جواد نوروزبیگی «عنکبوت» را بهترین فیلمش می‌داند

  • کد خبر: ۱۴۸۵۵
  • ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
جواد نوروزبیگی «عنکبوت» را بهترین فیلمش می‌داند
جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «عنکبوت» معتقد است که بهترین فیلمش از جشنواره بازمانده است.
شهرآرانیوز - سال ۹۵ در سی‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم فجر، ابراهیم ایرج‌زاد، کارگردان مشهدی، توانست با «تابستان داغ»، اولین اثر سینمایی خود، توجه منتقدان را به خود جلب کند و در ۱۳ رشته نامزد دریافت سیمرغ شود.
 
او بعد از «تابستان داغ»، نزدیک به سه سال فیلمی نساخت تااینکه از اوایل امسال، مراحل تولید دومین فیلم سینمایی خود با نام «عنکبوت» را آغاز کرد؛ فیلمی با داستان واقعی که به موضوع قتل‌های زنجیره‌ای دهه ۷۰ در مشهد می‌پردازد.
 
موضوع این فیلم و انتشار عکس‌هایی از گریم‌های محسن تنابنده و ساره بیات در نقش‌های اصلی آن، بسیاری را مشتاق دیدن «عنکبوت» در سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر کرده بود؛ انتظاری که با راه نیافتن این فیلم به بخش سودای سیمرغ و قرار گرفتن آن در بخش رزرو، عملا خیلی زود از بین رفت.
 
ایرج‌زاد در واکنش به این اتفاق در صفحه شخصی خود نوشت: «قرار نبود باشیم، فریب بخش رزرو را نخورید». جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده این کار، ضمن اشاره به مخالفت با ساخت این فیلم از همان زمان تقاضای پروانه ساخت، درباره جای نگرفتن آن درمیان ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ توضیح داد: به‌نظرم بیشتر، نگرانی‌های برخی اعضای هیئت انتخاب باعث شد «عنکبوت» به جشنواره راه پیدا نکند و این‌چنین با آن رفتار کنند. آن‌ها به‌عنوان کارشناسی که باید تمام ابعاد یک فیلم را بررسی کنند، «عنکبوت» را نگاه نکردند و صرفا از نظر محتوایی با فیلم برخورد کردند.

به‌گفته او، کنار گذاشتن «عنکبوت» به‌خاطر نظر دو یا سه نفر بوده است که فکر می‌کنند اگر «عنکبوت» در این رویداد دیده شود، جامعه به‌هم می‌ریزد.
 
مردم این فیلم را دوست خواهند داشت؛ چون بیان صادقانه‌ای داشته است. نوروزبیگی امسال علاوه‌بر «عنکبوت»، دو فیلم «کشتارگاه» به‌کارگردانی عباس امینی و «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی را به جشنواره ارائه کرده است که این فیلم‌ها به‌ترتیب برای حضور در بخش نگاه نو و سودای سیمرغ جشنواره پذیرفته شده‌اند، با این حال این تهیه‌کننده از فیلم «عنکبوت» به‌عنوان بهترین فیلمش که از جشنواره بازمانده، یاد کرده است. او همچنین تاکید کرد که اگر «عنکبوت» فیلم ضعیفی بود، اصلا آن را به جشنواره نمی‌فرستاد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->