افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: انقلاب مردم ایران، هویت اسلام را در جهان زنده کرد | ولادت امام جواد(ع)، عید بابرکت مشهدی‌‎هاست

  • کد خبر: ۱۴۸۶۰۰
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
آیت‌الله علم‌الهدی: انقلاب مردم ایران، هویت اسلام را در جهان زنده کرد | ولادت امام جواد(ع)، عید بابرکت مشهدی‌‎هاست
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این انقلاب را می‌توان انفجار نور دانست، زیرا اساس و مبنای آن، هویت جهان را تغییر داد و اسلام را به‌عنوان یک سبک زندگی قابل استناد و قابل‌اتکا معرفی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای هیئت و مسجد جوادالائمه(ع) مشهد که به مناسبت فرارسیدن ایام ولادت امام جواد(ع) و به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: روز ولادت امام جواد(ع) به‌طور خاص برای مشهدی‌ها باید یک عید بزرگ باشد زیرا وجود اقدس امام هشتم در هیچ روزی از عمر بابرکت خود به‌اندازه امروز خوشحال نبوده و مشهدی‌ها هم به‌واسطه ارتباط بی‌واسطه‌شان، باید به خاطر شادی امام خود شادمان باشند.

وی افزود: زمانی که امام جواد(ع) به دنیا آمد، این ولادت باعث شد تا امام هشتم بسیار خوشحال شود زیرا بنا بر باور مورخان، امام هشتم به‌جز وجود اقدس امام جواد(ع)، فرزند دیگری نداشت و اگرچه در این باره اختلاف‌نظرهایی وجود دارد و برخی علاوه بر امام جواد(ع)، یک دختر و نیز شاهزاده حسین اصغر(س) در شهر قزوین را هم به‌عنوان فرزندان امام رضا(ع) دانسته‌اند.

ولادت امام جواد(ع)، زمینه‌ساز استمرار امامت شد

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بااین‌حال، در اینکه امام جواد(ع) فرزند ارشد امام رضا(ع) بوده‌اند، هیچ شک و تردیدی نیست. در روایت آمده که حضرت بسیار تأکید داشتند که تولد امام جواد(ع) به اطلاع خاص و عام برسد و همه از این خبر مهم مطلع شوند زیرا تا پیش از این هم اختلاف‌نظرهایی میان شیعیان برای امام بعدی وجود داشت و حضرت با این تدبیر بنا داشتند تا اختلاف میان شیعیان را حل‌وفصل کنند.

وی ادامه داد: روایت نقل می‌کند که در زمان ولادت امام جواد(ع)، حضرت رضا(ع) شادمان و مسرور به میان شیعیان آمد و فرمود «قَدْ وُلِدَ لى شَبيهُ مُوسَى بنِ عِمرانَ، فالِقِ البِحارِ وَ شَبيهُ عيسَى بْنِ مَريَمَ قَدَّسَتْ اُمٌّ وَلَدَتْهُ، قَد خُلـِقـَتْ طاهِرَةً مُطـَهـَّرَة» یعنی براى من فـرزندى متولد شـد كه شبـيه موسى بن عمران شکافنده درياهاست و مـانند عيسى بن مـريم از مادرى مقدّس و پاك و پاكـيزه به دنیا آمد. این‌گونه بود که اهل مدینه همگی فهمیدند که امام رضا(ع) پسردار شدند و به این ترتیب، سلسله امامت و ولایت بعد از حضرت هم امتداد خواهد داشت و لذا می‌توان گفت که ولادت امام جواد(ع) دارای ویژگی‌ها و خصوصیاتی بود که هیچ امام معصومی نظیر آن را تجربه نکرده بود.

تشکیلات دینی باید جهادی باشد

آیت‌الله علم‌الهدی با ابراز امیدواری از فعالیت تشکل‌های دینی و جهادی اظهار کرد: اگرچه همه شیعیان با امام جواد(ع) ارتباط عاطفی دارند اما مایه خوشحالی و مسرت است که تشکیلاتی تحت عنوان نام آن حضرت، خیرات و مبراتی برای مردم به ارمغان می‌آورد. در مشهدالرضا(ع) هم چندین هزار هیئت فعال هستند که برخی به نام اهل‌بیت(ع)، برخی به نام امامزادگان و بعضی به نام شهدای کربلا به تعظیم شعائر می‌پردازند. این‌ها همه خوب است اما همین‌که خدمات متنوعی توسط یک تشکیلات ارائه شود و رویکرد جهادی در هیئت وجود داشته باشد، این مزیت مهم شاید در وجود کمتر تشکیلاتی وجود داشته باشد.

احیای هویت اسلام در جهان، دستاورد انقلاب اسلامی

وی افزود: امروزه در جغرافیای عالم، اگر انقلاب اسلامی ایران وجود نداشته باشد، اسلام دیگر دارای یک شخصیت خارجی نیست و اگرچه هویت اسلام از اساس برمبنای هویت قرآن است و خداوند عالم وعده داده که «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ» تا پاسدار آن تا قیامت باشد اما حقیقت این است که دین با اقامه دستورات آن در زندگی انسان‌ها در جامعه تحقق و وجود خارجی پیدا می‌کند. نمونه بارز این موضوع را هم در دوران حکومت طاغوت مشاهده می‌کردید که اگرچه ملت مسلمان بودند اما در هر نقطه از این کشور یا مظاهر کفر و الحاد آشکار بود و یا استکبار و طاغوت اما انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تا دین را بر زندگی مردم حاکم کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این انقلاب در شرایطی به پیروزی رسید که دنیا منحصر در دو بلوک شرق و غرب بود. شرقی‌های سوسیال کمونیست که دین را افیون ملت‌ها دانسته و از اساس منکر وجود خدا بودند و در سوی دیگر هم لیبرال‌هایی که عالم را منحصر در شکم و زندگی دنیایی انسان می‌دانستند و سکولاریسم را به‌عنوان سبک زندگی بدون دین به خورد ملت‌ها می‌دادند.

وی ادامه داد: در این شرایط، مردم ما سینه خود را در برابر گلوله داغ سپر کردند و باور داشتند که ندای الله‌اکبر، بانگ آزادی از خاوران است. بر این اساس است که این انقلاب را می‌توان انفجار نور دانست زیرا اساس و مبنای آن، هویت جهان را تغییر داد و اسلام را به‌عنوان یک سبک زندگی قابل استناد و قابل‌اتکا معرفی کرد.

ارائه گزارشی از عملکرد تشکیلاتی مسجد جوادالائمه توسط مدیرعامل این هیئت، از دیگر محورهای این دیدار بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->