با بیان اینکه بیشتر کارشناسان در دولت و مجلس بر لزوم اهمیت انجام این مسأله تاکید داشتند، اظهار داشت: در دو سال آسیب شناسی در شیوه شناسایی اموال، تشخیص مازاد بودن، ارزش افزایی، ارزش گذاری، شیوه واگذاری و مولد سازی و اخذ تصمیمات مسئولان انجام شده است. این اقدام هم در دولت و هم در مجلس و قوه قضاییه فرابخشی صورت می‌گرفت. ما اگر به دنبال جهش در رشد اقتصادی هستیم باید در شیوه‌های فرسوده حکمرانی خود نوآوری داشته باشیم که این موضوع یکی از این مصادیق خواهد بود.  

سخنگوی دولت در پایان درباره فرآیند تدوین برنامه هفتم گفت: سیاست‌های کلی برنامه هفتم شهریور ماه ابلاغ شده و از آن زمان تا کنون حدود پنج ماه گذشته؛ نگارش برنامه‌ای که قرار است پنج سال آتی را برنامه ریزی کند، به زمان‌بندی کارشناسی نیاز دارد. ما هر لحظه منتظر هستیم تا پس از نهایی شدن متن، سازمان برنامه و بودجه آن را در اختیار دولت قرار دهد و بلافاصله جلسات کمیسیون و صحن مانند روال بودجه با همان سرعت و همان شیوه پیش خواهد رفت. تلاش داریم می‌کنیم همین سمت سال برنامه نهایی و تقدیم مجلس شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->