پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا
سرخط خبرها

ویروسی که عامل یک بیماری مرموز کبدی است

  • کد خبر: ۱۴۸۴۷۵
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
ویروسی که عامل یک بیماری مرموز کبدی است
تیمی از پژوهشگران ویروس جدیدی را شناسایی کردند که عامل یک بیماری مرموز کبدی است.

به گزارش شهرآرانیوز، اگرچه انتقال ویروس ها از حیوان به انسان موضوع جدیدی محسوب نمی شود اما در دنیای علم، ویروس های جدید به ندرت کشف می شوند.

با این حال، دانشمندان فرانسوی موفق به کشف یک ویروس شدند که تاکنون کسی از وجود آن اطلاع نداشت. این ویروس HCirV-1 نام داشته و به خانواده ای از ویروس های دی ان ای کوچک و بسیار مقاوم تعلق دارد. این خانواده ویروس برای اولین بار در گونه های جانوری در دهه ۱۹۷۰ شناسایی شده بودند. البته باید توجه داشت سیرکوویروس انسانی کشف شده جدید، به نوعی متفاوت از سیرکوویروس های حیوانی شناخته شده است.

ویروس سیرکوویروس جدید چگونه کشف شد؟

بر اساس گزارش های مقامات بهداشتی فرانسه، یک بیمار زن ۶۱ ساله دچار نوعی هپاتیت مزمن غیرقابل توضیح شده و به مدت ۱۷ سال تحت درمان های مبتنی بر سرکوب سیستم ایمنی در ارتباط با پیوند دوگانه قلب و ریه خود قرار داشت. به لطف نظارت بسیار منظم پزشکی روی این بیمار، محققان توانستند نمونه ‌های بافت پاتولوژیک متعددی را طی چندین سال برداشته و در کمال تعجب، ویروس جدیدی را شناسایی کردند. در واقع این ویروس مسئول شبه هپاتیت این بیمار بود.

در ادامه، نمونه‌ های بافت با استفاده از تکنیک‌ های توالی ‌یابی با توان بالا و الگوریتم‌ های کامپیوتری قدرتمند تعیین توالی شده و توالی های حاصل با توالی پاتوژن های شناخته شده مقایسه شدند.

نتایج این مطالعه باعث شگفت زدگی محققان شد، زیرا این یک سکانس جدید بود که با هیچ نمونه شناخته شده مطابقت نداشت.

بررسی های بعدی نشان دا که این ویروس می تواند در سلول های کبد انسان تکثیر شود. ویروس فوق از ماشین های سلولی برای تکثیر استفاده و سپس سلول را از بین می برد. با تداوم این فرایند، تخریب تعداد زیادی از سلول های کبدی باعث آسیب به عملکرد اندام ها می شود. با این حال، بیمار فقط علائم بسیار خفیف داشت. خوشبختانه او توانست یک درمان ضد ویروسی دریافت کند که در مبارزه با ویروس و جلوگیری از تخریب سلول های کبد موثر بود. با این حال، هنوز مشخص نیست که ویروس فوق چگونه منتقل می شود؟ (خون، تماس، غذا و غیره).

برای اطمینان از اینکه بیماران آلوده به این ویروس جدید می توانند در سریع ترین زمان ممکن درمان شوند، یک آزمایش تشخیصی ویژه در فرانسه ایجاد شده است. در این آزمایشگاه، پزشکان با یک آزمایش سریع و قابل اعتماد می توانند در تمام موارد هپاتیت با منشا ناشناخته را شناسایی کنند.

به گفته پژوهشگران این تیم مطالعاتی، آزمایش سرولوژیکی ویژه تشخیص این ویروس نیز نیز به زودی ساخته خواهد شد.

این بیمار در حال حاضر تنها مورد شناخته شده عفونت انسانی با HCirV-1 است. خوشبختانه آزمایش تشخیصی موجود ممکن است به ما کمک کند تا موارد دیگر دلایل هپاتیت با منشا ناشناخته را روشن کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->