اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی مشهد: ساختار‌های متناسب با زنان باید در شهرداری‌های کشور شکل گیرد

  • کد خبر: ۱۴۸۵۱۸
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی مشهد: ساختار‌های متناسب با زنان باید در شهرداری‌های کشور شکل گیرد
رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: توسعه زیرساخت بانوان در جلسه کمیسیون عمران را درخواست کردیم تا ردیف توسعه زیرساخت بانوان ایجاد شود. این موارد جز کار‌هایی است که‌ وظیفه ماست.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه سلیمی در دومین اجلاس بانوان عضو شورای اسلامی شهر‌های کشورکه امروز ۱۳ بهمن ماه در شهر مشهد در حال برگزاری است، اظهار کرد: من در چهار معاونت شهرداری کار کردم و به واسطه این فعالیت‌ها وجود خلا در حوزه زنان را حس کردم لذا در بدو ورود به شورای شهر، کمیسیون بانوان را ایجاد کردم، زیرا بیش از ۵۰ درصد جمعیت جامعه را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، ساختار‌های متناسب با زنان باید در شهرداری‌های کشور شکل گیرد و بودجه متناسب با آن‌ها را نیز درنظر بگیریم.

وی افزود: گفتمان به معنای تعالی زیست پذیر شهر برای زنان و خانواده است. حوزه بانوان و خانواده باید همه معاونت‌ها ضریب نسبت داشته باشند، زیرا ما در گذشته فضا و اندرونی خود را داشتیم، اما امروزه نداریم و این امر باید در سرانه شهری دیده شود. برش بودجه در بخش ساختار، برنامه و بودجه با همراهی خانم قاسم پور برای اولین بار در کشور ایجاد شده است و برنامه شهرداری‌ها که چهار ساله نوشته می‌شود توجه ویژه داشت.

رئیس کمیسیون بانوان ادامه داد: نکته بعدی در سخت‌افزار‌ها است یعنی توسعه زیرساخت بانوان در جلسه کمیسیون عمران را درخواست کردیم تا ردیف توسعه زیرساخت بانوان ایجاد شود. این موارد جزو کار‌های است که‌ وظیفه ماست.

وی با اشاره به حضور خیرین در همه صحنه‌ها گفت: توسعه زیرساخت و بازار تخصصی عفاف و حجاب مراکز رویش از دیگر اقداماتی است که در شهر مشهد انجام شد. در حوزه نرم که گفتمان است برنامه ماتریس مخاطب زنان را تشکیل و قرار است، ماتریس زنان برای زنان، جوانان و ... برنامه‌هایی خواهیم داشت. همچنین طرح باهم برای زوجین صدای پای زندگی برای زنان باردار و‌... در حال برگزاری است.

سلیمی خاطرنشان کرد: در نشست بانوان عضو شورا‌های اسلامی شهر‌های کشور، ۶۰ نفر از بانوان شرکت خواهند داشت و امیدواریم که بتوانیم دستاورد‌های سازنده‌ای را در حوزه‌های ماموریتی بانوان و خانواده کسب کنیم.

برای اجرایی شدن اقدامات حوزه زنان وخانواده به ساختار متناسب نیاز داریم

همچنین در این اجلاس، فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرایی شدن اقدامات حوزه زنان وخانواده به ساختار متناسب نیاز داریم و الگو‌های استفاده شده باید بازاندیشی شود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه شهردای‌ها از نهاد خدماتی در حال فاصله گرفتن هستند و به عنوان نهاد اجتماعی مطرح می‌شوند.

وی افزود:همه خواهران در شهر‌های مختلف تجاربی در حوزه بانوان دارند و شهرداری تهران می‌تواند در این زمینه کمک کند. ما باید وارد مرحله‌ای شویم که تمام اقدامات با رویکرد بازاندیشی و آسیب شناسی مجدد مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای اجرایی شدن اقدامات حوزه زنان وخانواده به ساختار متناسب نیاز داریم و الگو‌های استفاده شده باید بازاندیشی شود. همچنین در حوزه دختران و زنان در معرض آسیب نیز باید گفتگو‌هایی انجام شود و با تعامل موثر باید به دنبال این باشیم که طی دو سال و نیم خدمت به اقدام مشترک برسیم.

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->